• Äldre 13 Apr 11:20
    17472 visningar
    92 svar
    92
    17472

    Vart är alla singelmän?

    Är det helt kört att hitta en partner när man är 33 och tvåbarnsmamma?
    Varit singel i 2 1/2 år, dejtat en del men hittar banne mig inget vettigt alls.
    Antingen så är dom så tafatta att man ska behöva bestämma åt dom vad dom ska tycka och tänka.Är inte sugen på en nickedocka.
    Eller så hjärntvättar dom en med att dom vill leva i tvåsamhet med barn, giftermål osv för att man sen nån månad senare inser att det inte alls var så, nej det var bara spännande att ligga lite....
    Tycker jag sänker kraven för varje gång men inte 17 blir det lättare för det.
    Och dessa dejtingsidor som man bara spyr lite lätt på, nån som är i samma sits och bara lyckas träffa konstiga människor? 

  • Svar på tråden Vart är alla singelmän?
  • Äldre 23 Oct 15:03
    #51
    Flashbulb skrev 2016-10-20 14:34:31 följande:

    Hittar gärna en KK-relation. Tyvärr har alla de kvinnor jag träffat i livet var psykiskt sjuka. Antingen har ett ex hoppat framför ett tåg.. eller så har jag tvingats ge mig ut i skogen när de hotar med att ta sitt eget liv sent på natten. Har alltid fått vara någon slags pappa.. och aldrig en partner.

    Jag tror att om man slutar leta så frenetiskt, så lär dom dyka upp när man minst anar det även om det kan ta ett tag.


    Du verkar dock ha haft stor otur.

    Mitt problem har till stor del också berott på motarbetande bittra ex-män och pappor till kvinnans barn.

    Man ska akta sig för att bli bitter
  • Äldre 23 Oct 15:25
    #52

    Här finns en singelman ????

  • Äldre 23 Oct 15:27
    #53

    Hmm.. Vet inte vart frågetecknen kom ifrån..

  • Äldre 27 Oct 22:59
    #54

    Här finns Det en Vettig och hyfsat oerfaren dessutom, Singelkille som gärna skulle vilja träffa någon i ungefär min ålder, Säg Ca 23-29 eller något sådant :) Bor i stockholms trakten men är från västerås och är där en hel del med :) har bilintresse och en hel del annat sköj ;) så singel killar finns de, är singel tjejerna so me svåra att hitta :( Har dock inga Barn.

  • Äldre 31 Oct 15:31
    #55
    Mmy3 skrev 2016-10-23 15:03:17 följande:
    Du verkar dock ha haft stor otur.

    Mitt problem har till stor del också berott på motarbetande bittra ex-män och pappor till kvinnans barn.

    Man ska akta sig för att bli bitter
    Jag har haft otur av båda de slag ni beskriver.

    Det där med kvinnors ex har gjort att jag numera inte längre är särskilt intresserad av att inleda något med en kvinna som redan har barn. Det blir för jobbigt att alltid ha en tredje vuxen att ta hänsyn till.
  • Äldre 20 Nov 20:09
    #56

    Längesen man var inne här... fortfarande stampandes på ruta ett!

    Jag förstår mig ärligt talat inte på män över huvudtaget, jag får nog ställa in mig på ett liv som singel trots allt. Det har ju gått bra hittills, sexbiten går ju att lösa lätt om man blir sugen åtminstone. Men det här med att hitta Mr Right.... näääää, det känns helt jävla kört!

  • Äldre 20 Nov 20:21
    #57
    Flashbulb skrev 2016-10-20 14:34:31 följande:

    Hittar gärna en KK-relation. Tyvärr har alla de kvinnor jag träffat i livet var psykiskt sjuka. Antingen har ett ex hoppat framför ett tåg.. eller så har jag tvingats ge mig ut i skogen när de hotar med att ta sitt eget liv sent på natten. Har alltid fått vara någon slags pappa.. och aldrig en partner.

    Jag tror att om man slutar leta så frenetiskt, så lär dom dyka upp när man minst anar det även om det kan ta ett tag.


    Tror också på att det oftast dyker upp när man inte letar aktivt. Å andra sidan, har funkat sådär för mig på senare år så kanske bör omvärdera det där :)

    Medans du väntar på Ms Right kanske du ska fundera lite på vad som attraherat dig hos de kvinnor du haft förhållanden med? På samma sätt som en del kvinnor gång på gång faller för t.ex. män med missbruksproblematik eller som är fysiskt eller psykiskt våldsamma finns det uppenbarligen män som dras till kvinnor med en specifik typ av oönskat beteende. Tänker att man gör sig själv en tjänst om man försöker gå till botten med vad det är som lockar där.
  • MKM01
    Äldre 21 Nov 12:19
    #58

    När man hör någon säga saker som att det är fel på alla dom jag träffar så reagerar man lite. Det låter ju osannolikt att man har sådan otur att man bara stöter på människor med en massa fel och brister när man själv är en person med väldigt få brister. 


