Inlägg från: FuckGoggleAskMe |Visa alla inlägg
  • FuckGoggleAskMe

Måste jag träffa biomamman?

Sällar mig till skaran som säger, ja, du borde säga hej till henne, visa ditt ansikte och ge henne 5 minuter av ditt liv. Naturligtvis vill hon veta vem hennes barn träffar så mycket. Jag sa till min son för ett tag sedan, att jag skulle skicka en inbjudan till en snabb kopp kaffe till hans pappas flickvän. Sonen berättade det för henne och hon sa tydligen, spelar ingen roll, ok. Fast sen verkade det som om det var slut, så blev ingen kaffeinbjudan. Det kändes väldigt fånigt att en del av min sons kompisars föräldrar sett henne, men inte jag. Själv hade jag en gång i tiden en biomamma, och jag var väldigt förvånad att min biomamma inte ville träffa mig, mer än att en gång säga hej, under en tid då hennes son var tillsammans med mig varje helg, och sedan åkte vi bort två veckor till Sverige med sonen, och han var bara 4 år. Efter ett antal år förstod jag, när mamman och jag blivit vänner. Hon hade varit lite rädd för min dåvarande sambo. Hon hade egentligen velat prata med mig och varna mig för honom, men tordes inte. Fast tur att vi inte träffades då, för då hade jag gjort slut, och inte haft min underbare son nu. Men, det finns ingen lag som säger att du måste säga hej till henne, så du kan naturligtvis göra som du vill.

Svar på tråden Måste jag träffa biomamman?