• Mooomi­n
    Äldre 10 Jul 21:05
    2562 visningar
    15 svar
    15
    2562

    Vecka 35 nu och såå orolig inför förlossningen

    Anonym (tvåbarnsmamma) skrev 2016-07-10 20:48:53 följande:

    Att föda barn är en naturlig del av kvinnans liv och din kropp vet hur den ska göra om du bara låter den göra det.

    När adrenalinet kommer igång så minskar smärtan och det bästa för att du ska känna dig trygg är att fokusera på att andas och följa din kropps signaler.

    Det finns Smärtlindring som epidural och lustgas men jag kände själv ingen skillnad med lustgas.

    Epidural har jag aldrig haft för det ska göra att förlossningen tar längre tid och det vill jag inte.

    Har läst att vissa mått bra av att föda i ett badkar med ljummet vatten då värmen hjälper mot smärtan.

    Ang att göra på dig så får du mikrolax för att du ska ha möjlighet att tömma tarmen innan för att undvika detta.. och om det ändå skulle hände så är de vana vid att se sånt så du behöver inte skämmas.

    Det kommer gå jättebra och när du går den lille på din mage kommer du glömma bort smärtan du känt för han/hon var värd all ansträngning.

    Lycka till med det lilla livet ????????


    I Sverige får man inte föda i vatten tyvärr, men man får bada som smärtlindring under värkarna.
  • Mooomi­n
    Äldre 11 Jul 08:31
    #8
    Anonym (Jo) skrev 2016-07-10 23:34:51 följande:

    Jo, det får man visst göra. 

    Det finn förlossningskliniker i Sverige där man kan föda i vatten dessutom är det inte någon lag som förbjuder dig att föda hur man vill eller var man vill.


    Hur gammal är du? Lag? Du får inte göra hur du vill på förlossningen iaf. I den vanliga förlossningsvården får man inte föda i vatten. Badar man badkar innan som smärtlindring och bebisen verkar komma plötsligt så drar de ur pluggen och tömmer badkaret. På vilken klinik kan man få föda i vatten?
  • Mooomi­n
    Äldre 16 Jul 14:15
    #11
    Anonym (Jo) skrev 2016-07-16 12:23:22 följande:

    Hur gammal jag är? Vad har det med saken att göra?

    42 år, barnmorska.

    Man får föda i vatten bl.a. I Gbg och Ystad. Säkert i fler städer.


    Hör som sagt inte till vanligheterna, och med tanke på hur förlossningsvården ser ut så brukar man inte kunna välja och vraka vart man vill föda, man får ju inte ens föda på egen ort alla ggr.,
  • Mooomi­n
    Äldre 24 Sep 10:03
    #15
    Anonym (Plopp) skrev 2016-09-23 19:23:16 följande:

    Öh nu har du ju gjort en helomvändning mot det du hävdade först!


    Läs om, läs rätt. :)
Svar på tråden Vecka 35 nu och såå orolig inför förlossningen