Inlägg från: Ascendere |Visa alla inlägg
  • Ascendere

Lurad att bli pappa för längesen

Nu vill jag inte verka självcentrerad men låt mig jämföra med min situation:
    Jag är 40+ och har två stora barn sen tidigare och två små och det är allt annat än en dans på rosor att starta om småbarnsåren nu med sömnbrist, tidsbrist, ständigt inte räcka till, avkall på fritidsintressen osv, samtidigt som kroppen börjar längta allt mer efter vila och sömn, och det precis blivit lättare med de större barnen.
    Jag funderar därför ofta på hur livet sett ut om jag inte börjat om, dvs bara haft storbarnen vv. 

Så jag tror du har stora fördelar som fått barn så pass ung, nu skriver du inte exakt hur gammal du är idag, men när du är 35-40 så kommer du ju att ha de jobbiga åren bakom dig och kunna ha en förhoppningsvis skön tillvaro med familjen! 
    Nånstans låter det som att din tjej är någorlunda vettig och att ni har det ganska bra tillsammans i alla fall, så förhoppningsvis finns det något att bygga på.

Vad jag vill säga är att det finns för- och nackdelar med alla livssituationer, det gäller att försöka se fördelarna!

Ta hand om dig bror!

Svar på tråden Lurad att bli pappa för längesen