• Anonym (Pausatxop)

    Blir de flesta gubbsjuka?

    Hej!

    Jag är en man på 36 år. Har varit ihop med min fru i snart 20 år.

    Jag har börjat bli extremt gubbsjuk, kan inte låta bli att titta på andra attraktiva kvinnor, blir sjukt tänd på dem.

    Skulle aldrig vara otrogen, men det gnager mig något enormt att jag är så sugen på andra kvinnor.

  • Svar på tråden Blir de flesta gubbsjuka?
  • Anonym (28)

    Jag kan inte tala för alla men jag dras något helt otroligt till äldre kvinnor i alla fall så vet inte om jag blir gubbsjuk haha.

  • Tunnis

    Som man med en sexualitet så är det ju inte så konstigt att lägga märke till vackra kvinnor, det samma gäller ju för kvinnor.

    Däremot ansvarar man ju för sitt egna beteende och sin integritet, personligen vill jag ju inte göra någon annan obekväm genom att stirra på dom och är jag i en relation så vill jag ju inte såra den jag är med så det är inget mer med att man registrerar att någon var vacker och går vidare.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Pausatxop) skrev 2016-08-02 19:57:54 följande:

    Hej!

    Jag är en man på 36 år. Har varit ihop med min fru i snart 20 år.

    Jag har börjat bli extremt gubbsjuk, kan inte låta bli att titta på andra attraktiva kvinnor, blir sjukt tänd på dem.

    Skulle aldrig vara otrogen, men det gnager mig något enormt att jag är så sugen på andra kvinnor.


    Fast vad menar du med andra kvinnor? Är det yngre kvinnor du syftar på eller kvinnor i allämhet?

    Om det är yngre kvinnor du syftar på  så tyckler jag snarare hela grejen med att tycka yngre människor är vackar blir klassad som en "sjiukdom" är sjukt, en slags kolektivt förnekelse och puritansk dubbelmoral.

    Kroppar åldras och förfaller det är ett faktum för alla, och yngre människor (både killar och tjejer) ÄR fysiskt vackrare, men på nåt sätt så ska man försöka bortse ifrån det och baaaara utgå ifrån att äldre människor faktiskt kan hålla sig i någorlunda trim och baaaara tänka på personlighet och mognad. Alla fattar nog att unga människor är snyggare men man får absolut inte säga det för det är jätte jättefult och helsjukt.

    Jag tycker man får skilja på saker, att TYCKA yngre människor är snyggare än gamla är fullt naturligt för det är dem oftast. Men samtidigt måste man oxå fatta att unga människor ÄR yngre inte bara till utseende utan även mentalt och saknar all den mognad och livserfarenhet som en äldre person har. 

    Äldre män som ränner runt efter unga tjejer tycker även jag är patetiska, visst kan man förstå att man vill ha en ung snygg kropp men det visar även en avskanad av självinsikt och mognad. Och på samma sätt är  "kärringar" (det är tyvärrr oftast kvinnor) som inte kan acceptera att någon annan kan vara mer attraktiva än dem själva och inte kan accetera att kroppar åldras och förfaller är även de patetiska. Det speglar en slags inre osäkerhet och omognad där man hela tiden måste väga sitt eget värde mot andra.

    Kort sagt,  unga tjejer och killar är fysiskt vackra, det går inte att förneka. Men jag tycker man ska nöja sig med att se men inte röra.
  • Anonym (Lassei)

    Har inte sett många 20-25 åringar som är snyggare än Liz Hurley. Det beror inte på ålder utan hur man tar hand om sig, det finns vackra kvinnor i alla åldrar.

  • Carolatom07

    Hur kan man känna sig som en gubbe när man endast är 36 år? Hade du varit över 60 kanske du hade kunnat ses som det.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Lassei) skrev 2020-07-12 17:44:03 följande:

    Har inte sett många 20-25 åringar som är snyggare än Liz Hurley. Det beror inte på ålder utan hur man tar hand om sig, det finns vackra kvinnor i alla åldrar.


    Men gud så PK. 

    Nej det beror inte enbart på hur väl man tar hjand om sig, kroppar åldras oavsett hur bra man tar han om den, INGET stoppar åldrande.
  • Anonym (sådär)
    Carolatom07 skrev 2020-07-12 19:36:50 följande:

    Hur kan man känna sig som en gubbe när man endast är 36 år? Hade du varit över 60 kanske du hade kunnat ses som det.


    För en 18 åring är en 36 åring en gubbe. Åldersskillnader blir mindre och mindre med tiden men när man är ung så är även små åldersskillnader enorma för mognadsgraden skiljer väldigt mycket, det händer väldigt mycket med hjärnan i den åldern. Det är liksom det som präglar hela ungdomen, övergången från barn till vuxen. 
  • JbHemlis

    Alla människor som har en normal sexdrift kollar självklart, mer eller mindre, in andra. Hela tiden. Är ju helt absurt att detta faktum skulle orsaka någon form av svartsjuka hos en partner. Vad är det för förhållanden/äktenskap ni lever? För mig är det helt ofattbart att något sådant skulle skapa den minsta irritation hos en respektive.

  • Anonym (Lassei)
    Anonym (sådär) skrev 2020-07-12 20:07:55 följande:
    Men gud så PK. 

    Nej det beror inte enbart på hur väl man tar hjand om sig, kroppar åldras oavsett hur bra man tar han om den, INGET stoppar åldrande.
    Finns många äldre kvinns som ser yngre ut. Jag har sett yngre tjejer som ser äldre ut än Liz Hurley eller Jennifer Aniston. Vissas gener åldras snabbare..så är det bara.

    https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/darfor-aldras-vissa-snabbare-an-andra/
Svar på tråden Blir de flesta gubbsjuka?