• Anonym (Hur hade ni reagerat?)

Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?

Jag finner inga ord. Är paff !!

Vi har varit ihop snart i 3 år och jag trodde vi litade på varandra, men icke sa nicke.

Jag fick nyligen veta att pojkvännen har installerat en GPS app på min telefon så han kan se vart jag befinner mig. Det förklarar varför jag såg honom utanför bostaden när jag var hos min kompis.

Det slutar inte där.

Han har även sytt ihop en mikrofon på min jacka och han har tjuvlyssnat hela tiden.

Jag är så förbannad och jag känner mig kränkt. Jag har haft privata samtal som är väldigt privata och han har tjuvlyssnat !!

Jag har konfronterat honom och han skrattade bort det.

Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?
  • Anonym (....)
    Anonym (Hur hade ni reagerat?) skrev 2016-07-12 11:43:36 följande:

pojkvännen har installerat en GPS app på min telefon så han kan se vart jag befinner mig.

Han har även sytt ihop en mikrofon på min jacka och han har tjuvlyssnat hela tiden.

Jag har haft privata samtal som är väldigt privata och han har tjuvlyssnat !!

Anonym (Hur hade ni reagerat?) skrev 2016-07-12 12:03:11 följande:

Han hade även installerat kameror i vårt hem och han trodde tydligen att jag var otrogen hemma hos oss.

Anonym (Hur hade ni reagerat?) skrev 2016-07-12 12:04:18 följande:

Gjort Slut för evigt? Är det inte lite för överdrivet..

...

• Anonym (Bloefelt)

Inte bra det som hänt Er!

Men det ligger väl oftast något bakom beteendet, ingen rök utan eld...

• Pentra

NEJ, inte det minsta överdrivet! Det din sambo har gjort, och gör, är så vidrigt sjukt! Din sambo är psykiskt störd och är ett perverst kränkande kontrollfreak, och sådant brukar dessutom bli allt värre ju längre tiden går. Gör slut nu, medan du fortfarande är kapabel och medan tid är, och polisanmäl detta direkt! Se till att ni flyttar så långt isär att ni aldrig ses igen! ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Myling

Gjort slut.

Ganska vanligt att folk med såna tankar har varit otrogna själva. För övrigt.

• Anonym (...)
    Anonym (Bloefelt) skrev 2016-07-12 12:45:04 följande:

Inte bra det som hänt Er!

Men det ligger väl oftast något bakom beteendet, ingen rök utan eld...

Sant. Min sambo var otrogen mot sin sambo med mig, vi blev ett par... 
    Dom är inte ovänner alls ( hon levde upp väldigt efter deras separation.)
    Han valde att hålla mig utanför alla högtider som gällde deras barn, jag bjöd alltid med honom när det gällde mina.
    Förra sommaren bad jag honom att flytta ut (drog till exet). Jag började prata med andra män. 
    Han flyttade tillbaka till mig ( ja, jag vet borde inte låtit det ske). 
    Det kom sms då och då där mina nya bekantskaper (obs: ej ligg) undrade om vi skulle ses. 
    Dessa läste han och jag blev kallad allt möjligt.
    Förlåt! Menar inte att kapa din tråd. Vill bara förklara att det som man (jag) uppfattar som betydelselöst kan få en annan att få hjärnsläpp.
    Din kille är inte frisk i sitt psyke! (Troligtvis inte min heller...) Kameror, mikrofoner... Du är ju fånge i ditt eget hem!
    Hoppas att du finner styrka att ta dig bort därifrån. Vet att det är svårt! Man kan ju inte bara stänga av sina känslor. Det finns säkert fina stunder också. 
    Men detta bådar inte gott!!!!!
    Kram!
  • LFF

Var kvar, lev med honom, bli ännu mer begränsad och ifrågasatt i vilka du umgås med och hur du klär dig. Var beredd på att det hela eskalerar och sen om några år så är du en i statistiken över dödade kvinnor pga idioter till karlar. Men för allt i livet: SKAFFA INTE BARN MED HONOM!
  • MammAmma

Eftersom jag är övertygad om att varken han eller relationen är vidare toppen annars heller, så hade jag lagt benen på ryggen och tagit mig så långt bort som bara möjligt från psykfallet.

• Anonym (Bloefelt)

Som sagt en relation bör väl bygga på tillit, men när det kommer fram olika typer av misstanker om diverse förehavanden som hålls hemliga så kan det väcka mörka sidor hos partnern. Det kan säkert vara obetydligt för den ena parten men uppfattas helt annorlunda av den andra.

• LFF
    Anonym (Bloefelt) skrev 2016-07-12 13:18:38 följande:

Som sagt en relation bör väl bygga på tillit, men när det kommer fram olika typer av misstanker om diverse förehavanden som hålls hemliga så kan det väcka mörka sidor hos partnern. Det kan säkert vara obetydligt för den ena parten men uppfattas helt annorlunda av den andra.

Så du menar då att det är ok, om man är misstänksam, att lägga GPS-appar i sin partners telefon, sy fast mikrofoner som spelar in samtal och installera kameror för att kolla så inte den andre är otrogen hemma? 
Svar på tråden Pojkvän gömde GPS i min telefon och gömde en mikrofon i jackan?