• Svantesvart

    Jag tvångskysste henne!

    Jag träffade en tjej ute för några veckor sedan. Vi hade trevligt där i vimlet och fick med mig hennes nummer hem. Jag bjöd ut henne på en öl och hon tackade ja!

    Var dock någon vecka innan löning så under dejten försöker jag lite smooth lägga in att "Vi betalar väl var för sig?" och jag vet inte men kändes som att det blev lite stelt efter det. Okej, det var visserligen jag som bjöd ut henne på dejt men ändå... Inte så konstigt att dela eller??

    Försökte sen bjuda med henne hem på vin jag hade i kylen men hon tackade nej och sa att hon skulle upp tidigt dagen efter.. Borde väl fattat här..

    När vi ska skiljas åt tänker jag att vafan, vill inte hamna i kompisfacket så försöker gå in för en kyss! Då kniper, ja KNIPER, hon ihop läpparna som hon äcklades av mina!! Blev helt kränkt om jag ska vara ärlig!

    Är det jag som är dum i huvudet? Var det fel av mig? Hur kunde jag gjort annorlunda?

  • Svar på tråden Jag tvångskysste henne!
  • EnAnonumius
    Svantesvart skrev 2016-05-27 22:54:44 följande:
    Ok, jag hör vad ni säger. Förväntade mig inte så här starka reaktioner. Har haft problem med polisen innan och vill inte fortsätta om ni tror att det kan leda till nån slags anmälan. 

    Får helt enkelt hoppas att hon kommer på hur trevligt hon hade det och hör av sig igen!
    Hur resonera du? Varför skall hon komma på att det är trevligt med en person som inte drar sig för att tvinga sig på en annan person, och inte kan förstå vad innebörden av "bjuda" betyder?

    Ja du låter ju som ett "kap".*not*

    Du säger att du bjuder henne på en öl, sedan så ångrar du dig när ni beställt in ölen och säger "betala var för sig".

    Sedan så försöker du bjuda hem henne på vin, hon tackar nej och ger en förklaring.

    För att avsluta med att "TVINGA" till dig en kyss.

    Du ställde tre frågor i din TS men jag tar två av dem här. 

    "Är det jag som är dum i huvudet? Var det fel av mig?"

    Ja du är dum i huvudet. Det bevisar du ju här, att du är när du sitter och "hoppas" att hon skall komma på  att hon hade det trevligt och här av sig till dig. Du är fan ingen trevlig person med det beteendet.

    Ja det är fel av dig att tro att man kan tilltvinga sig en kyss med förseglingen "inte hamna i kompisfacket". Du killen du har just på egna beteende sett till att du hamnar i facket "skräp".

    Vem är DU att bestämma över andra om de hade trevligt eller inte? 
    Med tanke på att du försökte tvinga dig på henne (tvinga till dig en kyss)  som kan du glömma att hon anser att det var en trevlig kväll med dig. Vem fan skulle anse att det är trevligt att ha gått ut med en sådan som dig?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hejhoppsan

    Och självklart blir man nyfiken på varför TS haft problem med polisen... men jag utgår från att det är en fredagstråd.

  • ImBatman

    Fredagstråd eller inte fredagstråd TS, så är det ganska enkelt alltihop. Det är aldrig fel att bjuda ut någon så länge man respekterar om den andra personen säger nej eller inte vill. Detta skall man göra utan tjat och påtryckningar.

    Detsamma om man redan gått på en träff. En dejt betyder inte att hon är skyldig dig något liksom det inte betyder att du är skyldig henne något

  • äldreochklokare

    pengarna är väl mindre viktiga här.

    Du skriver att DU nästan blev kränkt för att hon knep ihop munnen. Hur tänker du! Jag är förvånad att inte fler har diskuterat just den saken utan mest svarar på frågan om att bjuda eller inte.

    jag har också varit med om en kille som absolut skulle pussa mig trots att jag sa nej.man blir ju för fan tokarg! Att hon inte gjorde mer än knep ihop munnen visar på väldigt självbehärskning från henne sida. 

  • framtiden
    Svantesvart skrev 2016-05-27 22:24:28 följande:
    Men jag tror att hon är intresserad egentligen, bara att hon är lite blyg och behöver nån som tar initiativ. Kände på vår dejt att hon inte riktigt visste sitt eget bästa. 
    Lämna henne ifred!
    Är hon intresserad hör hon av sig, troligtvis inte.
    Kan du inte läsa koderna där hon tydligt visar att hon inte vill?

