• De5pojkarna

    Gravid och huvudvärk

    Jag är gravid i v17 och har ofta huvudvärk. Min BM som jag haft till alla barnen har nu börjat reagera på att jag tar Ipren varje gång. Men det är den enda tablett som funkar. Alvedon har ingen som helst effekt. Inga andra jag provat heller. Vilken smärtstillande tablett tar ni andra?

  • Svar på tråden Gravid och huvudvärk
  • Anonym (Mini)

    Jag får citodon. Andra graviditeten med samma bekymmer.

    Äter dom till vecka 34 ungefär sen trappar jag ner/ slutar för att inte barnet ska födas beroende.

  • Scarlett01

    Gravid i v16 och har huvudvärk varje dag. Får bara ta alvedon men det fungerar inte alls. Kan man verkligen ta Ipren?

    Förra graviditeten var jag sjukskriven i 5 veckor för jag hade sån huvudvärk och det enda jag fick utskrivet var 1g Alvedon som ändå inte hjälpte. Är inte lika kraftigt den här gången, men tillsammmans med illamåendet tar det knäcken på mig

  • MyDestiny

    Ipren ska man helst undvika som gravid.
    Har du kollat ditt järnvärde? Jag blev tvungen att börja med järntabletter tidigare denna graviditet pga återkommande huvudvärk som inte gav med sig. Det hjälpte för mig.

  • De5pojkarna

    Ok.. Jag har ju ofta huvudvärk även när jag inte är gravid, så tar ju ipren en del. Måste ha nått som verkligen hjälper mot värken. Fick Panocod när jag blev inlagd sist för jobbigt ihållande huvudvärk. Den funkade ganska så bra, men det är ju Morfin i den.. :/

  • Cadencee

    Hade ofta migrän så fick citodon utskrivet eftersom man inte får ta Ipren eller eeze under graviditet så skulle genast sluta med Ipren!

  • De5pojkarna
    Scarlett01 skrev 2016-07-10 20:30:14 följande:

    Gravid i v16 och har huvudvärk varje dag. Får bara ta alvedon men det fungerar inte alls. Kan man verkligen ta Ipren?

    Förra graviditeten var jag sjukskriven i 5 veckor för jag hade sån huvudvärk och det enda jag fick utskrivet var 1g Alvedon som ändå inte hjälpte. Är inte lika kraftigt den här gången, men tillsammmans med illamåendet tar det knäcken på mig





    Nej man skall ju inte äta det egentligen.. Men det e de enda som hjälpt mig i alla år.. 
  • De5pojkarna
    MyDestiny skrev 2016-07-10 20:30:19 följande:

    Ipren ska man helst undvika som gravid.
    Har du kollat ditt järnvärde? Jag blev tvungen att börja med järntabletter tidigare denna graviditet pga återkommande huvudvärk som inte gav med sig. Det hjälpte för mig.


    Ja mitt hjärnvärde är ok.. Men jag har haft huvudvärk sen jag var 7 år..
  • De5pojkarna
    Cadencee skrev 2016-07-10 20:33:07 följande:

    Hade ofta migrän så fick citodon utskrivet eftersom man inte får ta Ipren eller eeze under graviditet så skulle genast sluta med Ipren!


    Önskar att jag kunde det.. Men tar ja inte Ipren så får jag världens huvudvärk och orkar inte ta hand om barnen eller mig själv.. 


    Jag ska till Läkaren på Tisdag för att prata om just detta. Vill veta vad andra äter och se om det är nått alternativ för mig. Har provat massor med tabletter under åren som inte funkat.. 

  • vardagsprat

    Jag fick också citodon utskriven, när jag får migrän tar jag normal sett naproxen som man inte heller bör ta (liksom ipren). Det fugerade ok, men blev rätt dåsig.

Svar på tråden Gravid och huvudvärk