Inlägg från: Anonym (Me2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Me2)

Fyllecell IGEN

Jag har också blivit tagen av polis pga fylla många ggr (är alkis på deltid), men jag har aldrig hamnat i fyllecell utan körd till sjukhus. Varför gör de inte så med dig?

Man får sova ruset av sig i en säng, får frukost en B vitamin spruta och sedan gå hem.

• Anonym (Me2)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-23 13:47:54 följande:

Fast jag är inte sugen på alkohol. Min kropp har inte abstinens efter det. Skulle jag se öl/cider på balkongen skulle jag aldrig komma på tanken att dricka upp det, utan hellre ta en cola i kylen. Därför är jag ingen "fullblodig alkolist" än.

Och min fredag gick bra eftersom jag kunde hantera alkoholen. Jag visa mig själv att ville jag så gick det. Jag sluta dricka när det var daga och använde det som sällskapsdryck inte självdestruktivt drickande.

Jag är alkoholist och jag tänker ALDRIG på alkohol eller har abstinens efter det. Har INGET med saken att göra. Jag har massor av alkohol hemma utan att röra den!

Du ÄR alkoholist till 100% !
  • Anonym (Me2)
    Anonym (hemsktt) skrev 2016-04-30 22:29:46 följande:

Jag var ute igår och vi hade fri bar och glasen fylldes på konstant, jag kan erkänna att när jag var as full fick det där tänket att jag strunta i om nått hände. Jag blev deppig helt enkelt och hade faktiskt kunnat gjort nått dumt. Jag undrar varför dock. Är det för jag vill bli sedd eller nått? Kan ju inte sätta mig in i tänket när jag är nykter. Däremot sluta jag dricka så småningom. Jag blev nöjd och trött och tänkte att nu är det bäst om vi går hem och lägger oss.

Så vad jag förstått är att det jag behöver är någon typ av terapi. Jag dricker alkohol ofta och mycket men det beror på det psykiska måendet som jag MÅSTE reda ut, inte på stt jag inte kan sluta dricka/blir för full som sagt. Men det problematiska är att jag inte slutar gå ut trots att det är såna risker att dricka alkohol och det är ett rätt stort problem.

Ja jag tror du behöver terapi. Men det viktiga är att du vågar vara ärlig i terapin.

Jag gick i terapi lite halvdant i många år vilket var helt meningslöst. Du har chansen att bryta detta mönster nu innan det gått för långt.

Lycka till!
Svar på tråden Fyllecell IGEN