• Smultroonet

    Gift med muslim?

    Hej!

    Är det någon svensk kvinna här som är gift med en praktiserande muslim? Då menar jag inte bara troende, utan någon som praktiserar sin religion eller har för avsikt att bli "mer och mer" praktiserande.

    Är du själv muslim, dvs konverterat?

    Hur uppfostras era barn? Firar ni typiska svenska högtider som tex jul?

  • Svar på tråden Gift med muslim?
  • Anonym (Jooo)
    100kgpappa skrev 2016-10-25 00:43:31 följande:
    Anonym (Jooo) skrev 2016-10-24 13:45:25 följande:

    Nämn ett enda land som till fullo styrs utav sharialagar på ett korrekt sätt? Det existerar inte...

    Ja det finns många som lever i ständig skräck, oavsett etnicitet och religion.

    Om du måste drick alkohol för att vara avslappnad kanske du skulle se över den biten? Gott är det inte heller, alla gillar inte smaken. På vilket sätt måste alkohol finnas med i bilden för att det ska bli roligare på festen? För att människor gör saker de aldrig annars skulle göra? För att sedan vakna med ångest för hur man egentligen betett sig?

    Nä för mig finns inget positivt med alkohol. 

    Vem sa att jag prackar på någon min religion? Oftast är människor nyfikna och vill veta, de ställer massa frågor (precis som du) och jag svarar gärna med förhoppningen om att de ska komma på rätt väg. 

    Jag planerar inte att bo kvar här så behöver inga banklån för att köpa något hus. Dessutom finns det islamiska banker i andra länder, utan ränta.

    För oss räcker det med att vi har vänner av samma kön, när vi vill "umgås" med det motsatta könet så umgås vi med varandra. Vi trivs väldigt bra med det.

    Det livet jag lever tillsammans med min man och våra barn är ett liv som jag valt själv för att det passar mig, kan du förstå att alla människor inte vill leva som dig?

    Och på din sista fråga kommer jag svara precis som jag gjort innan, mina barn kommer alltid att vara mina barn och ingenting kan förändra den kärlek jag känner för dem. Vi gör vårt bästa för att lära dem om islam och vilka värderingar vi anser vara rätt, men vi kan inte tvinga dem till någonting. 


    Tror inte vi kommer så mycket längre, men just ifråga om dödsstraff för avhoppare tycker jag du lite väl lättvindigt viftar bort med att många andra också hotas.

    Ex-kristna hotas inte, ex-judar hotas inte, osv.

    Men islam har det inskrivet i sin heliga bok att det är förbjudet att lämna islam.

    Bara den enda saken gör att han aldrig kan respektera islam.

    Sen är det en annan diskussion hur man kan se upp till muhammed, som mördade, våldtog, plundrade och halshögg sig till makten.

    Men trivs man med det får man väl göra det, men jag kommer aldrig att respektera folk som dyrkar massmördare. Punkt slut.
    Hur man än vrider och vänder sig så har man alltid rumpan bak, om du förstår vad jag menar.

    Det spelar liksom ingen större roll vilka svar jag ger dig när du redan har din bestämda åsikt om hur alla muslimer är och tänker. Jag är nog inte ensam om att vara styrd och kontrollerad, du är själv styrd av ditt sätt att tänka och i din lilla box finns inga fönster.

    Hur vet du att kristna och judar som lämnat sin tro inte hotas? Känner du dem alla? 

    Vem bad om din respekt? Jag klarar mig gott och väl utan den, förvänta dig ingen tillbaka heller.
  • Anonym (ate5)
    Anonym (Jooo) skrev 2016-10-25 12:36:44 följande:
    Hur man än vrider och vänder sig så har man alltid rumpan bak, om du förstår vad jag menar.

    Det spelar liksom ingen större roll vilka svar jag ger dig när du redan har din bestämda åsikt om hur alla muslimer är och tänker. Jag är nog inte ensam om att vara styrd och kontrollerad, du är själv styrd av ditt sätt att tänka och i din lilla box finns inga fönster.

    Hur vet du att kristna och judar som lämnat sin tro inte hotas? Känner du dem alla? 

