• vickan5st

    Kub idag bild!

    Vill bara dela med mig. Allt gick bra. Nackapalt 1.2 . V 11+5. DS 1:4853 och trisomi 13 och 18 1:20000. Trodde inte jag skulle få bättre än för 3 år sen (1:586) fyller snart 41.

  • Svar på tråden Kub idag bild!
  • anne75

    oj vad tydligt man såg, ska göra kubtest i morrn ärv i v.13. så man får bild med sig? :)

  • vickan5st

    Jag bad om en bild.Det var i Falun. Jo det blev en bra bild fast man såg armar och ben också..när hen tog sig för pannan=)

  • anne75

    Då ska jag oxå höra om ja får :) Hur långt tid fick du vänta innan du fick svar?

  • vickan5st

    Det får man veta direkt...om inte datorn är paj somden var första ggn jag gjorde kub. Är detta din 3.e 

  • anne75
    Hej de blir mitt fjärde barn, jo ja var där igår och ja får veta på måndag svaret, men de lät bra när ja var där och hon berättade hur de skulle se ut och så. 
    Här är jag i 12+3 <3 
  • anne75

    Man får det erbjudandet om man är 35+ och det kostar inget, och det är pga och se om barnet är friskt, lättare få ett barn med en  kromosom för mycket, äldre man är själv. Annars kostar de närmare 2000 kr om inte mer. 

  • Linutis
    anne75 skrev 2016-07-14 07:45:25 följande:

    Man får det erbjudandet om man är 35+ och det kostar inget, och det är pga och se om barnet är friskt, lättare få ett barn med en  kromosom för mycket, äldre man är själv. Annars kostar de närmare 2000 kr om inte mer. 


    Ja ok :)
  • vickan5st

    Det är inga garantier att allt är bra men ett sannolikhetstest. Om man får värden på tex 1:200 att barnet har ett kromosomfel får man gå vidare med fostervattenprov om man vill.Man tar ett blodprov ett par veckor inna sen tillsammans med ultraljudet räknar de ut en sannolikhet för det ena och det andra. 1:20 000 är det bästa man kan få

Svar på tråden Kub idag bild!