Inlägg från: tobbe01 |Visa alla inlägg
  • tobbe01

Olika "raser" i relation?

Anonym (Bella) skrev 2016-04-02 11:21:55 följande:

Jag undrar hur ni ser på detta.

Jag vill börja med att säga att jag inte på något sätt är rasist och ber att slippa bli kallad för det.

Skulle du kunna ha en relation med en person med t ex annan hudfärg? Om du är "vanlig" svensk, skulle du kunna vara ihop med en asiat/afrikan/eskimå?

Jag skulle inte det och anledningen är enkel, jag tänder inte på deras utseende.
    Är gärna vän men inte mer.

Det handlar ju inte om att jag ser ner på dem på något sätt, jag finner dem helt enkelt inte attraktiva.

Jag tycker inte att det sitter i hudfärgen eller utseende öht. Jag skulle kunna vara ihop med en helsvart individ MEN då en person som är adopterad och är helyllesvensk i själen. Jag skulle aldrig vilja vara ihop med ngn med religiösa idéer och tankar.....typ pingstvän, Jehovas vittne eller muslim. En eskimå som kommer klafsande i sina sälskinnsstövlar gnagandes på lite ruttet valspäck..................nä det går nog fetbort.
  • tobbe01
    History skrev 2016-04-03 21:02:26 följande:

Vad gör egentligen "rasisten" om nu hon eller han fattar tycke för en färgad kvinna eller man? Detta är egentligen en intressantare fråga? Ja varför man ändå helt plötslig kan känna sig kåt, attraherad, bli förälskad i någon man dessförinnan kan ha haft väldiga fördomar och förutfattade meningar om.  

Jag tror inte att det finns särskilt många "rasister" fast man kan tro det eftersom det är ett så uttjatat ord nu mer.
Svar på tråden Olika "raser" i relation?