    Vem bad om din respekt? Jag klarar mig gott och väl utan den, förvänta dig ingen tillbaka heller.
    Jag känner ingen muslim som inte skulle bli hotad,bannlyst eller skadad om hen lämnade islam (även om de flesta muslimer jag känner inte följer koranens alla regler).

    Det är en enorm skillnad på den punkten jämfört med andra religioner och det hoppas jag du är medveten om.
  • Anonym (Jooo)
    Anonym (ate5) skrev 2016-10-25 13:37:24 följande:
    Jag känner ingen muslim som inte skulle bli hotad,bannlyst eller skadad om hen lämnade islam (även om de flesta muslimer jag känner inte följer koranens alla regler).

    Det är en enorm skillnad på den punkten jämfört med andra religioner och det hoppas jag du är medveten om.
    Vad spelar det för roll i denna diskussion?

    Det är ungefär samma sak som om att jag skulle säga att jag känner inte en enda svensk kvinna som inte har blivit misshandlad, hotat till livet eller förföljd av sin partner eller sitt ex. Inte måste alla svenskar försvara sig för det? 
  • Anonym (ate5)
    Anonym (Jooo) skrev 2016-10-25 13:52:13 följande:
    Vad spelar det för roll i denna diskussion?

    Det är ungefär samma sak som om att jag skulle säga att jag känner inte en enda svensk kvinna som inte har blivit misshandlad, hotat till livet eller förföljd av sin partner eller sitt ex. Inte måste alla svenskar försvara sig för det? 
    Vad tycker du om att vissa imamer lär ut hur man ska slå sin "kvinna"?
  • Anonym (Jooo)
    Anonym (ate5) skrev 2016-10-25 14:32:25 följande:
    Vad tycker du om att vissa imamer lär ut hur man ska slå sin "kvinna"?
    Vilka imamer gör det? Länka gärna.
  • Kawthar
    Anonym (Jooo) skrev 2016-10-25 12:22:05 följande:

    "Shia-muslim" ? Så du menar att shia är muslimer? Trots att de inte endast dyrkar Allah (swt) ?

    Men nu fick jag ju iaf svart på vitt att du är en aning förvirrad och inte riktigt vet vad du tror på. 


    Gud anser ju att alla som använder andra skrifter över Guds skrift , begår shirk , så jag skulle nog inte vara så ignorant och arrogant som du tycks vara , då du själv gör just detta.

    Däremot skulle jag inte våga döma vem som är muslim och vem som inte är muslim, jag tror att Gud är den Ultimale Domaren över oss. Men iom att du följer taymiyyah och wahhab , anser du dig ha den rätten att peka ut andra . Är övertygad om att personer som dig hoppar utför en klippa när dina sheikher säger så, eller tar på sig ett bälte och går in i en moské. Behöver nog inte förklara mer, gissar att du mer än väl förstår budskapet .

    Mmmm, personangreppen börjar när argumenten tar slut !
  • Anonym (Jooo)
    Kawthar skrev 2016-10-25 19:40:12 följande:

    Gud anser ju att alla som använder andra skrifter över Guds skrift , begår shirk , så jag skulle nog inte vara så ignorant och arrogant som du tycks vara , då du själv gör just detta.

    Däremot skulle jag inte våga döma vem som är muslim och vem som inte är muslim, jag tror att Gud är den Ultimale Domaren över oss. Men iom att du följer taymiyyah och wahhab , anser du dig ha den rätten att peka ut andra . Är övertygad om att personer som dig hoppar utför en klippa när dina sheikher säger så, eller tar på sig ett bälte och går in i en moské. Behöver nog inte förklara mer, gissar att du mer än väl förstår budskapet .

    Mmmm, personangreppen börjar när argumenten tar slut !


    Personangrepp? Du har hållt en otrevlig ton sedan start och de ser man även på dona tidigare inlägg.

    Ja du kan tro vad du vill, spelar ingen roll för mig
  • Anonym (Human)

    Anonym (jooo), är du wahabist eller salafist? Det är otäckt att läsa hur du rent av hotar dina religionsfränder för att de inte tillhör den islamistiska, fundamentalistiska och hatiska gren av islam du själv tillhör. 

