• Anonym (rädd)

    Kan man få prata med aurora-barnmorska?

    Jag har en jobbig vaginal förlossning i bagaget och är nu gravid igen (4e mån) och undrar om man kan få aurorasamtal om man inte vill ha kejsarsnitt. Jag är om möjligt mer rädd för det än att föda vaginalt.

    Det jag skulle vilja är att få prata igenom min tidigare upplevelse och risken att det händer igen samt kanske få ett förlossningskontrakt om att tex bli informerad om något håller på att gå fel och få vara delaktig i beslut som tas ifall det inte är akut fara för barnet och inte lämnas ensam (kommer inte ha någon med mig). Jag skulle också vilja prata igenom risken att det blir snitt och hur det blir då för det är jag livrädd för. Tycker det verkar som alla som går till aurora vill bli snittade och det är det man pratar om. Kan man gå till aurora för detta?

  • Svar på tråden Kan man få prata med aurora-barnmorska?
  • Gladhannapanna

    Jag bad min bm på mvc om en remiss, fick jättebra hjälp av mina samtal. Fick även träffa en förlossningsläkare som undersökte mig samt ordinerade läkemedel som förlösande bm kunde ge mig direkt efter att bebisen kommit ut.
    Det gjordes upp en förlossninngsplan som
    följdes till punkt och pricka när det väl var dags. Jättenöjd med att jag vågade föda vaginalt andra gången efter min jobbiga första förlossning!

Svar på tråden Kan man få prata med aurora-barnmorska?