• Vthomsen2

    40+ skåne

    Hej.. Undrar om det finns fler gravida 40+are i skåne? Kunde vara trevligt att dela upplevelser med varandra..
    Själv e jag 40, blir 41 och är gravid i v 15.. Många olyckliga turer innan denna graviditet , därför jag väljer att behålla.. Har 3 stora barn sedan innan..
    Så alla ni "tanter" därute- skriv av er lite...

  • Svar på tråden 40+ skåne
  • Hilda77

    Hej.
    Är förvisso bara 39 :)
    Väntar min andra pojke nu. Har en 2,5 åring innan. Är i vecka 21 nu.
    Har varit och är en jobbig graviditet med många risker men börjar sakta få upp hoppet om att allt ska va ok.
    Bor i södra skåne.

  • Vthomsen2

    Själv har jag haft missfall, ett MA innan denna graviditet.. Blev lite av en förvåning.. Gjorde kub-test med resultat 1:153 .. Och nu har jag gjort mk-prov som jag väntar spänt svar på.. Svårt att riktigt hitta glädjen när det är osäkert fortfarande ..

  • Hilda77

    Jobbig väntan. Gjorde också mkp efter dåligt kub resultat. Värdta veckan i mitt liv.

    Jag har moderkakan för livmodermunnen denna graviditet vilket inte är bra. Många blödningar och är helt sjukskriven. Får inte bära eller gå längre sträckor. Tar en dag i taget och hoppas lilleman kan stanna i magen så länge som möjligt. Har fått reda på att dom nog plockar ut honom en månad innan.

  • Vthomsen2

    Fått svar på mitt mk-prov idag och allt ser bra ut!!! Så jävla skönt!! Så nu kan man koppla in graviditets-glädjen på riktigt!! ????

Svar på tråden 40+ skåne