• Anonym (:()

    Gå vidare efter en diss

    Hade skrivit med en tjej ett tag som jag va jävligt kär i.

    Vi hade träffats några gånger vilket va väldigt roligt då.

    Men nu har hon skrivit till mig att hon inte vill mer än att vara vänner.

    Vi kom fram till att vi skulle fortsätta hålla kontakten och umgås men som vänner då.

    Men fan vad besviken jag blev ändå. Hur går man vidare när jag fortfarande är sjukt kär i henne. Känns som om jag aldrig kommer träffa en tjej som är som hon för hon är verkligen en drömbrud på alla sätt o vis.

  • Svar på tråden Gå vidare efter en diss
  • Anonym (:()

    Tycker du inte att vi ska va vänner överhuvudtaget?


    Arenaman skrev 2016-08-07 18:56:32 följande:

    Du behöver lämna det om du ska komma över det


  • Arenaman
    Anonym (:() skrev 2016-08-07 19:12:20 följande:

    Tycker du inte att vi ska va vänner överhuvudtaget?


    Jag tycker inte det, men du gör så klart som du vill.

    Jag tänker att det inte är vänskap du vill ha utan en romans. Om hon nu inte vill ge dig det, varför ska du då vara där och springa för? Det är bara förnedrande tycker jag.
  • Anonym (:()

    Vi kände varandra lite lätt innan vi började skriva/träffas.

    Vi brukar ha väldigt roligt ihop när vi umgås så jag har inget problem med att vara vän med henne när vi har det så kul tillsammans.


    Arenaman skrev 2016-08-07 19:41:04 följande:

    Jag tycker inte det, men du gör så klart som du vill.

    Jag tänker att det inte är vänskap du vill ha utan en romans. Om hon nu inte vill ge dig det, varför ska du då vara där och springa för? Det är bara förnedrande tycker jag.


  • Anonym (Bryt)

    Håller med tidigare. Om du vill komma över henne kan du inte fortsätta att träffa henne. Lär ju aldrig att gå över då. Och hur kul blir det när hon börjar träffa nån annan?

  • Anonym (runforyourlife)
    Arenaman skrev 2016-08-07 18:56:32 följande:

    Du behöver lämna det om du ska komma över det


    What he said.
    Varit i samma situation. Gjorde misstaget att fjanta runt och förödmjuka mig trots att jag fick noll tillbaks. Bland det värsta jag varit med om. Jag blev besatt och drömde om henne i flera år.
    Lämna. Nu.
  • Arenaman
    Anonym (:() skrev 2016-08-07 21:10:24 följande:
    Vi kände varandra lite lätt innan vi började skriva/träffas.
    Vi brukar ha väldigt roligt ihop när vi umgås så jag har inget problem med att vara vän med henne när vi har det så kul tillsammans.
    Du rationaliserar bara för att du inte tycker om det du får höra. Grejen är den att du inte behöver rättfärdiga dina beslut för mig, du gör som du vill.

    Jag har skrivit vad jag hade gjort, av tre väldigt enkla anledningar:

    Det första, och mest primära för mig: Jag svansar inte runt efter någon som har tackat nej och jag nöjer mig inte med det de kan avvara, antingen får jag det jag vill ha eller så går jag annorstädes.

    Det andra, det är större chans att hon ångrar sig om du inte är tillgänglig. För mig låter det som att du har överlåtit hela kommandot till henne och inte har något kvar, vilket leder mig till den sista punkten.

    Det tredje, man kan inte förvänta sig att andra ska ha större respekt för en än vad man har för sig själv.

    Ledsen om det låter hårt, men det är så jag ser det och jag skriver det till dig för att jag tror att det gynnar dig att höra det, men jag vet inte.
  • Anonym (Såhå)

    Du vill ju inte vara hennes vän utan mer!

    Säg det till henne och kontakta henne aldrig igen. Om hon hör av sig great, anta då att hon vill mer. Om hon inte kontaktar dig igen, gå vidare till nästa tjej.

  • Jenna Eriksdotter

    Det är klart du kan fortsätta träffa henne, det handlar bara om att ändra dina förväntning. Lättare sagt än gjort uppenbarligen. Men kan du kan se henne som en vän och endast en vän tillsvidare, så borde ju det funka?  Eller är jag fel ute nu igen?

  • Anonym ((:-))
    Anonym (:() skrev 2016-08-07 18:22:47 följande:

    Hade skrivit med en tjej ett tag som jag va jävligt kär i.