    Det kan ju också vara så att man kanske inte är den här fantastiska personen som man tänker att man är, vilket inte på något sätt förhindrar en att vara lycklig, tvärtom. Självkännedom är absolut nödvändig för att kunna bygga ett bra förhållande. Att då komma till det stadiet när man kan se på sig själv med öppna ögon, se alla sina egna fel och brister och acceptera dom, då har man kommit en bra bit på vägen. Men det kan vara en smärtsam process, för dom som lider mycket av att alla de här personerna som dom träffar är så hemska, så kan jag absolut rekommendera terapi, det är så mycket enklare att ändra på sig själv än att ändra på världen!


    En annan sak man ofta läser om här på forumet är att många tjejer inte riktigt förstår varför killar backar ur och inte vill ha seriöst. Killar på dejtingsidor kontaktar och uppvaktar kvinnor dom absolut inte kan tänka sig ett förhållande med enbart för sex. Killar har nämligen absolut inga problem med att ligga med tjejer som dom inte tycker är särskilt attraktiva. Som tjej är det nog lätt att man lurar sig själv lite och gärna vill tänka att när man får så här många attraktiva killar som skriver så måste man ju själv vara en väldigt attraktiv person! Något som i längden kan vara väldigt smärtsamt då man gång på gång hamnar i situationen att killen vill ha sex men inget mer. Vill man träffa en bra person med seriösa intentioner bör man se över vilka som skriver till en, välj bort dom som du anser vara mest attraktiva, börja istället skriva med någon som du tycker är ok. Känner du dig lite tveksam är sannolikheten stor att det är en person som matchar dig hyfsat bra. 


     

  • Äldre 4 Dec 01:13
    #59

    Var finns alla vettiga kvinnor?


    Kom själv ur ett förhållande för en månad sedan.


    Var ihop med en ensamstående mamma till två barn på 6 och 7 år. Märkte ganska tidigt att hon hade problem med alkoholen, hon snusade och rökte samt var sjukskriven för en så kallad "burn out".


    Jag som jobbade gick upp tidigt och åkte iväg till jobbet. När jag kom hem fick jag städa, diska och höra på hennes gnällande. Sen tyckte hon inte om närhet heller. Hon tyckte jag kunde sova på min sida av sängen. När allt jag ville var att somna med henne i mina armar. Allt hon gjorde om dagarna var att skicka ungarna till skolan på morgonen och sen låg hon och sov hela dagarna. Eller så åkte hon till systemet och köpte en box vin så hon kunde vara packad när jag kom hem från jobbet. I början kunde jag blunda för alla hennes fel eftersom jag var kär men efter tre månader så fick jag nog och avslutade förhållandet.


    Känns som om det mesta som finns kvar på "marknaden" är ensamstående mammor med allvarliga problem som ingen orkar med eller singlar som har så höga krav på sina partners att det inte finns någon man på planeten som kan uppnå dessa.


    Hade en dejt för en vecka sen med en singel kvinna utan barn. Det gick bra och vi hade det trevligt. Dagen efter dejten så fick jag ett sms om att jag verkade jättetrevlig och hon hade kul. Men det "klickade" inte. Fattar inte, är det någon spirituell upplevelse hon var ute efter? Man får väl inte känslor för varandra efter 2h tillsammans. Tar ju minst 2-3 dejter innan man börjar lära känna personen.


    Förstår mig inte på kvinnor helt enkelt.

  • Äldre 4 Dec 11:40
    #60

    Roddyn tråkigt att du stötte på en kvinna med sån syn till både alkohol och livet.
    Vet hur det är att vara utbränd, tycker dock inte att alkohol och barn är en bra kombo över huvudtaget.

    Tror inte längre det handlar om att vara kräsen. Klart det krävs några dejter innan man kan känna av en människa ordentligt. Men man kan även känna om det inte klickar över huvudtaget, vilket verkar ha varit i ditt fall med den senaste. Hon kanske tyckte nu var alldeles för olika och kände ingen koppling alls, då är det ingen idé att dra ut på det.
    Personligen förstår jag inte varför alla ska köra det här "spelet"?!?! Vi är ju vuxna människor och borde kunna bete oss som det och visa varandra respekt. Så jäkla mkt lögner hela tiden trots att man är brutalt ärlig och säger vad man vill med livet och att man inte vill lägga energi på någon som inte tar det på allvar. Där snackar vi brist på respekt!
    Jag är inte perfekt, långt ifrån och jag förväntar mig heller inte någon supermodell till pojkvän, men ett utseende som tilltalar mig och med sunda värderingar, humor och härlig energi.... alla verkar bara vara ute efter bekräftelse och uppmärksamhet!?

Svar på tråden Vart är alla singelmän?