• Hkarlsson93

    rädd för att symtomen kommer och går

    Hejsan är en 22 årig tjej, Jag bor ihop med min pojkvän och hans 3 barn just nu , men kommer förmodligen bli att jag får flytta härifrån, Det är såhär att jag är gravid i 13+1 , fick veta att jag var gravid i vecka 12+4, så inte så länge och när jag berättade detta för min pojkvän så var det bara ett rakt nej och att jag skulle göra abort så lär väl bli ensam gravid , han vill verkligen inte ha detta barn och han har sagt sparar jag det får jag flytta ( hans hus) nu är det såhär att ända sen jag fick veta att jag var gravid och lite innan har jag haft ett symtom att jag varit hungrig hela tiden , fått kissa mera oftast nätter och illamående/kräkreflexer hela tiden , nu har jag fått en noja för känner mig inte hungrig lika mycket som innan och behöver inte kissa på kvällen längre nu , är det normalt att symtomen kommer och går så ? tacksam för svar :)

    finns det några fler ensamma gravida i min ålder så snälla skriv

  • Svar på tråden rädd för att symtomen kommer och går
  • Malva2015
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-08 20:18:28 följande:

    Hejsan är en 22 årig tjej, Jag bor ihop med min pojkvän och hans 3 barn just nu , men kommer förmodligen bli att jag får flytta härifrån, Det är såhär att jag är gravid i 13+1 , fick veta att jag var gravid i vecka 12+4, så inte så länge och när jag berättade detta för min pojkvän så var det bara ett rakt nej och att jag skulle göra abort så lär väl bli ensam gravid , han vill verkligen inte ha detta barn och han har sagt sparar jag det får jag flytta ( hans hus) nu är det såhär att ända sen jag fick veta att jag var gravid och lite innan har jag haft ett symtom att jag varit hungrig hela tiden , fått kissa mera oftast nätter och illamående/kräkreflexer hela tiden , nu har jag fått en noja för känner mig inte hungrig lika mycket som innan och behöver inte kissa på kvällen längre nu , är det normalt att symtomen kommer och går så ? tacksam för svar :)

    finns det några fler ensamma gravida i min ålder så snälla skriv


    Tråkigt att han känner så.

    Angående dina symptom så är det helt normalt. Efter vecka 12 är det normalt att symptomen nästan helt försvinner för att komma tillbaka flera veckor senare.

    Googla "spökveckor" så ser du lite. Allt är säkert bra där inne.
  • Malva2015
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-08 20:26:22 följande:

    tack så mycket för ditt svar :) ska googla det kanske man känner sig lite bättre


    Jag är själv i v 14 nu och mina symptom är borta. Men jag vet att allt är bra då vi nyss var på ul. Har varit säker på att den är död i tre veckor . Oroa dig inte.
  • Hkarlsson93

    Känns skönt att veta att det är normalt men eftersom det är min första graviditet så har jag ingen aning och blir självklart lite nojig

  • Malva2015
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-08 20:42:21 följande:

    Känns skönt att veta att det är normalt men eftersom det är min första graviditet så har jag ingen aning och blir självklart lite nojig


    Nej jag förstår dig. Jag har ett MF bakom mig så jag har också oroat ihjäl mig. Kram på dig och lycka till med allt
  • Linutis
    Hkarlsson93 skrev 2016-05-08 20:18:28 följande:

    Hejsan är en 22 årig tjej, Jag bor ihop med min pojkvän och hans 3 barn just nu , men kommer förmodligen bli att jag får flytta härifrån, Det är såhär att jag är gravid i 13+1 , fick veta att jag var gravid i vecka 12+4, så inte så länge och när jag berättade detta för min pojkvän så var det bara ett rakt nej och att jag skulle göra abort så lär väl bli ensam gravid , han vill verkligen inte ha detta barn och han har sagt sparar jag det får jag flytta ( hans hus) nu är det såhär att ända sen jag fick veta att jag var gravid och lite innan har jag haft ett symtom att jag varit hungrig hela tiden , fått kissa mera oftast nätter och illamående/kräkreflexer hela tiden , nu har jag fått en noja för känner mig inte hungrig lika mycket som innan och behöver inte kissa på kvällen längre nu , är det normalt att symtomen kommer och går så ? tacksam för svar :)

    finns det några fler ensamma gravida i min ålder så snälla skriv


    Hej! Åh, dumma kille som vill att du ska göra abort. Kräk. Med maten o så, jag är likadan. Ena stunden äter jag mycket andra ingenting alls. Är nu i v 35 o äter rätt kasst. Måste skärpa mig. Har lågt järn värde o barnmorskorna är på mig JÄTTE MYCKET! Fått järntabletter osv. Men med de ska man ta varierad kost. Jätte viktigt. Man får ju lägre järnväde också när man är gravid men jag ligger på 89-90. Inte bra. Säger de för att vill inte att annan ska hamna i samma :) inget farligt men inte bra :) jag är jätte bra på att säga till andra men inte mig själv Hagagatan. Så ja en skärpning hos mig o dig nu!
  • Linutis

    O sen där i v 8-13? Typ. Åt jag so en gris. Sen från de till v 22, inge Mat alls. Spydde bara, alla är så olika!

Svar på tråden rädd för att symtomen kommer och går