• Tecum

Min man avskyr mitt barn

Anonym (Varit med) skrev 2016-05-08 00:30:31 följande:
    Japp, det finns INGET som skadat mig så djupt som att min far valde att leva med sin fru trots att hon ogillat mig. Till en början låtsades hon gilla mig men jag kände alltid av hennes brist på kärlek.

Kan detta vara en orsak till varför ditt barn börjat strula?

En förälder ska ALLTID välja sitt barn först, speciellt före kärleken. Ett sånt svek sitter hårt och idag släpper jag inte hem barnen till sin morfar så tänk på hur du vill ha det i framtiden.
    Hur gammal var du då? En tonåring som kräver att mamma eller pappa ska avstå sin kärlek för att partnern "inte gillar dig" är svårt bortskämd och superegoistisk! Alla kan inte gilla alla här i världen, så är det bara och det behöver även barn lära sig. Om man inte kommer överens i en nyfamilj ska man behandla varann med respekt och distans och undvika sådant som triggar. Du har ingen rätt att bestämma över dina föräldrars kärleksliv.

Om det handlar om direkt fysiskt eller psykiskt våld är det en annan sak.
  • Tecum
    Gung Ho skrev 2016-05-08 21:04:12 följande:
    Vad är det för idioti? Nej, alla gillar inte alla här i världen. Tur då att du inte behöver bo med alla! Om barnet är egoistiskt som mår dåligt av att ens förälder väljer att bo med en människa som inte gillar en, vad är då inte föräldern?! Snacka om sneda prioriteringar! Jag skulle aldrig bo med någon som inte gick ihop med mitt barn som är det viktigaste i mitt liv. Flyttade ihop med min nuvarande fru för drygt två år sedan och vi var båda inställda på att det måste funka med barnen, annars hade vi flyttat isär... Denna inställning tror jag också hjälpte oss att få allt och funka med vår nya familj..
    Flytta isär ja men inte gjort slut? Eller...? Och det kan vara så att den nye inte har något alls emot barnet men barnet hatar den nya bara för att det inte är mamma/pappa.
    Alla måste bjuda till för att det ska funka, de vuxna måste känna sig för och ta det varlig. Men barn, i synnerhet tonåringar som är gamla nog att förstå om de vill, måste acceptera läget och uppföra sig.
    Idioti är att låta barn bestämma över vuxnas kärleksliv.

Och förresten, om du nu ska låta dina barn bestämma, varför skilde du dig öht? Då gick det bra att vara egoistisk...
Svar på tråden Min man avskyr mitt barn