    Är du samma Umm som var här på fl för några år sen, som hyllade dådet mot Charlie Hebdo, som var avlyssnad av säpo och blev inlåst i sovrummet när hennes man skulle ha gäster och som stod på nätterna och lagade mat medan barnen grät för att mannen skulle ha mat att bjuda sina islamistkompisar på när de kom över för att planera terrordåd? Är du det vet jag svaret, då är du wahabist. 

  • Anonym (Jooo)
    Anonym (Human) skrev 2016-10-25 20:50:50 följande:

    Anonym (jooo), är du wahabist eller salafist? Det är otäckt att läsa hur du rent av hotar dina religionsfränder för att de inte tillhör den islamistiska, fundamentalistiska och hatiska gren av islam du själv tillhör. 

    Är du samma Umm som var här på fl för några år sen, som hyllade dådet mot Charlie Hebdo, som var avlyssnad av säpo och blev inlåst i sovrummet när hennes man skulle ha gäster och som stod på nätterna och lagade mat medan barnen grät för att mannen skulle ha mat att bjuda sina islamistkompisar på när de kom över för att planera terrordåd? Är du det vet jag svaret, då är du wahabist. 


    Var har jag hotat?

    Jag är sunni muslim, notting more nothing less. Jag är ledsen att göra dig besviken men jag är inte den du misstänker att jag är.

    Jag lagar aldrig mat på nätterna, mina barn sover på nätterna och min man har sällan gäster.
  • 100kgpappa
    Anonym (Jooo) skrev 2016-10-25 12:36:44 följande:

    Hur man än vrider och vänder sig så har man alltid rumpan bak, om du förstår vad jag menar.

    Det spelar liksom ingen större roll vilka svar jag ger dig när du redan har din bestämda åsikt om hur alla muslimer är och tänker. Jag är nog inte ensam om att vara styrd och kontrollerad, du är själv styrd av ditt sätt att tänka och i din lilla box finns inga fönster.

    Hur vet du att kristna och judar som lämnat sin tro inte hotas? Känner du dem alla? 

    Vem bad om din respekt? Jag klarar mig gott och väl utan den, förvänta dig ingen tillbaka heller.


    Det står i koranen att avhoppare ska dödas, det gör det inte i bibeln.

    Jag har själv lämnat kyrkans sagor och myter bakom mig, och fick höra att jag var välkommen tillbaka om jag ändrade mig.

    Det är inte vad muslimer brukar få höra, och vittnar om.

    Att ha lämnat islam är ju tom ett asylskäl!

    Nä, jag är inte styrd som religiösa männuskor, då det står mig fritt att söka information och plikter efter eget huvud. Jag blir inte straffad för att jag ifrågasätter, och kan själv välja hur jag vill leva, äta, klä mig osv.
  • 100kgpappa
    Anonym (Jooo) skrev 2016-10-25 13:52:13 följande:

    Vad spelar det för roll i denna diskussion?

    Det är ungefär samma sak som om att jag skulle säga att jag känner inte en enda svensk kvinna som inte har blivit misshandlad, hotat till livet eller förföljd av sin partner eller sitt ex. Inte måste alla svenskar försvara sig för det? 


    Skillnaden är att du dels hittar på ett antagande som inte stämmer, (du skrev OM), dels att det inte står i våra lagar att män ska slå kvinnor, vi har däremot haft kvinnofrid inskrivet i lagen sen 1200-talet.

    Sen att vissa individer bryter mot lagar och normer är tyvärr oundvikligt.

    När muslimer förföljer, hotar och dödar avhoppare, så FÖLJER de koranen och de muslimska värderingarna.

    Det här är odiskutabel fakta.

    Att sen alla muslimer likväl inte gör (dvs inte följer det som står i koranen) så hjälper det ju inte de som blir drabbade, då de som följer koranens bud lite striktare är rätt många.
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-10-26 14:29:58 följande:

    Det står i koranen att avhoppare ska dödas, det gör det inte i bibeln.

    Jag har själv lämnat kyrkans sagor och myter bakom mig, och fick höra att jag var välkommen tillbaka om jag ändrade mig.

