• Karla

    39 år. Gravid med en man som inte vill!

    Hej.

    Hoppas på hjälp och stöd. Har rejäl panik!!

    För att göra en lång historia kort: Jag är gravid. Har tre barn med en annan man. Pappan till detta barn har två barn sen tidigare med en kvinna han fortfarande är gift med men varit separerad från i 1,5 år (lika länge som pappan till barnet och jag träffats).

    Vi bor var för sig med våra respektive barn varannan vecka. Han har dock precis börat hitta tillbaka till sin fru och då händer detta!!!

    Vet inte vad jag ska ta mig till. Abort eller ensamstående med fyra barn. Hur ska det gå? Vad ska jag göra?

    Hjälp!

  • Svar på tråden 39 år. Gravid med en man som inte vill!
  • Karla

    Men hur tar man hand om fyra barn, själv? Eller de tre stora har ju en underbar pappa som tar hand om dem, men jag tror vår relation skulle slås i spillror av detta!

    Pappan till barnet i magen förordar abort....

  • Carambolan

    Jag hade gjort abort utan tvekan. Känns som upplagt för en trasslig barndom.

  • viseversa
    Karla skrev 2016-06-19 11:21:22 följande:

    Men hur tar man hand om fyra barn, själv? Eller de tre stora har ju en underbar pappa som tar hand om dem, men jag tror vår relation skulle slås i spillror av detta!

    Pappan till barnet i magen förordar abort....


    Att han säger abort kan du ta i åtanke ja men du han ändå sista ordet oavsett vad han vill. Vill du inte ta bort det så gör du inte det. Du aka inte göra en abort för någon annans skull.
  • Karla

    Så klart att jag inte skulle göra det för någon annans skull än min, men det är ändå ett svårt val! Extremt svårt! Känner mig bara så ensam i det hela!

Svar på tråden 39 år. Gravid med en man som inte vill!