    Hjälp läskigt
  • Flygfotogen
    Svantesvart skrev 2016-05-27 22:24:28 följande:
    Men jag tror att hon är intresserad egentligen, bara att hon är lite blyg och behöver nån som tar initiativ. Kände på vår dejt att hon inte riktigt visste sitt eget bästa. 
    Sök hjälp för dig själv för det där är inte friskt resonerat och lämna henne i fred.
  • Kirenaj68
    Svantesvart skrev 2016-05-27 22:24:28 följande:
    Men jag tror att hon är intresserad egentligen, bara att hon är lite blyg och behöver nån som tar initiativ. Kände på vår dejt att hon inte riktigt visste sitt eget bästa. 
    Det var väl snarare det hon gjorde..........
  • Kirenaj68
    EnAnonumius skrev 2016-05-28 06:51:43 följande:
    Hur resonera du? Varför skall hon komma på att det är trevligt med en person som inte drar sig för att tvinga sig på en annan person, och inte kan förstå vad innebörden av "bjuda" betyder?

    Ja du låter ju som ett "kap".*not*

    Du säger att du bjuder henne på en öl, sedan så ångrar du dig när ni beställt in ölen och säger "betala var för sig".

    Sedan så försöker du bjuda hem henne på vin, hon tackar nej och ger en förklaring.

    För att avsluta med att "TVINGA" till dig en kyss.

    Du ställde tre frågor i din TS men jag tar två av dem här. 

    "Är det jag som är dum i huvudet? Var det fel av mig?"

    Ja du är dum i huvudet. Det bevisar du ju här, att du är när du sitter och "hoppas" att hon skall komma på  att hon hade det trevligt och här av sig till dig. Du är fan ingen trevlig person med det beteendet.

    Ja det är fel av dig att tro att man kan tilltvinga sig en kyss med förseglingen "inte hamna i kompisfacket". Du killen du har just på egna beteende sett till att du hamnar i facket "skräp".

    Vem är DU att bestämma över andra om de hade trevligt eller inte? 
    Med tanke på att du försökte tvinga dig på henne (tvinga till dig en kyss)  som kan du glömma att hon anser att det var en trevlig kväll med dig. Vem fan skulle anse att det är trevligt att ha gått ut med en sådan som dig?
    SkålSkålPlusPlus
  • Kirenaj68
    Svantesvart skrev 2016-05-27 22:54:44 följande:

    Ok, jag hör vad ni säger. Förväntade mig inte så här starka reaktioner. Har haft problem med polisen innan och vill inte fortsätta om ni tror att det kan leda till nån slags anmälan. 

    Får helt enkelt hoppas att hon kommer på hur trevligt hon hade det och hör av sig igen!


    Hon upplevde nog kvällen på ett helt annat sätt.........
  • Kirenaj68
    Svantesvart skrev 2016-05-27 22:54:44 följande:

    Ok, jag hör vad ni säger. Förväntade mig inte så här starka reaktioner. Har haft problem med polisen innan och vill inte fortsätta om ni tror att det kan leda till nån slags anmälan. 

    Får helt enkelt hoppas att hon kommer på hur trevligt hon hade det och hör av sig igen!


    Starka reaktioner? Det är fullt normala reaktioner......
  • Kirenaj68
    Svantesvart skrev 2016-05-27 21:07:18 följande:

    Jag träffade en tjej ute för några veckor sedan. Vi hade trevligt där i vimlet och fick med mig hennes nummer hem. Jag bjöd ut henne på en öl och hon tackade ja!

    Var dock någon vecka innan löning så under dejten försöker jag lite smooth lägga in att "Vi betalar väl var för sig?" och jag vet inte men kändes som att det blev lite stelt efter det. Okej, det var visserligen jag som bjöd ut henne på dejt men ändå... Inte så konstigt att dela eller??

    Försökte sen bjuda med henne hem på vin jag hade i kylen men hon tackade nej och sa att hon skulle upp tidigt dagen efter.. Borde väl fattat här..

    När vi ska skiljas åt tänker jag att vafan, vill inte hamna i kompisfacket så försöker gå in för en kyss! Då kniper, ja KNIPER, hon ihop läpparna som hon äcklades av mina!! Blev helt kränkt om jag ska vara ärlig!

    Är det jag som är dum i huvudet? Var det fel av mig? Hur kunde jag gjort annorlunda?


    Tvångskysste henne? "Neeeejj! Jag vill inte vara kompis med henne!! Jag kysser henne!!!"

    Allvarligt??

    Om vi nu utgår ifrån att detta är en seriös tråd finns två svarsalternativ:

    1. Ja. Du är dum i huvudet.

    2. Nej. Du är inte dum i huvudet, även om ditt beteende på träffen samt din argumentering här i tråden skriker hål i huvudet. Men du är kanske bara oerfaren?

    Oavsett vilket ska du vara glad att det stannade vid ihopknipta läppar från hennes sida. Där var hon hygglig mot dig. Hon kunde lika gärna ha anmält dig för ofredande. Eller kört knäet upp i nötterna på dig. Det sistnämnda  hade varit en nyttig lärdom för dig, tror jag.
  • Vinterliljan

    Om man bjuder ut någon på dejt, då förväntas man hålla i dejten och bjuda på mat och annat som rör dejten. Det är en självklar och oskriven regel.