    Det är inte vad muslimer brukar få höra, och vittnar om.

    Att ha lämnat islam är ju tom ett asylskäl!

    Nä, jag är inte styrd som religiösa männuskor, då det står mig fritt att söka information och plikter efter eget huvud. Jag blir inte straffad för att jag ifrågasätter, och kan själv välja hur jag vill leva, äta, klä mig osv.


    Det är svårt att föra en vettig diskussion med dig , då du aldrig drar dig för att sprida DIREKTA LÖGNER. Två dessutom i en och samma mening !

    Lögn nr ETT:

    Vill gärna att du visar VAR I KORANEN det står att vi ska döda avhoppare !!! Visa mig kapitlet och versen!

    Lögn nr 2:

    Och här är 2 bibelverser som direkt uppmanar till att döda avhoppare och folk(t.o.m fru och barn) som vanhedrar Gud, säkert finns det fler ,

    Tredje Moseboken 24 15-16

    Femte Moseboken 13 6-11

    Och innan du kör med "gamla testamentet" bla bla bla , så kan jag upplysa dig om att i exakt samma bibel står det att Jesus inte kom för att ändra lagen !

    För någon som tidigare var kristen , verkar du dåligt påläst av din egna tidigare heliga skrift!
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-10-26 18:32:19 följande:

    Det är svårt att föra en vettig diskussion med dig , då du aldrig drar dig för att sprida DIREKTA LÖGNER. Två dessutom i en och samma mening !

    Lögn nr ETT:

    Vill gärna att du visar VAR I KORANEN det står att vi ska döda avhoppare !!! Visa mig kapitlet och versen!

    Lögn nr 2:

    Och här är 2 bibelverser som direkt uppmanar till att döda avhoppare och folk(t.o.m fru och barn) som vanhedrar Gud, säkert finns det fler ,

    Tredje Moseboken 24 15-16

    Femte Moseboken 13 6-11

    Och innan du kör med "gamla testamentet" bla bla bla , så kan jag upplysa dig om att i exakt samma bibel står det att Jesus inte kom för att ändra lagen !

    För någon som tidigare var kristen , verkar du dåligt påläst av din egna tidigare heliga skrift!


    Sa jag att jag var troende? Nä, jag blev döpt mot min vilja som nyfödd, och gick ur så fort jag blev myndig.

    Har aldrig läst bibeln heller, gamka testament är som du säkert vet inte de kristnas heliga bok. Men kan du ge något exempel på en kristen person som dödats när de hoppat av (i modern tid)

    För det är en realitet för muslimer som hoppar av. Exmuslimer flyr ju hit pga att de avsagt sin religion.

    Men jag ger dig rätt i att det inte stor uttryckligen i koranen att avhoppare ska dödas (även om det inte är något positivt det står om avhoppare), utan det är i haditerna det står. Och har muhammed (våldtäktsman, mördare, krigsherre mm, enligt haditern) sagt det så är det ju rätt eller.

    Muhammed får ju inget kritiseras eller ifrågasättas.

    "I hadithsamlingarna förekommer dock flera uttalanden från Muhammed, som tydligt säger att apostasi ska straffas med döden. Det mest citerade av dessa uttalanden finns i Al-Bukhari: "Guds sändebud sa: ?Om någon överger sin religion (Islam), skall ni döda honom.?" Al-Bukhari (nummer 6922)."

    Fredens religion i ett nötskal.
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-10-26 21:38:17 följande:

    Sa jag att jag var troende? Nä, jag blev döpt mot min vilja som nyfödd, och gick ur så fort jag blev myndig.

    Har aldrig läst bibeln heller, gamka testament är som du säkert vet inte de kristnas heliga bok. Men kan du ge något exempel på en kristen person som dödats när de hoppat av (i modern tid)

    För det är en realitet för muslimer som hoppar av. Exmuslimer flyr ju hit pga att de avsagt sin religion.

    Men jag ger dig rätt i att det inte stor uttryckligen i koranen att avhoppare ska dödas (även om det inte är något positivt det står om avhoppare), utan det är i haditerna det står. Och har muhammed (våldtäktsman, mördare, krigsherre mm, enligt haditern) sagt det så är det ju rätt eller.

