• Äldre 20 Apr 17:56
    1349 visningar
    7 svar
    7
    1349

    Drunknar i mina flytningar

    Hej på er!
    Jag är 19 år och har börjat få problem med flytningar. Det kommer alltså otroliga mängder varje dag, och jag måste antingen byta trosor tre gånger om dagen eller använda trosskydd (vilket jag tycker är obehagligt för att fiffi inte får luftas och det skaver mot mina blygdläppar). Att gå utan trosor är inte ens att tala om, då rinner det ner längs låren istället. 

    Jag hade nyss mens, och några dagar efter det började det här. Det har varit likadant i perioder i något år nu också. Har haft mycket oskyddat sex men går på p-plåster och kan omöjligt vara gravid då mina flytningar pågått så länge och jag inte har några gravidsymtom. Har kollat upp mig för könssjukdomar, både urinprov och blodprov - det var negativt på ALLT. 

    Funderar på svamp eller pH-förändringar? Det luktar inte äckligt, är vitgrumligt och vatten till fil-konsistens. Är det någon som har varit med om samma sak? Tycker det är så otroligt störande, det ger mig låg självkänsla och jag vågar inte längre ha tajta jeans för att det ska bli blöta fläckar på dem, vågar inte heller ha klänning. 
    Finns det något man kan göra själv (köpa på apoteket eller huskurer) innan man går till husläkaren eller är det bara att pallra sig dit på en gång? 

  • Svar på tråden Drunknar i mina flytningar
  • Anonym (:))
    Äldre 20 Apr 18:01
    #1

    Jag hade precis som du beskriver när jag fick klamydia när jag var 16. Men har du testat dig så bör det ju inte vara det. Kanske bara är hormonerna som spökar? Är ju inte helt ovanligt att preventivmedel orsakar förändringar i flytningar och mens.

  • Äldre 20 Apr 18:07
    #2

    Det kan ju säkert vara hormonerna som spökar, men jag har använt p-plåster i ca fyra år nu så det skulle vara konstigt att det började "strula" nu? Eller? 

  • Anonym (:))
    Äldre 20 Apr 18:11
    #3
    Silverspot skrev 2016-04-20 18:07:49 följande:

    Det kan ju säkert vara hormonerna som spökar, men jag har använt p-plåster i ca fyra år nu så det skulle vara konstigt att det började "strula" nu? Eller? 


    Nja, det är väl olika. Tex. funkade min p-stav kanon de 3 första åren men sen ballade det ur totalt och jag fick ta ur den. Ring och fråga en barnmorska, dom har nog bättre koll på sånt!
  • Äldre 20 Apr 18:12
    #4
    Anonym (:)) skrev 2016-04-20 18:11:48 följande:
    Nja, det är väl olika. Tex. funkade min p-stav kanon de 3 första åren men sen ballade det ur totalt och jag fick ta ur den. Ring och fråga en barnmorska, dom har nog bättre koll på sånt!
    Ska absolut göra det :) 
  • Anonym (S)
    Äldre 20 Apr 19:25
    #5

    Frågade min barnmorska om flytningar och hon sa att det inte fanns så mycket att göra och att det var ett tecken på att allt var bra.

  • Scoops
    Äldre 20 Apr 19:31
    #6

    Jag vill bara hoppa in och säga att jag upplevt att kvinnliga barnmorskor/gynekologer alltid sagt till mig att saker varit "normala" och "tecken på att allt fungerar" och haft en bit-ihop-attityd.

    Om flytningarna stör dig i dagliga livet så sök en annan gynekolog och fråga igen! Det brukar nästan alltid gå att göra något åt sådana saker!!!

  • Anonym (ss)
    Äldre 20 Apr 19:39
    #7

    Jag fick bukt med mina rikliga flytningar genom att använda några kurer med lactal. Nu kör jag bara en underhållsdos då och då. pH-balansen var nog inte tipptopp innan. Gynekologen såg inget ovanligt, men faktum är att flytningarna minskar drastiskt hos mig när jag använder lactal.

Svar på tråden Drunknar i mina flytningar