• Äldre 10 May 13:36
    3737 visningar
    12 svar
    12
    3737

    Bästa klinik - IVF

    Undrar vart man kan se både i Sverige och utomlands vilken klinik som är bäst och har fått mest bebisar mm?

  • Svar på tråden Bästa klinik - IVF
  • Äldre 12 May 19:06
    #1

    Hoppas på att någon vet vart man kan vända sig iaf.

  • Äldre 12 May 21:48
    #3
    Cyanea skrev 2016-05-12 19:47:23 följande:

    Jag rekommenderar den här länken: www.medscinet.com/q-ivf/

    Samtliga kliniker som utför IVF rapporterar in till Q-IVF's register så vitt jag vet, så där ska du kunna läsa av antal försök och hur stor andel som lyckas :)


    Tack så mycket skall kolla där :)

    Är inte så lätt när man även tittar på utländska ivf.
  • Äldre 15 May 01:03
    #6
    Lilleloppa skrev 2016-05-13 21:24:16 följande:

    Hej!

    Inget svar på din fråga men en liten kommentar:

    i och med de nya vård reglerna kan man nu söka vård var som helst i landet, man är alltså inte bunden till sitt län. Detta var perfekt för oss då vi fick väldigt konstiga svar och dåligt mottagande från vårt hemmahörande län (BL.a "försök ett par år till" när vi redan försökt i 3 år!) och valde söka till angränsande. Vi har påbörjat vårt första IVF försök på RMC i Linköping. De finaste och mest omhändertagande människor jag haft att göra med och speciellt i en situation som denna! Än väntar vi på att ta gravtestet så vi vet inte utfallet men bemötandet och hjälpen är precis lika viktigt som resultatet. Så väg in personligheterna i ert urval också, i en påfrestande situation som denna behöver man upplyftande människor omkring sig! ??


    Vad jag vet tar inte rmc emot om man redan har barn ihopa. Vi har några favoriter i Sverige men då vi har hört att de är lika bra i utlandet men de är billigare så ville vi kolla upp de alternativen också.

    3 ivf försök här går ju på 60.000 mycket pengar för något som de ej kan garantera att man får en bebis och för 60.000 hade vi kunnat göra något med det barnet vi redan har även om önskan efter 3 syskon till är stort. Tex i polen har vi hört att bra kliniker tar ca 15.000 för ett försök.

    Vi vill försöka själva mot hösten om det inte blir något nu under sommaren är vi inne på ivf.

    Vi har försökt i två år i juni..

    Läkaren säger försök ni tills hösten så hör vi av oss men fick en ny telefon tid nu så skall puscha på att jag får en hormonbehandling.. Istället för att försöka med hormonbehandling o sen insiminering innan ivf när alla tester ser bra ut och inga fel hittas.
  • Äldre 16 May 10:44
    #9
    finee skrev 2016-05-15 23:19:30 följande:

    Tänk bara på att alla mediciner INTE ingår när du köper IVF i Polen. Högkostnadsskyddet gäälrr inte heller om du har recept utskriven från utlandet. IVF-medicinerna går på ca 10000kr för kort protokoll och ännu mer om du kör nedreglering och långt protokoll. Så i slutändan blir det lika dyrt eller dyrare.


    Okej Jag har hört att med mediciner mm så är det billigare utomlands.

    Just polen måste det inte vara för oss, vi kan tänka oss flyga längre bort för ett bra ivf. Hört att det skall finnas kliniker som till och med har kommit längre än våra svenska vilket jag va nyfiken på.

    Vi är såklart öppna för de svenska med men vill ju kolla möjligheterna så man vet och kan solla lättare.
    Lilleloppa skrev 2016-05-15 21:55:46 följande:

    Hej!

    Okej ja det ändrar ju saken en del! Det förstår jag absolut, då har man inte riktigt möjligheten att vara kräsen med personal och liknande. Förstår absolut och vad det gäller IVF när man redan har barn har jag ingen erfarenhet så det yttrar jag mig inte om. I vilket fall lycka till och jag hoppas det löser sig för er! /all kärlek, Lilleloppa


    Tack så mycket :)

    Hoppas med att det löser sig snart så en liten bebis kommer in i vårt liv <3
  • Äldre 27 May 18:24
    #11
    Bengalen skrev 2016-05-16 11:04:22 följande:

    Kontakta Copenhagen Fertility Center. De har bra priser, inga väntetider och är betydligt längre fram än klinikerna i Sverige. Om du har en svensk läkare eller gyn kan denna hjälpa till med att skriva ut medicinerna i Sverige så att det går under högkostnadsskyddet.


    okej ja jag går och utreds hos kvinnokliniken så jag kan ju alltid ta och höra med dom. skall kolla upp copenhagen, vill ju ha en bra klinik som ökar chanserna för ett syskon..
Svar på tråden Bästa klinik - IVF