Inlägg från: Anonym (Ont) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ont)

    Knäprotes-känner någon eller har själv

    Skadade mitt knä för något år sedan och jag behöver nu byta mitt knä, förhoppningsvis bara halvprotes. Är under 40 så inget man vill egentligen men har så ont.

    Känner du någon med knäprotes? Vad klarar de göra? Hur aktiva? Smärtor? Hur var det efter op? Har du själv bytt ut din led och är ung blir jag jätteglad om du vill berätta men det är ju inte så vanligt

  • Svar på tråden Knäprotes-känner någon eller har själv
  • Anonym (Ont)

    Åh vad glad jag blev att du skrev! Var i leden datt din artros? Både in/utsida och knäskål? Har stora skador ner till benet bakom knäskål och även lårbenet bakom knäskålen. Även insida knä mellan lår/underben är fullt med artros.

    Jag undrar hur starka smärtor du hade direkt efter op och närmsta tiden? När kunde du gå någon liten sträcka, kanske 500m? Hur länge hade du ont? Blev du bra? Sista frågan: Hur mycket funktion har du? Kommer du ner på golvet? Behöver komma ner till mina barn....

  • Anonym (Ont)

    Tack! Jo jag resonerar också som så att det är ju nu jag är aktiv och behöver röra mig utan smärta Men får se vad han väljer på besöket efter semestern...

  • Anonym (Ont)

    Tack för ditt jättebra svar! Får jag bara fråga en sista fråga:Hur gammal är du och har läkarna sagt något om att du är för ung egentligen? Har de nämnt livstid på protesen?

Svar på tråden Knäprotes-känner någon eller har själv