    Att bli utbjuden och sedan få höra "Vi betalar väl var för sig" från den som bjudit ut är extremt avtändande. Snålhet är nog bland det osexigaste som finns!

    Om du p g a dålig ekonomi inte kunde stå för hela dejten skulle du istället väntat till löningen med att bjuda ut henne. Det är bara väldigt pinsamt att inte kunna bjuda på en bit mat eller liknande. Och det spelar ingen roll om det är en man eller kvinna som bjuder ut, man ska kunna betala oavsett. Det är en fin gest! Sedan kan man välja matställe efter plånboken.

    Och att slänga sig över sin dejt på första dejten är ju bara sjukt pinsamt. Kysser någon gör man väl först när man börjat få känslor för varandra? Eller springer du runt och kysser folk lite sådär spontant? Helt galet beteende! Självklart är man kompisar tills man lärt känna varandra och innan man eventuellt fått känslor för varandra.

  • Gung Ho

    Det läskiga (om tråden är riktig) är att TS varken uppfattar tydliga signaler eller verka befinna sig i samma värld som oss andra när det gäller vilka slutsatser man skall dra och hur man skall agera.

    'Vill inte hamna i kompisfacket så jag gick in för en kyss'
    'Hon gillar nog mig egentligen'
    'Ska nog gå till restaurangen där hon jobbar'
    'Ska nog bjuda på något starkare nästa gång'

    Känns som du TS inte är så van vid kvinnor. Får intrycket att du läst dig till hur man skall göra i en gammal porrtidning från 70-80-talet,,

    Råder dig att titta dig själv i spegeln och kritiskt fundera på hur (om) du lyssnar på kvinnor när du träffar dem. Har du en 'färdig bild', som ditt tidigare resonemang påvisar, du förhåller dig och navigerar runt, eller är du bekväm med att två människor ärligt möts och gradvis öppnar sig så att förtroende och attraktion kan skapas?

    Annars känns det som det kommer bli ett ensamt liv, bitvis eventuellt spenderat i fängelse..

  • Edgyshit

    TS, du är nog den konstigaste snubben någonsin. Hur kan du ens sitta där framför datorn, helt jävla efterbliven, och fråga oss om vad det var som gick snett? Vad tror du själv?

    1. Du går inte in på hur första delen av dejten gick, så jag antar att grundtabben var när du inte betalade för hennes saker. Få saker är lika avtändande som en snåljåp. Om du frågar ut någon så får du väl bete dig som en riktig karl och stå för allt hon beställer. Ja, vi kan föra en lång diskussion om orättvisan i det hela... "Varför är det alltid vi som måste betala..." bla bla bla. Att gnälla kommer inte ändra på hur saker och ting är uppbyggt i världen - bit ihop och fråga ut någon när du har pengar nästa gång.

    2. Du borde ha fattat hur du förlorat hennes intresse redan därefter och lämnat henne ifred. Signalerna hon skickat ut måste ha varit all over the place och hur du missat det där skrämmer mig, ärligt talat. Inget läskigare än en man som inte snappar upp sånt.

    3. "Får helt enkelt hoppas att hon kommer på hur trevligt hon hade det och hör av sig igen!". Tillsammans med det jag går in på under punkt nummer två så ger den här meningen mig kalla kårar. Grattis TS, snart är du en våldtäktsman!

  • DJkillen
    Svantesvart skrev 2016-05-27 21:07:18 följande:

    Jag träffade en tjej ute för några veckor sedan. Vi hade trevligt där i vimlet och fick med mig hennes nummer hem. Jag bjöd ut henne på en öl och hon tackade ja!

    Var dock någon vecka innan löning så under dejten försöker jag lite smooth lägga in att "Vi betalar väl var för sig?" och jag vet inte men kändes som att det blev lite stelt efter det. Okej, det var visserligen jag som bjöd ut henne på dejt men ändå... Inte så konstigt att dela eller??

    Försökte sen bjuda med henne hem på vin jag hade i kylen men hon tackade nej och sa att hon skulle upp tidigt dagen efter.. Borde väl fattat här..

    När vi ska skiljas åt tänker jag att vafan, vill inte hamna i kompisfacket så försöker gå in för en kyss! Då kniper, ja KNIPER, hon ihop läpparna som hon äcklades av mina!! Blev helt kränkt om jag ska vara ärlig!

    Är det jag som är dum i huvudet? Var det fel av mig? Hur kunde jag gjort annorlunda?


    Jag ska försöka framföra det här på ett sätt som inte är otrevligt. Det är för ditt eget bästa och i alla välmening. Jag rekommenderar dig att inte gå på på fler dejter med tjejer. Inga överhuvudtaget. Du bör inte umgås med andra människor utanför strikta ramar, eftersom du uppenbarligen är helt oförmögen att läsa av andra människors signaler.
Svar på tråden Jag tvångskysste henne!