    Vi hade träffats några gånger vilket va väldigt roligt då.

    Men nu har hon skrivit till mig att hon inte vill mer än att vara vänner.

    Vi kom fram till att vi skulle fortsätta hålla kontakten och umgås men som vänner då.

    Men fan vad besviken jag blev ändå. Hur går man vidare när jag fortfarande är sjukt kär i henne. Känns som om jag aldrig kommer träffa en tjej som är som hon för hon är verkligen en drömbrud på alla sätt o vis.


    Var stark och gå vidare bara.
  • Anonym (H)

    Även fast du inte vill så måste du gå vidare om du någonsin ska ha en chans med henne igen. Vet du varför? Hon kommer tycka att du är hennes bitch eftersom du går med på hennes förslag fast du egentligen inte vill. Du ska aldrig acceptera att vara någons 2nd option. Hon hör säkert av sig till dig i framtiden om du betyder något för henne. Lycka till!

  • Anonym (Dissmannen)

    Såhär gör man:
    Jag besökte en woman's profil på en singelsida, skrev inget.
    Hon skrev: "har sett att du har besökt min sida, och jag känner att åldersskillnaden är för stor" Hon skrev något i stil med att hon önskade mig lycka till.
    Nu några år senare skrev hon till mig. Jag svarade att jag kommer ihåg henne, "du tyckte att åldersskillnaden var för stor".
    Det minns hon inte, svarade hon. Jag svarade "lycka till i fortsättningen, ha en fin sommar".
    Så dissar man en kvinna.
    Boom.

  • Anonym (A)
    Anonym (Såhå) skrev 2016-08-08 18:51:07 följande:
    Du vill ju inte vara hennes vän utan mer!
    Säg det till henne och kontakta henne aldrig igen. Om hon hör av sig great, anta då att hon vill mer. Om hon inte kontaktar dig igen, gå vidare till nästa tjej.
    Håller med
  • Anonym (.)

    Min gissning är att ingen av er vill vara vänner.

    Hon känner att det inte skulle funka med er och att hon inte hade den sortens intresse för dig. För att dumpa på ett mjukt och skonsamt sätt så körde hon med att ni kan vara vänner. Men efter att det inte funkat med någon man strulat mer brukar inte många vilja ha kvar en riktig vänskap Betyder oftast snarare No hard feelings.

    Du vill ha mer än vänskap av henne. Och om ni umgås kommer du att tråna. Jag tycker du ska gå vidare. Prediction om du förblir hennes vän kommer det snart rinna ut i sanden från hennes sida.

    Och du kommer att komma över henne. Så många jag känt så för och idag är de helt bortglömda. Det går över. Men distansera dig från henne så går det fortare.

  • Anonym (Ouch)
    Anonym (:() skrev 2016-08-07 18:22:47 följande:

    Hade skrivit med en tjej ett tag som jag va jävligt kär i.

    Vi hade träffats några gånger vilket va väldigt roligt då.

    Men nu har hon skrivit till mig att hon inte vill mer än att vara vänner.

    Vi kom fram till att vi skulle fortsätta hålla kontakten och umgås men som vänner då.

    Men fan vad besviken jag blev ändå. Hur går man vidare när jag fortfarande är sjukt kär i henne. Känns som om jag aldrig kommer träffa en tjej som är som hon för hon är verkligen en drömbrud på alla sätt o vis.


    Obesvarad kärlek suger verkligen...

    Men något som suger ännu mer är att finna sig i det genom att t.ex. vara vänner. Du kommer hela tiden hoppas på att på något sätt kunna vinna över henne och kommer kanske sänka din egen värdighet och heder enbart för att behaga henne och ändå inte få vad du vill.

    Lek gärna även med tanken att hon träffar någon du anser vara ett rövhål och ser honom ta på henne och kyssa henne. Eller om det gör ont så föreställ dig inte det, oavsett vad så kommer det sluta illa om ni är vänner så berätta att du vill ha mer och kan du inte få mer så får ni tyvärr gå skilda vägar. Ha no contact med henne i minst 30 dagar. Finns det något hos henne som vill ha dig så kommer hon ta kontakt då och då har ni en chans, annars får du släppa henne och leta vidare över den som kommer bli "the one" i ditt liv.

    Men mitt råd är att ni inte förblir vänner.
Svar på tråden Gå vidare efter en diss