• Anonym (Kaffedraken)

    Hur vet man om man har ägglossning

    Hejsan.

    Jag och min kille har försökt i ett och ett halvt år nu men inte fått till någon bebis. Är 18 år och han 20 så vi är inte för gamla eller så.

    Börjar fundera på om jag har en rubbad ägglossning, använder natural cycles och den har visat 2 månader av 10 att min ägglossning varit utebliven. Har använt ägglossningstest men de har aldrig visat positivt någonsin.

    Hur vet man om man har en rubbar ägglossning?

    Har även långa och enligt appen mycket oregelbundna menstruationer.

    Finns det något sätt att få igång dem normalt och i så fall hur?

    Är så tacksam för svar.

  • Svar på tråden Hur vet man om man har ägglossning
  • Anonym (Kaffedraken)
    Plommon skrev 2016-05-17 10:23:27 följande:

    Min mens har alltid varit strulig, med otroligt långt imellan, 56 dagar är rekordet. Har aldrig heller fått utslag på ägglossningstest. Dock har jag blivit gravid efter tre resp två månader vid oskyddat samlag. Så bara för att mensen är strulig och ägglossningstesterna inte ger utslag ordentligt betyder inte det att det är något fel


    Åh tack för ditt svar. Plussade för tre dagar sedan nu.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Orkide skrev 2016-06-16 18:10:42 följande:
    Men vill dom så vill dom ha barn. Det finns de som får kämpa för att bli gravida och att då vänta till man är 29 då kanske man inte hinner eller kan få de barn man vill. Alla gör sina egna beslut. En del kulturer skulle kalla dig gammal som väntade till 25+ eller hur många år du nu är eller var när du fick barn...
    Säg inte "vänta" till någon som vill ha stöd när de försöker bli gravida o kämpat ett tag.
    Åh tusen tack för det fina stödet. Har precis fått ett plus och är så glad. Kram
Svar på tråden Hur vet man om man har ägglossning