• elisabeth1973

    Hjälp jag behöver en läkare som vill översätta danska recept inför en IVF!!

    Hjälp jag behöver en läkare som vill översätta danska recept inför en IVF!
    Jag kommer göra IVF i Danmark och dom gör en behandlingsplan på hormonerna till mig och skriver ut danska recept.. problemet är bara att hormonerna är svindyra om man inte kan få dem på svenskt recept så att de går på högkostandsskyddet. Det handlar om tusen lappar per dos!
    Jag undrar om nån kan tipsa om en privat IVF klinik där det finns någon läkare som är villig att översätta mina danska recept till svenska recept?
    Detta är inte olagligt men det är svårt att hitta nån läkare som vill.
    Jag bor i Mellansverige så läkare i Uppsala eller Stockholm skulle vara bra.
    IVF i Falun har sagt nej. Hoppas någon kan tipsa och vet något tacksam för alla tips!!!

  • Svar på tråden Hjälp jag behöver en läkare som vill översätta danska recept inför en IVF!!
  • elisabeth1973

    Kanske ska tillägga att jag ses som ensamstående eftersom min pojkvän och jag inte hunnit flytta ihop ännu (bostadsbrist) och vi måste göra IVF med en annan mans spermier då han är infertil. Därför kan vi inte få hjälp i Sverige.

Svar på tråden Hjälp jag behöver en läkare som vill översätta danska recept inför en IVF!!