Utredning på gång, stötta varandra?
Om du inte ska ta några äl-test under cykeln, ska ni istället göra vul för att kontrollera äl? Eller hur ska ni få nån hint om när det är dags? :S
Ska du inte göra något vul så hade ja nog ändå kört äl-test. Eftersom du tempar oxå så märker du ju nån dag efter positivt test om tempen stiger, o då vet du ju om de va ett ägg som släppt.
Hej!
Nu har jag äntligen fixat inlogg till mitt konto igen, sorry för förvirringen detta är alltså samma som Alicia :)
Ja men precis, om min "naturliga"/gamla cykel skulle fortsätta, oavsett Provera. Jag förstår inte riktigt om proveran liksom startar en ny cykel eller egentligen bara skapar en blödning. Om proveran bara skapar en blödning och inte räknas som en ny cykel - så har jag ÄL vid jul, annars blir det ännu längre fram antar jag eftersom jag har så långa cykler. Men vem vet, de kanske också blir kortare nu efter proveran. De kommer ju garanterat bli kortare om jag får börja med Letrozol eller liknande ägglossningstimulerande så småningom.
Jag vet faktiskt inte vad för typ av tester vi kommer ta för att bekräfta ÄL. Jag får höra med läkaren nästa gång vi ska dit när vi fått provsvaren. Jag har ju fortfarande inte fått ta de initiala blodproverna, ska göra det på mensdag 3 så hoppas proveran kickar igång allt snart :) Men kanske är det som så att jag kan ta ÄL-test när jag går på Letrozol, trots att jag har PCO. Men såklart bäst om det blir VUL och man får det bekräftat på "riktigt".