Inlägg från: lollip0p |Visa alla inlägg
  • lollip0p

Älskar man första barnet mest?

Anonym (4) skrev 2016-07-28 14:11:22 följande:

Jag älskar mina 4 barn lika mycket. Men sen har jag 1 dotter och 3 söner. Det blir ju mer kläder och smink snack med henne. Killarna skulle inte vara så intresserade och sitta och prata om sånt direkt ?

Vad har det med frågeställningen att göra? Gör sminket/kläderna att du älskar din dotter mer än dina söner? Eller mindre?

Så himla märkligt svar...
  • lollip0p
    Anonym (-) skrev 2016-07-31 19:39:16 följande:

Jag tror att det är mer vanligt att man älskar det ena barnet mer pga könet. Ingen jag känner älskar sin dotter mer än sin son. Men många jag känner älskar sonen mer än dottern.

Det beror nog mer på i vilka kretsar du umgås än på att det skulle vara någon allmän sanning som gäller alla. Här på Familjeliv verkar ju 95% av alla trådstarter gällande kön på foster/bebisar/planerade barn gälla oönskade pojkar eller önskemål om flickor, så någon generell sanning om att pojkar skulle vara mer älskade bland föräldrar verkar åtminstone inte ha nått ut till kvinnorna som startar dessa trådar.

Jag har bara ett barn än så länge, en son. Än så länge är han självklart den som är mest älskad av oss, vi får se när/om han får några syskon om vi älskar dem lika mycket men det är jag ganska övertygad om. Jag har ju t.o.m svårt att välja ut en favorit bland våra katter, hur skulle jag kunna göra det bland mina egna barn?
Svar på tråden Älskar man första barnet mest?