Inlägg från: Gylleneprinsessa |Visa alla inlägg
  • Gylleneprinsessa

Utredning på gång, stötta varandra?

I mars påbörjar vi vår utredning. Det är otroligt lång kö. Jag hade velat köra igång snabbare men men. Vi har försökt få barn i 2,5 år och nu stod jag inte ut med att inte veta längre. När jag läser här märker jag hur krångligt och svårt det kan vara även när utredningen är klar. Vi får se vad den visar.

• Gylleneprinsessa

Jag känner verkligen igen mig i att det är jobbigt med alla gravida runt en. Min förra kollega hann både bli gravid "väldigt snabbt" enligt henne själv och föda barnet under all den långa tid som jag själv har kämpat och kämpat utan resultat. Jag kan räkna upp hur många som helst i min närhet som blivit gravida under den tid vi försökt. Det känns verkligen jobbigt när alla kollegor pratar om sina barn och man själv inte kan göra annat än att le. Man kan ju inte säga "usch så avundsjuk jag är på dig, jag och min sambo har väldigt svårt att få barn och det gör mig jätteledsen".

Jag var in på mödravårdscentralen idag för cellprovtagning och såg inte annat än magar. :(  Sedan sade hon som jag träffade en massa läskiga saker om att jag kan ha för svag ägglossning. Varje månad det inte blir något känns lite bortslösad. Det är knappt två månader kvar tills vi ska påbörja vår utredning och det känns som en eeeeeeevighet dit. Jag vill vara färdigutredd och gravid nu!

• Gylleneprinsessa
    Upprepade missfall skrev 2018-01-25 11:06:03 följande:
    Haha jag är faktiskt den typen som kan säga just sådär, eller åtminstone pika något om att vi inte lyckas behålla en graviditet så personen ska förstå att jag inte är så intresserad av att lyssna på deras gnäll :-P I vanliga fall brukar jag undvika gravida/nyblivna föräldrar men just i fallet med min bästa vän och sambons syster så blir det ju svårt. Detsamma gäller ju för dig med kollegor :-/

Jobbigt att behöva vänta så länge. Vad var orsaken till att hon började prata om svag ägglossning, var det något hon kunde se eller spånade hon bara?
    Jag tror att hon bara spånade. Allt såg fint ut sade hon. Vi pratade dock om eventuella orsaker till varför jag aldrig blir gravid. Jag nämnde att jag inte hade haft ökad sexlust vid senaste ägglossningen och då sade hon att det kan vara för att jag inte hade en tillräckligt stark ägglossning. Det verkar vara så mycket som kan påverka negativt. Det är helt otroligt hur lätt vissa blir gravida trots alla hinder hon räknade upp. Det får en ju att tänka att något självklart är fel hos mig eller sambon eller bägge... 
  • Gylleneprinsessa

De två översta inläggen på min facebook idag var från två bekanta som fått nyfödda bebisar. Yay... -_- Hoppas att det ska vara min tur snart. Och allas tur här inne.

• Gylleneprinsessa

Hmmm. Nu har min kropp börjat spöka och jag har svullna och ömmande bröst. Det är fortfarande över en vecka tills jag bör få min mens. Det började igår. Det får mig självklart att fundera. Jag brukar få ömma bröst innan mens men inte såhär tidigt. Det vore elakt om jag vore skengravid.

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?