• JohannaSaGo

    Fruktansvärd jobbig smärta vecka 20

    Hej! Någon som har liknande? Är i vecka 20 och i förmiddags började det krampa i magen som vid mens. Blev riktigt orolig och fick åka in till förlossningsavdelningen. Dom undersökte och kollade livmodertappen, bebisen, urinprov. Allt såg bra ut förutom lite spår av blod i urinen. Läkaren tyckte jag skulle behandlas för urinvägsinfektion ändå så fick antibiotika. Eftersom det var blod i urinen och dessa smärtor..

    Nu hemma på kvällen har jag fortfarande ont men kramperna har mer övergått till ryggont och brännande smärta nere i magen där troskanten är ungefär.

    Har tagit 2 panodil men det hjälper inte.

    Känns skönt att massera men det är så jobbigt.

    Funderar på om foglossning kan kännas nere i mitten i magen där nere? Bränner som tusan med ryggvärk.

    Sitter det liksom fogar i mitten vid troskanten...? Hm

    Och om det skulle vara foglossning, tror ni det kommer vara såhär hela tiden nu kan inte slappna av, gör så ont

  • Svar på tråden Fruktansvärd jobbig smärta vecka 20
  • Iowhannah

    Det kan ju vara urinvägsinfektion (blåsan sitter ju i de trakterna), men jag håller med om att du bör ringa förlossningen igen. Om inte annat för att få råd och kanske bli lugnad.

  • calabalic

    På din beskrivning låter det möjligen lite som njurbäckeninflammation. En kollega fick det och blev jättesjuk, men det började med ont runt urinblåsan som sen gick vidare till kraftig ryggvärk och sen feber och allmän sjukdomskänsla. Har du nån feber? Obehandlad urinvägsinfektion kan leda till det och det kan vara farligt, särskilt om man är gravid. Men bra att du fått antibiotika redan för det är så man behandlar det. Kanske du borde ringa en vårdcentral/akuten också, inte bara förlossningen?

  • JohannaSaGo

    Ska nog ringa igrn strax när jag lugnat ner mig. Som pricken över i:t kom det en stimma färskt blod nyss vid toalettbesök. Försöker intala mig att det är efter undersökningen. Men eftersom det är färskt måste de ha blivit till ju liksom :/ Fyfan.. Vad kan detta vara.

    Såhär startade mitt missfall i vecka 12 förra året. Men nu har jag kommit så långt.. Snälla snälla :'(

  • Orkide
    JohannaSaGo skrev 2016-05-12 22:59:16 följande:

    Ska nog ringa igrn strax när jag lugnat ner mig. Som pricken över i:t kom det en stimma färskt blod nyss vid toalettbesök. Försöker intala mig att det är efter undersökningen. Men eftersom det är färskt måste de ha blivit till ju liksom :/ Fyfan.. Vad kan detta vara.

    Såhär startade mitt missfall i vecka 12 förra året. Men nu har jag kommit så långt.. Snälla snälla :'(


    Hur har det gått? Håller alla tummar jag kan för att allt ska gå vägen för dig.
  • calabalic

    Vad obehagligt med blod, men undersöktes bebis bara några timmar tidigare och allt såg bra ut borde det väl inte vara missfall iaf. Mättes sänkan? Jag har iaf fått blodstrimmor några ggr under min graviditet (är i v29 nu) och det har enligt bm varit sköra slemhinnor bara troligtvis. Men jag förstår om du är extra rädd om du haft missfall förut. Håller tummen att det inte är så (eller nåt annat allvarligt).

  • JohannaSaGo

    Hej!efter läkarbesöket började jag kissa ordentligt med blod i 3 dagar. Men började direkt med antibiotikan.. Så imorgon är sista dosen, kissar inte blod längre, mindre sammandragningar, men känner fortfarande lite lite brännande runt urinblåsan, så ska ringa på tisdag efter kuren och höra hur det gick med odlingen. Orolig att inte antibiotikan bitit på allt.. Men fy så länge bebis mår bra iallafall, men har vart riktigt orolig :-/ aldrig haft uvi förut så är så rädd att få det igen då jag löst att det kan sätta igång för tidig förlossning. Ush


    calabalic skrev 2016-05-15 20:10:08 följande:

    Hur gick det TS?


Svar på tråden Fruktansvärd jobbig smärta vecka 20