• Momprenure

    Hur skulle ni göra?

    Hej!

    Jag mår verkligen jättedåligt och skulle bara behöva lite stöd och rådgivning (inga påhopp tack)

    Jag är gravid med mitt tredje barn, är tidigt i v.6 bara och min man vill inte ha barnet. Vi har två barn och den minsta är ett år. Detta var inte planerat men jag känner verkligen att jag vill ha barnet, kan inte tänka mig att gå igenom en abort. Min man säger att jag får välja på honom eller barnet. Och om jag behåller det kommer han lämna mig och barnen, jag kommer ha dom på heltid i så fall men är helt vilsen i detta.

    Hur skulle ni ha gjort? Är det någon som varit i samma sits?

    Vi har haft det trassligt det sista jag och mannen och ska jag vara ärlig vet jag inte om jag vill leva med honom mer. Men ensamstående med tre barn klarar man det? tacksam för lite stöd och hjälp!

    //vilsen mamma

  • Svar på tråden Hur skulle ni göra?
  • Mytime

    Man klarar det man vill/behöver men ta dig en rejäl tankeställare. Oavsett vilket beslut du fattar så e de din kropp o du ska som leva med beslutet oavsett va de innebär o därmed stå för de du väljer oavsett konsekvenser.

    Mannen kan ju ev ändra sig senare om du väljer att behålla men kan ju lika gärna göra slag i saken o välja att dra.

    Vill du klara de ensam så kommer du klara de. Klart de blir tufft men de går.

  • Carambolan

    Du säger att ni haft det trassligt. Jag tycker att du ska fråga honom om det egentligen är så att han ser det här som en enkel väg ut. Vill han egentligen göra slut oavsett vad du väljer?

  • Gizmo

    Oj, vilket dilemma. Jag skulle troligen behålla barnet, det finns inga garantier att mannen stannar trots att du gör abort. Eftersom du är osäker på om du vill fortsätta ert förhållande så måste du tänka på dig själv.

    (Har du någon som du kan diskutera detta med istället för 
    på ett forum?)

Svar på tråden Hur skulle ni göra?