• yezzo

BF mars 2017, Göteborg

Hej! Plussade igår och väntar mitt andra barn i mars 2017. Bor i Göteborg och är 28 år. Några andra där ute som precis plussat och vill hålla kontakten?

• Svar på tråden BF mars 2017, Göteborg
  • yezzo

Vad kul! Är det ditt första barn? Ja jag testade också tidigt, är bara 4+2 tror jag idag. Men det brukar gå bra Vart bor du?

• yezzo

När alla passerat 12 veckor kanske vi kan skapa en Facebook-grupp? Är lättare att skriva och följa med i konversationerna där. Hur mår ni alla? Ni som har barn sedan tidigare hur gamla är era andra barn?

• yezzo
    201405 skrev 2016-07-11 20:22:28 följande:

Det låter smart! :)

Jag har väldigt ömma och tunga bröst, lite molvärk från och till, väldigt trött och svullen på kvällarna och lite svängit humör

Någon här som har erfarenhet av barnmorskegruppen i Göteborg förresten? Jag ska gå där, främst för tillgängligheten och att du får göra tidigt ultraljud om du vill. Redan bokat iom det är semestertider så ville va säker på att jag fick så snart som möjligt, så har vul den 5/8 och inskrivning den 10/8 Hoppas tiden går fort!!

Jag gick där förra gången, superbra! Vi ska inte gå där denna gången men jag ska göra tidigt ultraljud i alla fall den 11/8.
  • yezzo
    201405 skrev 2016-07-12 13:29:45 följande:

Vad skönt att höra!! :D men man måste betala rul va? Det är det enda jag tycker verkar dåligt :( för det är väl gratis om du går hos vanliga mvc?

Nej RUL är gratis för alla, så det behöver du inte betala om du går där. Bara extra ultraljud som kostar.
  • yezzo
    Gbg86an skrev 2016-07-17 18:40:06 följande:

Hej,

Plussade i fredags, 4+2 nu, första barnet ????

Är oxå 30 år och bor i Gbg.

Har fundering ang dom tidiga UL, vi pratar lite om det här hemma, kan det påverka fostret negativt?

Grattis alla! ????

Grattis! Nej det kan inte påverka, dock kan man ju få en negativ nyhet ifall barnet inte skulle leva, så det får man väl vara beredd på. Oftast går det ju bra. Jag tyckte det var häftigt och göra det så tidigt och få bekräftat att man är gravid. Man ser verkligen det lilla hjärtat slå på en 2 cm bebis!
  • yezzo
    201405 skrev 2016-07-23 11:31:26 följande:

Grattis! visst är det jobbigt att inte oroa sig när man haft mf har ändå kommit längre nu v6+1 idag och har mycket mer symptom, mår jätteilla på morgonarna och från o till under dagen samt jätteömma bröst. Aldrig mått illa innan (2 mf) så det kom som en chock! Så pendlar från att könna mig säker på att "denna gången ska det gå vägen" och sen kan jag inte hjälpa att tänka hur förkrossad jag skulle bli om drt blir mf igen hoppet stiger ju för varje dag...

Det finns redan en fb grupp för bf mars gbg, men de flesta här kanske vill väntaed att gå med lite?

Det går säkert vägen den här gången! De första veckorna är så jobbiga när man bara går och tänker på att allt ska gå bra. Vet själv inte hur det är att få mf men kan förstå känslan. Vi håller tummarna för oss alla. Själv hinner jag knappt tänka denna gången på att jag är gravid, då jag har en liten ettåring här hemma som håller igång hela dagarna, så denna graviditet lär väl flyga förbi.
  • yezzo

Hej på er! Jag fick tyvärr missfall igår men mår bra under omständigheterna. Hoppas allt går vägen för er andra! Lycka till

Svar på tråden BF mars 2017, Göteborg