• Anonym (klåda­n)
    Äldre 22 Apr 12:27
    2005 visningar
    2 svar
    2
    2005

    Min FIFFI!

    Hej, jag kanske kan få lite tips och råd av någon här.

    Min fiffi har aldrig varit speciellt besvärlig, men nu på senare tid vill den verkligen inte samarbeta med mig.  Kan bero på all stress, men oavsett inte kul.

    Nu till mina problem, för ca en månad sedan så låg jag med en ny kille. Efter vi setts och legat 3 gånger ungefär en vecka efter första knullet så bryter världens klåda ut i mitt underliv, min inre blygdläpp blir lika stor som globen och får samma form, fast röd. Går till min gynekolog som meddelar att detta är en solklar svampinfektion, så bra exempel på en svampinfektion att de skulle kunna ha med den i en skolbok sade hon. (Gjorde också test mot klamydia) Så jag köpte Diflucan (oral tablett mot svamp, engångsdos som ej ska blandas med andra lokala svampläkemedel) det tog lång tid innan symptomen var borta och min fiffi mådde lite bättre, dock var den torr som en öken. Smörjde med mandelolja som jag brukar efter dusch. Några dagar efter allt börjar kännas bättre träffade jag en ny kille som jag låg med utan kondom, fantastiskt sex. Men samma sak igen ca en vecka efter första samlaget fast med flera samlag där emellan så börjar det svida när jag kissar, det "trycker på" och man kan aldrig riktigt kissa klart, känns som man har en droppe svavelsyra i slutet på urinröret hela tiden. Alltså klassiska urinvägsinfektions symptom, jag ringer såklart min vårdcentral men till svar får jag bara "att en sådan ung och frisk tjej som du behöver man inte behandla, det går över av sig själv." Då hade jack också överdrivit och sagt att jag hade haft problem i ca 7 dagar fast det bara var 3 dagar. Jag dricker mycket vatten och försöker kissa, men efter några dagar till så kommer det blod i mitt urin och det svider som satan när jag kissar. Ringer en annan vårdcentral för att kunna springa dit under lunchrasten på mitt jobb, fick tala med en läkare som utan att ta ett enda prov, inte ens ett urin prov skriver ut antibiotika till mig. Nu har jag tagit denna medicin men det känns fortfarande inte bra. Det svider inte när jag kissar men det liksom trycker på, som att det alltid är lite kiss kvar i slutet på urinröret och hela min fiffi känns bara stel och konstig. Känns verkligen inte alls bra, någon som har något tips på vad jag kan göra?

    Detta blev långt, men hoppas någon orkar läsa och svara. :)

  • Svar på tråden Min FIFFI!
  • Anonym (Gå tillba­ka)
    Äldre 22 Apr 21:22
    #1

    Kräv återkontroll. Jag fick urinvägsinfektion för x antal år sedan. Efter några veckor efter behandlingen fick jag lämna rutinprov igen, för vissa bakterier är antibiotikaresistenta. Mina bakterier var då borta men det kanske inte dina är?

  • Äldre 22 Apr 21:32
    #2

    Till att börja med så borde du använda kondom med nya killar. Trist, javisst, men du utgör en fara för dig själv och de killar du träffar (och deras potentiella andra partners) om du håller på så här. Sen... Testa dig för könssjukdomar igen. Be om en extrakoll för bakterier i urinen. Du kommer säkert bli bra igen, men då måste du ta hand om dig och din fiffi. Kram

Svar på tråden Min FIFFI!