• Anonym (Less)

    Vad fan är detta för jävla skämt?!

    Ursäkta språket, men nu är jag arg.

    En 22-årig våldtäktsman som gett sig på en försvarslös kvinna i en sjukhussäng får två år och två månaders fängelse. Eftersom detta är Sverige kommer han antagligen gå fri tidigare än så. Det här är inte första gången han våldtar heller, han har tidigare suttit inne för både misshandel och våldtäkt. Varför i helvete får han inte hårdare straff? 

    Vad kan man göra för att påverka? För det här är fan sjukt. Ska man starta en namninsamling? Påverka politiker? Vad gör man? 

  • Svar på tråden Vad fan är detta för jävla skämt?!
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Less) skrev 2016-05-10 23:59:47 följande:

    Ursäkta språket, men nu är jag arg.

    En 22-årig våldtäktsman som gett sig på en försvarslös kvinna i en sjukhussäng får två år och två månaders fängelse. Eftersom detta är Sverige kommer han antagligen gå fri tidigare än så. Det här är inte första gången han våldtar heller, han har tidigare suttit inne för både misshandel och våldtäkt. Varför i helvete får han inte hårdare straff? 

    Vad kan man göra för att påverka? För det här är fan sjukt. Ska man starta en namninsamling? Påverka politiker? Vad gör man? 


    Och? Det är inom straffskalan vi använder i det här landet. 2-6 år för våldtäkt, max 4 år för mindre grov våldtäkt. 

    Jag antar att han inte använde speciellt mycket våld då utan bara hade sex med henne mot hennes vilja. Fullt rimligt straff enligt gällande lagstiftning. 
    Anonym (Vidriga människor.) skrev 2016-05-11 05:25:58 följande:

    Avrättning men innan karva kuken av honom med en all kniv.


    Det vore omänskligt och högst ovärdigt en demokratisk rättsstat. 
  • Anonym (gerbera)
    Anonym (Less) skrev 2016-05-10 23:59:47 följande:

    Ursäkta språket, men nu är jag arg.

    En 22-årig våldtäktsman som gett sig på en försvarslös kvinna i en sjukhussäng får två år och två månaders fängelse. Eftersom detta är Sverige kommer han antagligen gå fri tidigare än så. Det här är inte första gången han våldtar heller, han har tidigare suttit inne för både misshandel och våldtäkt. Varför i helvete får han inte hårdare straff? 

    Vad kan man göra för att påverka? För det här är fan sjukt. Ska man starta en namninsamling? Påverka politiker? Vad gör man? 


    Ja det är sjukt! Dels borde straffen för våldtäkt vara högre. Dels borde man inte få komma ut efter halva tiden om det inte är helt klart att man inte kommer att återfalla. Hagamannen ansågs ha hög återfallsrisk men släpptes ut tidigare ändå. Dessutom borde straffen bli högre om man begått samma brott tidigare.
  • Anonym (Vidriga människor.)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-11 05:53:11 följande:
    Och? Det är inom straffskalan vi använder i det här landet. 2-6 år för våldtäkt, max 4 år för mindre grov våldtäkt. 

    Jag antar att han inte använde speciellt mycket våld då utan bara hade sex med henne mot hennes vilja. Fullt rimligt straff enligt gällande lagstiftning. 
    Anonym (Vidriga människor.) skrev 2016-05-11 05:25:58 följande:

    Avrättning men innan karva kuken av honom med en all kniv.


    Det vore omänskligt och högst ovärdigt en demokratisk rättsstat. 
    Det skiter jag i. Jag har ingen empati för varken våldtäktsmän mördare pedofiler djurplågare mm mm mm. För mig skulle dom gärna bli inlåsta utan mat och vatten tills dom avlider.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Vidriga människor.) skrev 2016-05-11 08:45:08 följande:
    Det skiter jag i. Jag har ingen empati för varken våldtäktsmän mördare pedofiler djurplågare mm mm mm. För mig skulle dom gärna bli inlåsta utan mat och vatten tills dom avlider.
    Nej empati och andra känslor har ingen plats i ett rättssystem, så det är helt rätt. Ditt problem verkar vara känslor åt andra hållet.
  • Anton Chigurh
    Anonym (Less) skrev 2016-05-10 23:59:47 följande:
    Ursäkta språket, men nu är jag arg.

    En 22-årig våldtäktsman som gett sig på en försvarslös kvinna i en sjukhussäng får två år och två månaders fängelse. Eftersom detta är Sverige kommer han antagligen gå fri tidigare än så. Det här är inte första gången han våldtar heller, han har tidigare suttit inne för både misshandel och våldtäkt. Varför i helvete får han inte hårdare straff? 

    Vad kan man göra för att påverka? För det här är fan sjukt. Ska man starta en namninsamling? Påverka politiker? Vad gör man? 
    Vi gör som FN när nån av dom godmodiga diktatorerna, eller kanske IS, har tagit livet utav en helvetes massa mänskor. 

    Vi fördömer.

    DET...brukar göra susen. Det är sånt som brottslingar, terrorister, diktatorer verkligen tar till sig. 

    Vi fördömer dådet. I detta specifika fall som TS hänvisar till, så fördömer vi rättens usla förmåga att dela ut ett kännbart straff.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Vidriga människor.)
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-11 08:51:18 följande:
    Nej empati och andra känslor har ingen plats i ett rättssystem, så det är helt rätt. Ditt problem verkar vara känslor åt andra hållet.
    Jag har känslor för människor som förtjänar det. Kan säga att skulle någon annan skada mina barn eller någon annan jag älskar skulle jag inte tveka att döda personen i fråga.
  • Minjin
    Anonym (Rationell) skrev 2016-05-11 05:53:11 följande:

    Och? Det är inom straffskalan vi använder i det här landet. 2-6 år för våldtäkt, max 4 år för mindre grov våldtäkt. 

    Jag antar att han inte använde speciellt mycket våld då utan bara hade sex med henne mot hennes vilja. Fullt rimligt straff enligt gällande lagstiftning. Det vore omänskligt och högst ovärdigt en demokratisk rättsstat. 


    Fast som liggandes i sjukhussäng så är man ju extra utsatt, kan ju inte värja sig alls. Därför borde de ha klassats som grovvåldtäkt.
  • Anonym (Rationell)
    Anonym (Vidriga människor.) skrev 2016-05-11 09:01:28 följande:
    Jag har känslor för människor som förtjänar det. Kan säga att skulle någon annan skada mina barn eller någon annan jag älskar skulle jag inte tveka att döda personen i fråga.
    Ja gör så. Det är upp till var och en att följa eller inte följa lagar.
  • Anonym (Rationell)
    Minjin skrev 2016-05-11 09:01:55 följande:
    Fast som liggandes i sjukhussäng så är man ju extra utsatt, kan ju inte värja sig alls. Därför borde de ha klassats som grovvåldtäkt.
    Nej så fungerar det inte. En våldtäkt klassas som grov om den innehåller särskilt hänsynslöst våld eller vid gruppvåldtäkt. 

    Jag har inte läst domen, men jag gissar att det inte behövdes speciellt mycket våld pga offrets situation. Så det låter som en korrekt bedömning. 
Svar på tråden Vad fan är detta för jävla skämt?!