• Anonym (amatörmatchmaker)

    Att kunna få välja styvmamma till mina barn! Knäppt?

    Jag och min exman har haft många gräl om vilka idioter till bimbos han träffar efter skilsmässan. Våra två barn bor hos honom hälften av tiden, vår yngsta till och med lite mer än hälften av tiden hos honom så jag tycker att det är viktigt med att barnen, även om de börjar bli stora, har en bra styvmamma.

    Efter att jag tråkat honom över hans senaste så blev han sur och sa att ingen verkar duga i mina ögon, och att jag skulle fixa en dejt till honom med någon jag godkänner då jag inte godkänner de han själv väljer. Det tyckte jag faktiskt var en bra idé. Jag vet ett flertal jag kommer överens bra med som skulle passa. Min exman har vissa kvaliteer som gör att det är väldigt lätt att få kvinnor intresserade av honom, men det är värre tvärtom, men han har lovat på heder och samvete att han skall lita på mitt omdöme.

    Men min mamma och min syster tycker det här är helt knäppt. De tycker att han skall välja själv oavsett vad jag gillar eller inte. Men det gäller ju även mina barn, min egen sinnesfrid och inte bara honom.

    Är det här knäppt eller sitter jag i en slags guldsits som faktiskt kan välja styvmamma åt mina barn? 

      

  • Svar på tråden Att kunna få välja styvmamma till mina barn! Knäppt?
  • fae

    Eftersom detta är verkligheten och inte en amerikansk romantisk komedi så kommer detta självklart inte att fungera. Men ha så roligt under tiden? Annars skulle du kunnat lägga energin på att något bättre och mer realistiskt, som t ex att reda ut med ditt ex vad exakt det är för fel på kvinnorna han väljer, då de inte duger åt dig. Uppenbarligen värdesätter han din åsikt om hans val av partner. Har du tid över kan ni reda ut på vilket sätt bimbosarna påverkar era barn, så att han kan justera lite där.

  • Drottningen70

    Tja varför inte. Du känner ju honom väl antar jag.

  • Anonym (nej)

    varför?
    Hans problem om han är en sån mes så han inte själv kan träffa en tjej det funkar med. 

    Att han ens kan säga så, att han ska lita på ditt omdöme osv. Det visar ju bara hur velig han är i sig själv men det är inte ditt ansvar. Du kan inte vara hans "morsa". 

    släpp det sista av gummibandet mellan er så kanske han blir lite mer självständig. Så länge du hänger kvar på det här viset blir det ju vraket hackat eller malet för honom.

  • Anonym (Fia Lotta)

    Önskar mina barn får en snäll styvmamma ,lagar god mat till dom och allmänt trevlig mot barnen.Och att hon vet att hon är bara en extramamma,som får lyckan att få umgås med mina fina barn????

  • Anonym (amatörmatchmaker)
    Drottningen70 skrev 2016-05-05 17:52:09 följande:

    Tja varför inte. Du känner ju honom väl antar jag.


    Ja, väldigt väl. Vi var nästan som siamesiska tvillingar i femton år. Sedan var vi ovänner i något år och sedan efter det rätt bra vänner även om vi fortfarande skäller på varandra ibland. Jag vet vad han gillar, inte gillar, hur han tänker osv.
  • Anonym (Bra!)

    Jag tycker att det låter som ett jättebra upplägg!

    Vi har lite likadant; vi kör så att om mitt ex inte anser att min pojkvän är reko, och lägger fram bra argument (som jag är blind för då jag är kär), så avslutas relationen.

    Nu har jag träffat en kille som han gillar och han har träffat en tjej som jag gillar (de är våra första sedan separationen), så det är ju bra. :)

  • Anonym (amatörmatchmaker)

    Jag tror jag har en bra redan. Hon är min barndomsvän och vi träffas oftast en-två gånger i veckan. Hon har inga egna barn men gillar barn och känner mina redan. De känner ju också varandra litegrann och skulle passa bra ihop. Jag tror att hon skulle vilja det med om jag presenterade idén och gav tillåtelse. Sådant kan ju vara lite känsligt med vänners ex och så men jag hade inte känt det så, hon är såpass snäll och trevlig att det är värt ett försök.

    Är det för knäppt nu? 

Svar på tråden Att kunna få välja styvmamma till mina barn! Knäppt?