• Ina93

    Ångest över gravidilitet

    Hur kan man "bota" ångest över att andra är gravida i sin närhet? Vill vara i samma sotuation och nästan villig att ta till alla alt men min personliga situation hindrar mig samtidigt. Hur kan jag vända denna ångesten till något bättre eller att det slutar helt. Har t.o.m. tillfällen jag iaolerar mig från omvärlden pga. av detta. Osen ibland om jag träffar någon av dessa som är gravida eller kanske har småbarn måste jag lämna rummet och jag börja gråta.

  • Svar på tråden Ångest över gravidilitet
  • Anonym (M)

    Jag kan relatera till viss del.. Jag tyckte också det var jobbigt att få reda på att andra var gravida när jag själv längtade efter barn.. Men det var innan jag och min kille började försöka. När vi väl börjat försöka övergick svartsjukan till en längtan och den var mer hanterbar. Jag försökte fokusera på tanken att jag själv skulle vara gravid inom en snar framtid. Försöker ni bli med barn?

  • Plaztiq

    Förstår hur du känner, jag själv har en enorm längtan efter barn och ska börja med ivf snart..
    Jag har inte ens träffat min barndomskompis nyfödd barn pga att jag helt enkelt inte kan och jag mår dåligt..
    Jag försöker undvika dom som har gravidmagar men klart det inte alltid går, då kommer ångesten..

Svar på tråden Ångest över gravidilitet