• Äldre 27 Jan 16:57
    21591 visningar
    58 svar
    -4 +1
    58
    21591

    AKUT! Någon som anlitat RiVe Juridska Byrå?

    Det här är lite sent för ditt ärende, men förhoppningsvis kan någon annan läsa det inför val av jurist. Jag anlitade RiVe, då de hade så bra recensioner och det lät som jag skulle få så bra hjälp vid gratiskonsultationen. Jag är sjukskriven, och det var väldigt tydligt att arbetsgivarna inte ville ha mig tillbaka, så jag behövde hjälp att förhandla upp avgångsvederlaget.

    När jag träffade juristen från RiVe, så ville han att jag skulle avsluta min sjukskrivning och säga till att jag skulle börja jobba igen, för då skulle arbetsgivaren ringa honom efter ett par veckor och vilja förhandla! Eftersom jag blev sjukskriven p g a ledarskapet på den arbetsplatsen, kunde jag inte ens tänka mig att jobba där en dag. Utfallet av RiVes "hjälp" blev långt ifrån det som påtalats vid gratiskonsultationen. Jag skrev det i min recension, på nätet, och fick ett mail från RiVe där de skrev att de inte "tog ansvar för sekretessen, då de var tvungna att bemöta det jag skrivit". Jag tog inte bort recensionen; och då skrev de i sitt svar att "då de inte fått uppgifter vid gratiskonsultationen om att jag hade en mångårig psykologisk problematik som förhindrade mig att närvara på arbetsplatsen, hade gratiskonsultationen blivit en annan".

    Jag tog kontakt tidigare idag, med den person på HR som min "jurist" sade sig ha förhandlat med, och frågade om detta påstående kom från honom eller RiVe. Han svarade då att hans kontakt med RiVe varit väldigt begränsad, men att han skulle höra med övriga på HR. Jag har inte fått svar ännu, men såvitt jag vet är han den enda som juristen från RiVe uppgav att han hade kontakt med.

    Recensionen som tidigare skrevs är borttagen. Förmodligen för att jag ändrade på vad jag skrev först, och istället hänvisade till konsumentverket. RiVe har några anmälningar på sig....

    Det var ingen rolig upplevelse, men man lär så länge man lever..

  • Äldre 27 Jan 18:18
    #5

    Vill bara förtydliga att den där mångåriga, psykologiska problematiken som förhindrade mig att närvara på arbetsplatsen... Det var alltså en ren lögn.

    Det gillar inte att man skriver något negativt om dem, så jag hoppas inte jag råkar illa ut nu ????

Svar på tråden AKUT! Någon som anlitat RiVe Juridska Byrå?