    Muhammed får ju inget kritiseras eller ifrågasättas.

    "I hadithsamlingarna förekommer dock flera uttalanden från Muhammed, som tydligt säger att apostasi ska straffas med döden. Det mest citerade av dessa uttalanden finns i Al-Bukhari: "Guds sändebud sa: ?Om någon överger sin religion (Islam), skall ni döda honom.?" Al-Bukhari (nummer 6922)."

    Fredens religion i ett nötskal.


    Eftersom du skrev att du lämnat det bakom dig, antog jag att du hade tagit beslutet att följa kristendomen, men tagit ett aktivt beslut att lämna religionen.

    Men det ändrar inte det faktum att du faktiskt LJÖG .

    Och ganska skrattretande att du inte ens läst Bibeln (och troligtvis inte heller Koranen), men ändå känner dig kunnig att jämföra dessa Skrifter!

    Du är inget annat än en lögnare, och man kan undra vad syftet egentligen är med att svartmåla islam GENOM ATT DRA DESSA LÖGNER!!

    Så länge bibelns två testamenten sitter i en bok , kristna själv säger sig följa Bibeln ( och inte endast NT) och Jesus själv säger att han inte kommit för att ändra lagen, så är Bibeln enligt kristna deras heliga bok, trots att de gärna blundar för vissa saker.
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-10-26 22:05:19 följande:

    Eftersom du skrev att du lämnat det bakom dig, antog jag att du hade tagit beslutet att följa kristendomen, men tagit ett aktivt beslut att lämna religionen.

    Men det ändrar inte det faktum att du faktiskt LJÖG .

    Och ganska skrattretande att du inte ens läst Bibeln (och troligtvis inte heller Koranen), men ändå känner dig kunnig att jämföra dessa Skrifter!

    Du är inget annat än en lögnare, och man kan undra vad syftet egentligen är med att svartmåla islam GENOM ATT DRA DESSA LÖGNER!!

    Så länge bibelns två testamenten sitter i en bok , kristna själv säger sig följa Bibeln ( och inte endast NT) och Jesus själv säger att han inte kommit för att ändra lagen, så är Bibeln enligt kristna deras heliga bok, trots att de gärna blundar för vissa saker.


    Haha, ska du inte kommentera profetens ord som står i haditerna? Eller är det LÖGN det också.

    Du får skilja på lögn och mindre missuppfattning i vilken skrift en viss uppmaning står i.

    Strunta i vad de kristna tycker, vad tycker DU om profetens våldsgärningar och uppmaningar om våld?

    Vad anser du om länken där präster vittnar om förföljda kristna? Är de LÖGNARE de också?
  • Kawthar
    100kgpappa skrev 2016-10-27 07:27:52 följande:

    Haha, ska du inte kommentera profetens ord som står i haditerna? Eller är det LÖGN det också.

    Du får skilja på lögn och mindre missuppfattning i vilken skrift en viss uppmaning står i.

    Strunta i vad de kristna tycker, vad tycker DU om profetens våldsgärningar och uppmaningar om våld?

    Vad anser du om länken där präster vittnar om förföljda kristna? Är de LÖGNARE de också?


    Vet inte vad som är så roligt?!?

    Jag följer inte hadither , anser dom lika lögnaktiga som dig , då dom många gånger går direkt emot min Heliga Bok , Koranen , Guds ord!

    Jag kan skilja mellan missuppfattning och lögn, men eftersom du och jag diskuterat tidigare och jag har flera gånger rättat dig från "dina mindre missuppfattningar" lurar du bara dig själv nu. Du är och kommer alltid vara en lögnare som inte drar dig från att berätta lögnaktiga och felaktiga påståenden om Koranen !

    Vrf skulle jag strunta i vad de kristna tycker ? Dom ser sin bibel som helig , vrf kan du inte respektera människor som tycker och tänker annorlunda än dig själv?

