Anonym (hemskt) skrev 2016-04-03 23:40:20 följande:
Ja jag känner väl egentligen inte att jag bryr mig tillräckligt. Jag kan gråta hela dagen efter men sen glömmer jag bort det. Jag tänker inte så mycket på problemet med körkortet heller utan tänker mer "den dagen de sorgen". Tror jag tappat hoppet om mig själv så allt jag kan göra är att skratta åt det och festa vidare.
Ja mina familjeförhållanden är inte jättebra för tillfället. Har ofta fått höra vilken bra familj jag haft och vad mycket roligt i gör. Idag har jag ingen kontakt med min pappa, jag bråkar ständigt med min mamma (vi tål inte varandra) och en syrra jag sällan träffar och vi kan också ha svårt att komma överens. Sen har jag en kille i Australien dit jag snart ska åka men han har också tröttnat på mitt festande och oansvarighet. Har nog egentligen inte jättebra relationer Mina vänner är mer "äh det är polisernas fel, det där förtjänade du inte bla bla bla" och nästa gång peppar vi varandra att dricka lika mycket. Har dock väldigt bra vänner och står dom närmre än min familj.
Det låter onekligen som du har problem. Oftast har ett sådant beteende en annan grund. Det låter inte som du tar hand om dig själv och värderar dig själv så högt., kanske du behöver prata ut om din familj, dig själv. Livet.
Jag tycker faktiskt att du ska söka hjälp. Du är så ung och du kan ändå se att du har ett problem... Förstör inte ditt liv. Du behöver kanske en ny vänkrets och nya tankar om dig själv. Först och främst det sistnämnda.
Det finns ju stor risk att det blir värre.
Ge ett annat liv en chans? Det finns hjälp att få. NU..
Jag har aldrig haft alkoholproblem men har haft alldeles för många i min närhet som haft det. Detta har fått mig att ta helt avstånd till alkohol. Dricker aldrig. Man ska kunna ha kul utan att berusa kroppen. Man ska kunna umgås, dansa och ha kul genom att bara vara den man är.
Hoppas du tar hjälp!