• Anonym (ledsen)

Min man avskyr mitt barn

Min man är enormt arg på och vägrar träffa mitt barn.

Barnet, som är i tonåren, bor inte hos mig.

Jag skriver här för att få råd om hur jag ska förhålla mig och få det att funka ändå, på bästa sätt.

Min man tycker inte att mitt barn lever på ett bra sätt, utan destruktivt med både inblandning av droger och en havererade skolgång m.m.

Att barnet ifråga inte gör något för att förbättra sin situation eller tar emot hjälp.

Min man vägrar bokstavligen att vara i samma rum som mitt barn. Och ska jag träffa barnet får jag göra det, men planera så att maken slipper vara med.

Jag pratar inte om mitt barn med min man, för så fort namnet förs på tal, blir han upprörd.

Jag kände sist vi pratade att jag är genuint ledsen för att han tycker så illa om mitt barn och det känns riktigt dåligt.

Men det känns som vi har kommit till en återvändsgränd vad gäller detta. Min man vägrar att träffa mitt barn, vilket också försvårar familjehögtider o.s.v. samt mina andra barns umgänge med sitt storasyskon.

Tips?

• Svar på tråden Min man avskyr mitt barn
  • Ego Lovers

Din son vet han om din mans hat? Och isf vad ger det honom för signaler när du lever med en man som hatar ditt barn.
    Hade min mor levt med en man som hatar mig hade jag trott att kärringen måste hata mig också annars hade hon inte valt att bo med en sådan hemsk människa.

• Ego Lovers
    Robocopen skrev 2016-05-06 18:45:35 följande:

Usch vad arg jag blir. Om ditt barn har svårigheter behöver så många vuxna som möjligt i närheten ställa upp och stötta. Vi hade en ungdom i släkten med liknande problematik. Släktingar och ingifta släktingar slöt upp och försökte bilda ett skyddsnät. Någon tog tom hjälp av kollegor som av olika skäl kom i kontakt med ungdomen för att kunna hjälpa.

Jag har mottot "vi är en familj, i en familj hjälper vi varann". Tyvärr har jag även lärt mig att även om man är familj (släkt) så tänker inte alla på det sättet. Inte förrän jag säger mitt motto så hjälper de. Alla borde se Disneyfilmen Lilo och Stich där ordet ohana står för familj och lilla Lilo säger just ohana betyder familj och i en familj hjälps man åt
  • Anonym (Varit med)
    mamaleona skrev 2016-05-07 08:49:50 följande:

Har du barn med denna man? Ursäkta frågan men hurvtänkte du då du skaffade barn med nån som ogillade ditt barn? Kan sonene illamående bottna i er snabba resa i ert förhållande? Om han från början kännt sig oomtyckt av din nya karl men du ändå valt fortsätta med denna karl, barn kan må jättedåligt av sådant. Vi är nyfamilj (17 år redan) med mina o dina barn, tog läääänge innan alla hittade sin plats i den nya konstallationen, flera år. Vårt gemensamma barn föddes 5,5 år efter vi träffats o tror att om det skett tidigare hade vi haft problem med minst ett av dessa tidigare barn. O då gällde det inte att nån ogillade den andra utan helt enkelt det tog tid att hitta sin plats i nyfamiljen o en vardag som kändes bra.

Japp, det finns INGET som skadat mig så djupt som att min far valde att leva med sin fru trots att hon ogillat mig. Till en början låtsades hon gilla mig men jag kände alltid av hennes brist på kärlek.

Kan detta vara en orsak till varför ditt barn börjat strula?

En förälder ska ALLTID välja sitt barn först, speciellt före kärleken. Ett sånt svek sitter hårt och idag släpper jag inte hem barnen till sin morfar så tänk på hur du vill ha det i framtiden.
  • Anonym (Wali)

Tycker också att han ska lämna dig.

Han får stå ut med ditt skitsnack kring ditt misslyckade barn, dessutom fläker du ut det på ett offentligt forum.

Kvinnor som är singelmammor borde förbli evigt singel.

• Anonym (Undrande)

Har barnet någonsin bott hos er? Vad har ni gjort för att hjälpa barnet ur sitt destruktiva liv?

Jag kan förstå din man om det är så att du som förälder inte sätter ner foten och kräver förändring av barnets livsstil och att hen flyttar hem till er och följer husets regler, går i skolan och uppför sig. Att du bara stöttar blir att dalta med en ungdom som ät på väg att hamna i fel kretsar och med fel inställning till livet.

• Anonym (Ehhh....)
    Anonym (Wali) skrev 2016-05-08 00:37:54 följande:

Tycker också att han ska lämna dig.

Han får stå ut med ditt skitsnack kring ditt misslyckade barn, dessutom fläker du ut det på ett offentligt forum.

Kvinnor som är singelmammor borde förbli evigt singel.

Du måste ha käkat flera km med taggtråd......
  • fjonkelina

Vilken vidrig situation....Din man avskyr ditt barn och visar det tydligt. Du får inget stöd öh av din man och dessutom har du din oro om ditt barn som säkerligen behöver dig på sitt sätt under denna kaotiska period i livet.

Tror du har det bättre utan din man så du slipper den extra bördan från honom också. 

• Anonym (ledsen)

Tack för svar.

Min man tyckte inte illa om barnet initialt, utan engagerade sig i hen. Men de hade inte samma åsikter, kom ordentligt på kant med varandra.

Det var efter det som barnet flyttade.

• Anonym (Erfaren)
    Anonym (ledsen) skrev 2016-05-08 10:37:24 följande:

Tack för svar.

Min man tyckte inte illa om barnet initialt, utan engagerade sig i hen. Men de hade inte samma åsikter, kom ordentligt på kant med varandra.

Det var efter det som barnet flyttade.

Var bor barnet nu?
  • Tecum
    Anonym (Varit med) skrev 2016-05-08 00:30:31 följande:
    Japp, det finns INGET som skadat mig så djupt som att min far valde att leva med sin fru trots att hon ogillat mig. Till en början låtsades hon gilla mig men jag kände alltid av hennes brist på kärlek.

Kan detta vara en orsak till varför ditt barn börjat strula?

En förälder ska ALLTID välja sitt barn först, speciellt före kärleken. Ett sånt svek sitter hårt och idag släpper jag inte hem barnen till sin morfar så tänk på hur du vill ha det i framtiden.
    Hur gammal var du då? En tonåring som kräver att mamma eller pappa ska avstå sin kärlek för att partnern "inte gillar dig" är svårt bortskämd och superegoistisk! Alla kan inte gilla alla här i världen, så är det bara och det behöver även barn lära sig. Om man inte kommer överens i en nyfamilj ska man behandla varann med respekt och distans och undvika sådant som triggar. Du har ingen rätt att bestämma över dina föräldrars kärleksliv.

Om det handlar om direkt fysiskt eller psykiskt våld är det en annan sak.
Svar på tråden Min man avskyr mitt barn