• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 16 Apr 10:24
    3524 visningar
    11 svar
    11
    3524

    Är jag pedofil?

    Hej, jag är en på ytan helt vanlig kvinna. Men jag tänder på våld, övergrepp, incest och pedofili. Jag läser sådana noveller och tittar på våldsporr. Det oroar mig att jag kanske är pedofil.. När jag har kommit så blir jag äcklad pch tycker att det jag har läst eller tittat på är hemskt. Mår illa. Jag var med om övergrepp som barn. Har det gjort mig till pedofil?

    Hjälp!

  • Svar på tråden Är jag pedofil?
  • Anonym (nejdå­)
    Äldre 16 Apr 10:36
    #1

    Blir du kåt när du ser ett barn i lekparken? 

    Nej, sannolikt är du inte pedofil men dina upplevelser påverkar dig psykiskt och det borde du ta hjälp med att reda ut.

    Jag kan också bli tänd av en massa konstiga saker som jag ibland undrar över vad det är för fel på mig. Fast jag vet att jag är helt normal och skulle aldrig genomföra de saker jag blivit tänd av på film. För min del är det mycket tvång och våldtäkt t ex men jag skulle såklart aldrig vilja bli våldtagen i verkligheten.

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 16 Apr 11:15
    #2

    Tittar Du på bilder och filmer där barn blir utsatta för övergrepp för att få sexuell tillfredställelse så är du i alla fall en förövare.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 14:37
    #3
    Drottningen70 skrev 2016-04-16 11:15:50 följande:

    Tittar Du på bilder och filmer där barn blir utsatta för övergrepp för att få sexuell tillfredställelse så är du i alla fall en förövare.


    Det skulle jag aldrig göra. Däremot läser noveller där barn blir utsatta.
  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 16 Apr 14:39
    #4

    Nej jag blir inte kåt när jag ser barn i lekparken. Inte på badstranden heller för den delen. Hoppas att jag inte är pedofil.


    Anonym (nejdå) skrev 2016-04-16 10:36:07 följande:

    Blir du kåt när du ser ett barn i lekparken? 

    Nej, sannolikt är du inte pedofil men dina upplevelser påverkar dig psykiskt och det borde du ta hjälp med att reda ut.

    Jag kan också bli tänd av en massa konstiga saker som jag ibland undrar över vad det är för fel på mig. Fast jag vet att jag är helt normal och skulle aldrig genomföra de saker jag blivit tänd av på film. För min del är det mycket tvång och våldtäkt t ex men jag skulle såklart aldrig vilja bli våldtagen i verkligheten.


  • Anonym (Mb)
    Fri 6 Dec 2019 15:25
    #5

    De lugnt. Själv läser jag mycket sexnoveller med barn och klart jag blir kåt. Har en son på 7 år men skulle aldrig tänka såna saker om honom. Du kan vara lugn

  • Anonym (Tråde­n är 3 år gammal­)
    Fri 6 Dec 2019 15:27
    #6
    Anonym (Mb) skrev 2019-12-06 15:25:38 följande:

    De lugnt. Själv läser jag mycket sexnoveller med barn och klart jag blir kåt. Har en son på 7 år men skulle aldrig tänka såna saker om honom. Du kan vara lugn


    Varför svarar du i en TRE år gammal tråd från 2016?
  • Anonym (Mb)
    Fri 6 Dec 2019 15:31
    #7

    Har väl ingen skillnad. ? Men ber om ursäkt isåfall.

  • Anonym (f)
    Fri 6 Dec 2019 15:54
    #8

    det är normalt att känna såhär efter övergrepp. väldigt väldigt vanligt.

    men om du är pedofil på riktigt kan nog ingen säga. Tror det är mycket vanligare än folk tror att vara det, dock tror jag de flesta inte begår övergrepp. 

    Har du gått i terapi angående det du utsatts för?

  • Anonym (Tråde­n är 3 år gammal­)
    Fri 6 Dec 2019 16:02
    #9
    Anonym (f) skrev 2019-12-06 15:54:04 följande:

    det är normalt att känna såhär efter övergrepp. väldigt väldigt vanligt.

    men om du är pedofil på riktigt kan nog ingen säga. Tror det är mycket vanligare än folk tror att vara det, dock tror jag de flesta inte begår övergrepp. 

    Har du gått i terapi angående det du utsatts för?


    Tråden är 3 år gammal så jag tror att ts redan gått i terapi vid det här laget.
  • Anonym (f)
    Fri 6 Dec 2019 16:56
    #10
    Anonym (Tråden är 3 år gammal) skrev 2019-12-06 16:02:04 följande:
    Tråden är 3 år gammal så jag tror att ts redan gått i terapi vid det här laget.
    såg inte det, men det är väl inte alls säkert att ts har.

    sedan finns det nog andra i liknande situationer som kan se svaren.
  • Anonym (KM)
    Wed 9 Feb 2022 11:53
    #11

    Självklart är Du pedofil, men det är inte olagligt. Det är sexuella övergrepp och spridning av barnporr som är olagligt.

Svar på tråden Är jag pedofil?