• Linnea1304

Bebisnamn Okänt kön.

Hejsan! :D
    Att vara gravid är jobbigt men en av de svåraste frågorna som dyker upp är: vad ska man döpa barnet till? Är ju ändå ett namn som barnet helt ska trivas med från den föds till den dör gammal. Mycket stort beslut. Tycker några av oss kan dela med oss av våra favorit namn. Eller om ni nyligen fått barn så dela gärna med er av vad ni döpte ert barn till och hur ni kom fram till det ^^

Mina favorit flicknamn är: Aria, Mathilda, Elise, Kayleen, Paulina, Anastasia, Felicia, Josephine, Penelope, Sabina, Vanessa.

Favorit pojknamn: James, Nicholas, Jonathan, Benjamin, Milo, Elliot, Lukas, Max.

Dela med er av era namn ^^ Jag speciellt har mycket svårt när det handlar om att döpa. Visserligen är jag inte så långt gången ännu men är kul att redan nu tänka på sånt

• Svar på tråden Bebisnamn Okänt kön.
  • Vegomamma

Sånt är ju superkul! Jag fick tona ner mig när vi valde namn till vår bebis, för jag gillar lite mer annorlunda namn medan min sambo ville hålla det neutralt. Bland mina favoriter som blev ratade av karln fanns dessa:

Lavendel, Isola, Nirvana, Svala, Valdemar och Vidar.

• Anonym (Mamma79a)

Aria, vilket vackert namn! Det har jag aldrig hört förut. Mina barn heter Vidar och Alma. Tjejen är döpt efter sin farmors mor och killens namn hittade vi i almanackan . Fler förslag: Aldor, Elmer, Tuve, Malva. Hade lillasyster blivit en pojke hade hon troligtvis blivit en Tuve.

• Linnea1304

Ja när det handlar om flicknamn tycker jag om ifall de är LITE ovanliga. Pojkvännen min är så tråkig att han vill ha väldigt korta och tråkiga namn. Tänker inte ge exempel på hans förslag pga risken att någon känner sig förolämpad men man vill ju gärna leka lite fritt med tanken när det handlar om namn ^^

Svar på tråden Bebisnamn Okänt kön.