• Hus2000

    Flytta till Spanien??

    Jag behöver verkligen hjälp.. Min familj, eller ja min mamma och pojkvän har bestämt att familjen ska flytta till Spanien och "prov bo" där. Jag ska börja i gymnasiumet nu och är så lycklig som jag kan bli och så kommer det här. Jag mår riktigt dåligt och får inte ha några åsikter alls om det här, borde jag inte kunna bo kvar i en studentlägenhet och jobba lite emellanåt så kan jag stanna kvar? Förstår inte hur de kan bestämma att vi ska flytta dit när jag jämt pratar om hur glad jag är att börja i mitt drömgymnasium och att det ska bli kul att träffa alla nya. Vet att det kanske inte är rätt sida att skriva det här på men ändå..

  • Svar på tråden Flytta till Spanien??
  • Anonym (Johanna)

    Hur gammal är du? Har du någon annan förälder som bor i Sverige osv?

  • Griseknoen35

    När jag gick i gymnasiet va det ens föräldrar som flyttade utomlands. Hon fick stanna kvar. Hon fixade en lägenhet och fick bidrag från kommunen tror jag. Inackoderingsbidrag el nått sånt heter det sedan fick hon typ underhåll från sina föräldrar. Hör med din kommun alt gå till gymnasiet och prata med tex en studievägledare, kurator el någon annan vuxen där. Har för mig att hon jag vet fick hjälp från kurator och studievägledaren på vårt gymnasium.

Svar på tråden Flytta till Spanien??