HJÄLP 4 månaders dalar på viktkurvan
Hej!
Det är såhär, amningen har strulat från ca 2.5 månaders ålder. Dessförinnan gick det hur smidigt som helst. Jag har kämpat mig blå, men nu tycks dottern ha börjat dala på viktkurvan. Inget anmärkningsvärt ännu, men ändå. Oron finns där. BVC är väl inte direkt oroliga eftersom hon ändå växer på längden och är nöjd de stunder hon väl är vaken. De tycker dock att vi lite smått kan börja introducera (smakisar) lite gröt i hopp om att hon kanske ska vilja äta en liten portion inom en snar framtid. Hon pratade också om att ev. ge ett mål ersättning till kvällen för att hon ska bli riktigt mätt och jag förhoppningsvis få sova bättre på nätterna(fick sova hela nätterna eller med max 1 uppvak för ca. 4 veckor sedan), numera vaknar hon flertalet gånger.
Vid varje amningstillfälle äter hon som en kratta, 2 min på ena bröstet innan hon börjar skrika och kanske 3 på andra. Har jag inte tillräckligt med mjölk? Vad gör jag? Hon tål inte mjölk så vanlig ersättning är uteslutet och de mjölkfria smakar ju pesten, så är tveksam till att hon accepterar det. Flaskan är inte jättepoppis den heller, men accepters vid kris.
Jag känner bara; nej, fy inte en till som ska börja strula med vikt och mat, sonen gjorde det och jag mådde så dåligt av det. Så nu återkommer alla de tankarna och känslorna, samt en stress över att få i henne mat/mjölk.
Testade pyttelite lite gröt idag, det grimaserades väldans!