• Äldre 22 Jul 20:28
    31573 visningar
    31 svar
    31
    31573

    hur startade er förlossning? tecken på att det är på G

    Jag är inte fullfången ännu, har precis gått in i v 35, men förlossningsläkaren sa i veckan att bebis kan komma när som helst. Nu övertolkar jag varje minsta signal från kroppen.
    Hur har bi det?
    Hur startade er förlossning, och när? :)

  • Svar på tråden hur startade er förlossning? tecken på att det är på G
  • Äldre 24 Jul 00:54
    #11
    Aleeexa skrev 2016-07-23 21:35:21 följande:
    Vet du varför du fick så tidigt?
    Nej det vet jag inte. Fick andra innan bf också men bara 12 dagar tidigare. Var väldigt aktiv, gick mkt o städade massor. Men det kan ju bara ha vart dags. Hon vägde 3070 så va inte så liten när hon kom.
  • Äldre 24 Jul 01:09
    #12

    Vattnet gick. Och det gick inte att ta fel på, plask sa det, över hela golvet. Kl 18, halv åtta åkte vi in, 00 var vi hemma, då satte värkarna igång pang på med en gång. 2:30 var vi inne igen och så kom han 11:08 kommade förmiddag

  • Äldre 25 Jul 12:31
    #13

    Min 1a gick jag hemma med värkar ca ett dygn innan vattnet gick, vi åkte då till förlossningen o 30 min senare föddes våran son. 2a kom det regelbundna värkar tidigt på morgonen som blev starkare vid 13 tiden åkte då till förl o 20 min senare var han född ef 5 krystningar.

    Nu ligger jag här o känner efter vid varje värk med nr 3 om det är dags att åka trots att jag "bara" är i v37 men har haft såååå mycket sd denna grav o nu värkar sedan lördnatt, hoppas den kommer ut snart

  • Äldre 27 Jul 18:06
    #14
    Mammamu37 skrev 2016-07-25 12:31:33 följande:

    Min 1a gick jag hemma med värkar ca ett dygn innan vattnet gick, vi åkte då till förlossningen o 30 min senare föddes våran son. 2a kom det regelbundna värkar tidigt på morgonen som blev starkare vid 13 tiden åkte då till förl o 20 min senare var han född ef 5 krystningar.

    Nu ligger jag här o känner efter vid varje värk med nr 3 om det är dags att åka trots att jag "bara" är i v37 men har haft såååå mycket sd denna grav o nu värkar sedan lördnatt, hoppas den kommer ut snart


    Hur går det?? :)
  • Äldre 27 Jul 19:23
    #15
    Aleeexa skrev 2016-07-27 18:06:33 följande:

    Hur går det?? :)


    Haft kraftiga värkar till o från idag men inget händer det är väl bara att vänta...

    Återkommer när det händer ngt
  • Äldre 27 Jul 21:00
    #16
    Mammamu37 skrev 2016-07-27 19:23:38 följande:

    Haft kraftiga värkar till o från idag men inget händer det är väl bara att vänta...

    Återkommer när det händer ngt


    Jag sitter också med värkar här och väntar ;) fick hinnsvepning i förmiddags och de verkar ha kickat igång de lite :)

    Lycka till :)
  • Äldre 27 Jul 22:45
    #17

    Jag mår lite halv-illa, har som mensvärk både på framsidan och ibland i ryggslutet. Rätt som det är, då och då hugger det liksom tag en bit upp i slidan, kan det vara livmodertappen?
    Vad är detta? Kan det vara förverkar - och hur länge kan man gå med det? Flera veckor väl?

  • Äldre 28 Jul 11:33
    #18
    malintherese01 skrev 2016-07-27 21:00:57 följande:

    Jag sitter också med värkar här och väntar ;) fick hinnsvepning i förmiddags och de verkar ha kickat igång de lite :)

    Lycka till :)


    Allt "rullar på" fortsatta värkar, gör inte jätteont men är regelbundna i en-två timmar sedan lugnt en stund o så börjar de om, trycket neråt gör att jag knappt kan gå, stå el sitta då det känns som om blygdbenen krossad avvaktar idag med sedan får jag väl se om de ska få kolla vad som händer

    Lycka till
  • Äldre 28 Jul 11:42
    #19

    Jag hade en sån konstig känsla i kroppen hela dagen o sen på kvällen gick vattnet.

  • Äldre 29 Jul 18:33
    #20

    Jag fick en väldigt slemmig flytning på morgonen (som jag sen förstod var slemproppen). Under dagen mådde jag superbra och nästan alla gravidsymptom var som bortblåsta. Jag hade tidigare knappt kunnat röra mig på grund av foglossningen, men då kunde jag helt plötsligt ta en långpromenad.


    På eftermiddagen satte värkarna igång, på natten åkte vi in och dagen efter föddes en pojke.

Svar på tråden hur startade er förlossning? tecken på att det är på G