Inlägg från: Anonym (Janna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Janna)

Att bli familjehem - ålder på barnen

Det är självklart möjligt. När man tar emot ett barn som familjehem så är ju meningen att barnet ska passa in i övriga familjen. Det är ni som avgör vilken ålder som kommer att bli bäst ihop med familjen. Om din familj har barn i låg ålder så är ofta aktiviteterna familjen gör anpassade efter dem och det nya barnet kan lättare smälta in.

Men som någon redan sagt så måste man också självklart förbereda sig på att barnet ska hem så småningom och att som familjehem vara beredd på att ha kontakt med föräldrar och följa umgängesplanen.

Lycka till

• Anonym (Janna)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 10:21:41 följande:

Jobbade med det i 4 år så jag har träffat många familjehem!

Jobbar med försörjningsstöd idag då jag inte klarar av att se hur illa barn far i familjehem.

Det finns inga bra familjehem! Barn ska bo hemma med stöd om så behövs!

Och självklart så kommer du som vanligt med din vanliga ramsa om att alla barn far illa i familjehem och ska vara kvar i hos föräldern oavsett hur de behandlas där. Och självklart tror jag lika lite på att du någonsin har arbetat som socialsekreterare nu som tidigare. Men Däremot tror jag inte att du har fått rätt stöd och hjälp i ditt föräldraskap för att få en möjlighet att få hem ditt/dina barn och skulle behöva söka den hjälpen.
  • Anonym (Janna)

[quote=76517691][quote-nick]Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 12:57:23 följande:[/quote-nick]

Måste tillägga att 15 åringen har fått höra detaljer om de sexövergrepp småungarna utsatts för. Är det också okej för dig?

[/quote

Problemet med dig är att du inte har förmåga att se något i annat än svårt eller vitt. Det du påstår om familjehemmet här ovan ( om det överhuvudtaget är sant) gör definitivt till det mest extremt ovanliga jag någonsin hört talas om. Och är verkligen inte vanligt förekommande. Så vitt jag vet som själv är familjehem så utreds man mycket noga innan en placering. Och t.o.m flera gånger ofta. Först en längre utredning där det görs en 3 timmar lång djupintervju samt kollas i alla register som polis registret, kronofogden och FK. Sedan utreds man ofta ytterligare en gång i samband med en tänkt placering. Vad mer tycker du ska göras?

Och så gläder det mig mycket att höra att du inte är socialsekreterare trots att du påstår att du arbetat med placeringar??? Och mig veterligen så är även de som arbetar på försörjningsstöd också socionomer?

Och du: hör och häpna nu men jag har vare sig slagit eller utnyttjat någon sexuellt av de barnen som är och varit placerade hos mig. Och mig veterligen inte heller de andra familjehemmen jag känner.

• Anonym (Janna)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 13:55:13 följande:

Ha ha..skojar du? Jag är troligen BÄTTRE än många socionomer precis som många barnskötare är bättre än många förskolelärare. Detta pratar vi ofta om på mitt jobb!

Bara att påstå att man jobbar på en myndighet utan relevant utbildning då det knappast finns brist på socionomer i landet är rätt skrattretande. För övrigt finns det inte mycket mer att skratta åt. Jag förstår att du har någon form av funktionsnedsättning som innebär att du har svårt att se annat än svart/vitt och gissningsvis så har du också omhändertagna barn.

Och att det är anledningen till att du återkommer i varje tråd om hur hemska ALLA familjehem är.
  • Anonym (Janna)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-10 19:06:54 följande:

På soc *

Jo att du har noll utbildning tror jag absolut på. Men att du skulle vara någon som fattar beslut tror jag absolut inte på . Du som bara ser allt i svart eller vitt?! Och vad menar du att detta vet alla som jobbar på soc? Vad är det alla vet ? Att det är du som tar besluten? Förklara gärna det. Det yttersta ansvaret har väl ändå Enhetschefen? Och det är du knappast . Möjligen att du sitter och hanterar utbetalningar.
  • Anonym (Janna)
    Anonym (Janna) skrev 2016-04-10 19:26:07 följande:

Jo att du har noll utbildning tror jag absolut på. Men att du skulle vara någon som fattar beslut tror jag absolut inte på . Du som bara ser allt i svart eller vitt?! Och vad menar du att detta vet alla som jobbar på soc? Vad är det alla vet ? Att det är du som tar besluten? Förklara gärna det. Det yttersta ansvaret har väl ändå Enhetschefen? Och det är du knappast . Möjligen att du sitter och hanterar utbetalningar.

Och du väljer knappast någonting utan följer de lagar om försörjningsstöd som finns.
Svar på tråden Att bli familjehem - ålder på barnen