    Du är en sekulär extremist , och du med dina gelikar tillsammans med kristna fundamentalister , har invaderat, plundrat, slaviserat, koloniserat , mördat, lemlästat , torterat, våldtagit och står/stått för så mkt vidrigheter och ren ondska i världen , att muslimer är rena änglar i jämförelse.

    Men nu vet du avhoppare INTE uppmanas att dödas i Koranen, utan det är i Bibeln man uppmanar till detta! Då har vi rett ut detta "mindre missförstånd " hoppas jag :)
  • 100kgpappa
    Kawthar skrev 2016-10-27 08:47:00 följande:

    Vet inte vad som är så roligt?!?

    Jag följer inte hadither , anser dom lika lögnaktiga som dig , då dom många gånger går direkt emot min Heliga Bok , Koranen , Guds ord!

    Jag kan skilja mellan missuppfattning och lögn, men eftersom du och jag diskuterat tidigare och jag har flera gånger rättat dig från "dina mindre missuppfattningar" lurar du bara dig själv nu. Du är och kommer alltid vara en lögnare som inte drar dig från att berätta lögnaktiga och felaktiga påståenden om Koranen !

    Vrf skulle jag strunta i vad de kristna tycker ? Dom ser sin bibel som helig , vrf kan du inte respektera människor som tycker och tänker annorlunda än dig själv?

    Du är en sekulär extremist , och du med dina gelikar tillsammans med kristna fundamentalister , har invaderat, plundrat, slaviserat, koloniserat , mördat, lemlästat , torterat, våldtagit och står/stått för så mkt vidrigheter och ren ondska i världen , att muslimer är rena änglar i jämförelse.

    Men nu vet du avhoppare INTE uppmanas att dödas i Koranen, utan det är i Bibeln man uppmanar till detta! Då har vi rett ut detta "mindre missförstånd " hoppas jag :)


    Men varför är det avhoppare muslimer son förföljs, och inte kristna?

    Är du helt verklighetsfrånvänd???

    Islamska länder har sämst jämlikhet, i Saudiarabien är tex kvinnor omyndiga, straffar folk med piskor och halshuggning för att de tex är ateister. Piskar vi muslimer i Sverige? Och så slåss ni inbördes om vem som skulle ärva muhammed... Skrattretande är det.

    Muslimer hade slavar långt in på 1900-talet (och har i princip fortfarande de i arabländerna)

    Se på det muslinska våldet som sker i Östafrika, Yemen, Irak, Iran, Afghanistan, Pakistan osv. Islam har fullständigt raderat ut den ursprungliga kulturen i många av dessa länder, och tidigare färgglada kläder på kvinnor har nytta ut mot svarta burkar. Trevligt...

    Varför tror du folk flyr ifrån muslimska länder, och inte till dem???

    Jag blir bara glad nör du kallar mig för sekulariserad extremist, för vet du vad som är skillnaden på mig och en muslimskt extremist?

    Jag skriver inlägg på ett forum och påvisar de våldsinslag som finns inom islam, muslimska extremister spränger bomber i folksamlingar, eldar upp människor levande, skjuter sönder tidningsredaktioner osv

    Viss skillnad, eller vad tycker du?

    Här är en lite intressant nyhet också, lapplisor vågar inte ge muslimer p-böter...

    www.na.se/orebro-lan/orebro/ingen-p-bot-utanfor-mosken

    Sen hur vet du att haditerna är lögner? Har du något belägg för det mer än önsketänkande...

    Kan väl lika gärna vara koranen som är lögn?

    Hur vet du att inte muhammed bara hittade på/inbillade sig alltsammans. Det är ju trots allt bara hans eget vittnesmål som finns, eller hur? Ingen annan var ju där?

    Jesus historia är ju åtminstone skrivet av andra som påstår sig varit med. Inte för att jag tror mer på den sagan än koranen, men bibeln har lite mer legitimitet ur den synvinkeln om man ser det objektivt.

    Jag kan lika gärna påstå att jag fått höra guds ord, och sen börja skaffa mig personliga fördelar genom att påstå att gud har sagt si och så.

    .
  • 100kgpappa

    Och så påminner jag om att det är Torsdag idag, en dag för vår störste gamle hedniska gud.

Svar på tråden Gift med muslim?