Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Olika "raser" i relation?

Jag skulle kunna ha en relation med vaf-n som helst. Men om vi snackar preferenser så tänder jag inte på asiatiska tjejer. Svarta är okej :)

Preferenser är något man är, psykiskt. Rasism är en åsikt. Slutsatsen är: preferenser kan inte vara rasistiska. Så det är lugnt.

• Dr Nail
    pärlglans skrev 2016-04-02 11:56:22 följande:

Det där med rödhåriga är inget bra argument, rödhåriga har inte varit/är inte förtryckta nämligen.

Men jo, för de personer du pekar ut är den här tråden rasistisk och jag förvånas över att den får så pass seriösa svar!

Fast rödhåriga mobbas hela tiden. I skolan, inte minst.
  • Dr Nail
    pärlglans skrev 2016-04-02 13:41:48 följande:

Det är ett hån att ni likställer vad enskilda rödhåriga har utsatts för och den systematiska rasism som bland annat svarta, asiater och ursprungsfolk har utsatts för i generationer. Behöver rödhåriga vara rädda på kvällarna för att en mobb som hatar rödhåriga ska ge sig på dem med våld och trakasserier? Brukar en vuxen rödhårig höra hån, hat och spe från random människor på stan?

Mobbning ÄR en form av förtryck. Av rödhåriga som grupp. Och ja, även vuxna rödhåriga kan bli mobbade. Det du säger är att det finns grupper som är mer förtryckta, men vad är det för j-a tävling? "Du är inte tillräckligt förtryckt, så det räknas inte". Haha :D
  • Dr Nail
    Anonym (Linda) skrev 2016-04-02 14:09:27 följande:
    Fast nu mobbas inte rödhåriga som grupp.

Du får gärna länka till något som helst bevis på att rödhåriga förtrycks som grupp, inte bara av enstaka idioter, utan av samhället/samhällsstrukturen. 
    Det här är grovt OT. Det existerar inga "bevis", i strikt vetenskaplig mening, för att någon överhuvudtaget förtrycks av nån mystisk samhällsstruktur. 

Om du tillhör gruppen "rödhåriga" och är mobbad, då mobbas du just för att man brukar mobba rödhåriga. På grund av vissa gruppdefinierande egenskaper. Ser du logiken? Du kan googla och hitta hur mycket som helst om det här (men jag misstänker att du eg. vet exakt vad jag pratar om). 

Men om jag måste ge ett exempel, så:
    www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-28872927
Svar på tråden Olika "raser" i relation?