• Anonym (Kluve­n)
    Äldre 24 May 08:27
    6868 visningar
    54 svar
    54
    6868

    barn med olika män

    Jag har idag tre barn ,två med min ex-man på 10 och 8år (separerade sedan snart 8år) och ett barn på 2år med mitt andra ex.
    Jag blir snart 32 och jag känner att jag inte är färdig men är samtidigt "rädd" för vad andra ska tycka om jag skulle skaffa ett fjärde barn med min nuvarande sambo :-/
    Önskar mig sååå ett fjärde barn och gärna innan jag blir "för gammal".
    Vad är era åsikter/tankar kring detta? Skulle gärna vilja höra om andras erfarenheter och funderingar.
    Ha en bra dag allihop!

  • Svar på tråden barn med olika män
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 08:57
    #2

    Mina två stora har jag på heltid och den lille varannan vecka så jag ser det inte riktigt så som du men jag förstår absolut hur du tänker.
    Tack för din åsikt

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:05
    #5
    Anonym (Ez) skrev 2016-05-24 09:01:49 följande:

    Gör som du vill, i mångas ögon är du redan körd.


    Ja så är det säkert
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:12
    #8
    Grind SE skrev 2016-05-24 09:11:21 följande:
    Nja, 2 pappor är inte optimalt men fortfarande legitimt.
    Dock bara en som är "med i bilden"....men det kvittar väl
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:18
    #10
    Anonym (grodan) skrev 2016-05-24 09:15:08 följande:

    Lev inte ditt liv efter vad andra tycker.

    Men jag tänker, finns det någon lärdom att lära här kanske? Du har separerat båda gångerna när barnen varit mycket små. Hur kommer det sig? Finns det något mönster? Skaffat barn för tidigt i förhållandet, med karlar som inte varit mogna för det kanske, ostabila förhållanden osv. Gissar utifrån ditt lilla barns ålder att det nya förhållandet är ganska nytt, då kanske det är klokt att vänta några år med att skaffa barn? 32 är ingen "panik-ålder".  


    Min ex-man var otrogen och valde bort oss ,mitt andra ex och jag ville helt olika saker i livet efter att barnet var fött...vi var ett par i 5år.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 09:23
    #13
    Grind SE skrev 2016-05-24 09:19:11 följande:
    Normerna finns ju till för att skapa hållbara familjerelationer. En skild frånvarande pappa är givetvis sämre än skild närvarande pappa.

    Vad ger det för signaler till dina barn att skaffa barn med tre olika män och sedan leva singel?
    Har inte planerat att leva som singel
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 10:11
    #17
    Anonym (mh) skrev 2016-05-24 09:52:42 följande:

    Jag hade själv väntat ett par år till om jag vore Ts. Har man redan separerat med 2 olika pappor så hade jag varit än mer försiktig med en 3:e. Hur kul hade det varit ifall man hade oturen att separera med en 3:e pappa bara för att man kanske hade för bråttom? Dessutom så är 32 ingen ålder. Skillnad hade det ju varit ifall man istället var runt 40 år. 


    Vill ju inte va "för gammal" som sagt och enligt mig är det efter 35 då riskerna ökar för diverse saker...samt jag vill inte va i pensionärsålder när barnen lämnar boet så att säga.
    Men jag håller med ,är inte riktigt tänk att det skulle bli barn exakt å precis nu.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 10:32
    #19

    Så egentligen borde jag ha steriliserat mig som 24årig 2barns mamma efter att deras pappa va otrogen och försvann ur bilden för att inte "riskera" att få fler barn med någon annan för det är "fel enligt normen"?

  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 11:25
    #24
    Anonym (rörigt) skrev 2016-05-24 11:03:16 följande:

    Jag har en bekant som har fem barn med tre olika pappor, och nu väntar sitt sjätte med pappa nr 4. Jävligt rörig familj med ganska mycket konflikter tyvärr. Vet inte om det har med att det är så många viljor och ex och bonusföräldrar etc inblandade men det känns långt ifrån optimalt.


    Lite olika dock ,finns bara en annan inblandad förälder i mitt fall och det är minsta barnets pappa.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 13:19
    #32
    Pkb skrev 2016-05-24 12:26:15 följande:

    Hur länge har du och din nuvarande bott tillsammans? Hur länge hade du bott med de andra männen innan ni skaffade barn?


    Inte så länge än.
    Två äldsta barnens pappa var jag med i ca 6år och minsta barnets pappa i 5år.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 13:21
    #33
    Anonym (Mia) skrev 2016-05-24 12:51:25 följande:

    Jag tycker ärligt talat att det är lite egotrippat att skylla på barnlängtan och bara skaffa en hög ungar med olika pappor. Det blir oftast väldigt tufft för syskonen, dvs de barn du redan har. Hur kommer de att reagera? I mina öron låter det som om det kan bli ganska rörigt i din familj...

    Det låter dock som om du redan bestämt dig och nu vill ha medhåll?


    Rörigt hur? Finns bara en fader med i bilden samt min sambo....de två äldstas pappa finns ej med i bilden och vill ej vara en del av deras liv.
    Har inte bestämt mig ,har funderingar på att sterilisera mig men de tar emot för jag känner att jag kanske eventuellt kan tänka mig ett barn till.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 13:21
    #34
    Anonym (Y) skrev 2016-05-24 12:01:12 följande:

    Hur väl stämmer fördomarna i ditt fall när det gäller mammor som har barn med olika pappor?


    Jag har sällan fördomar ,alla gör det som passar dem och alla har olika förutsättningar.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 24 May 14:39
    #38
    Anonym (Y) skrev 2016-05-24 14:25:43 följande:
    Jag frågade inte om dina fördomar om andra utan om du stämmer in på bilden många har om kvinnor som har barn med flera olika pappor.
    Det tycker jag inte ,har haft en rackarns otur enligt mig.
    Har ordnad tillvaro ,barnen mår bra och har allt dem behöver....
    Jag har inte på något sätt planerat att det skulle ta slut med barnens pappor ,som sagt var första otrogen och valde singellivet framför familjelivet och jag å barnen vart bortprioriterade och andra pappan och jag har helt enkelt helt olika syn på livet som småbarnsföräldrar.
    Han föredrar lugnet hemma ,spela data ,inte va så social med folk osv medan jag är livlig ,social och vill hålla igång så mkt som möjligt....innan barnet kom var han mer som jag och gav därav sken utav att vilja leva så även med ett gemensamt barn med i bilden.
  • Anonym (Kluve­n) Trådstartaren
    Äldre 26 May 08:06
    #53
    Anonym (Hoppsan) skrev 2016-05-25 23:11:45 följande:
    Men inte separerar man väl för att båda intill göra samma saker hela tiden? Det hade väl varit perfekt att han var hemma med barnen så du kunde roa dig med väninnorna?
    Inte bara det ,känslorna svalnade i takt med hans brist på intresse för mig...när dataspelen blev mer intressanta än mig och vårt förhållande ,när han slutade försöka och efter två års "jag känner inte för de" varje gång jag ville ha sex.
    Sen är jag inte sån som roar mig med väninnor...jag föredrar att umgås med min familj och göra saker tillsammans med barnen.
Svar på tråden barn med olika män