• Äldre 25 Feb 10:10
    11789 visningar
    11 svar
    11
    11789

    Exfrun hotar mig

    Sådana människor ändrar sig aldrig. Personlighetsstörning. Min man har den situationen med sitt ex också. Numera, med vuxna barn, har han sagt till henne att han inte vill ha kontakt och ignorerar henne så långt som möjligt. Ibland pratar han med henne ändå, om det gäller barnen och om hon beter sig vettigt.

    Som någon sa förut: Barnen kommer att lista ut själva vem de kan lita på, om du är ärlig mot dem. Ärlig innebär förstås inte att berätta onödiga detaljer för dem. Berätta bara det som de behöver veta och inget som de är för små för att förstå. Tyvärr så kan de manipuleras vidare också och det kan bli mycket fram-och-tillbaka. Men du kan bara göra ditt bästa, vara ärlig och vara dig själv. Det är bra om du kan hålla en normal, någorlunda lugn fassad utåt, så förstår folk lättare att det är hon som är knäpp. Det är förstås inte lätt. Och du får själv testa dig fram vad som funkar bäst för att hålla henne på avstånd. Försök undvika situationer där hon brukar ställa till med drama. Men gå inte med på allt möjligt heller. Välj kommunikationssätt som funkar någorlunda och prata inte mer med henne än du måste. Lita aldrig på henne.

Svar på tråden Exfrun hotar mig