Utredning på gång, stötta varandra?
Men undrar en sak. Om jag nu köper canesten mot svamp försämrar det chansen att bli gravid? Tänker om den dödar spermier eller nåt.. Ska ju ha äl söndag måndag tror jag..
Men undrar en sak. Om jag nu köper canesten mot svamp försämrar det chansen att bli gravid? Tänker om den dödar spermier eller nåt.. Ska ju ha äl söndag måndag tror jag..
Har nån koll på kötiden på ivf här i Stockholm? Ska försöka två omgångar till med letrozol men sen ska jag ringa å be om att få ställas i kö.. Men nyfiken på hur lång den är?
På tisdag ska vi påbörja utredning efter 2 år i juni, mer eller mindre. Vi betalar själv på en privat klinik för jag är för fet för landstinget så där fick vi ingen hjälp och detta tär så fruktansvärt att inte veta. Nu kanske ni tänker att jag är en 150 kilos men så är inte fallet. Drar large i tröja och medium i jeans (vet inte ens varför jag förklarar mig men det känns som ett nederlag). :(
Nu är jag otroligt, otroligt nervös inför tisdag. Även sambon såklart. Kan någon lätta min smått panik ångest med vad som händer under första besöket?? Görs det några undersökningar eller enbart information? Lämnar man spermaprov på plats och får man besked på en gång?
Är grymt orolig över eventuella besked!
Hur går det för er alla? Ska ha mens om fyra dagar.. Ömma bröst precis som vanligt så känns inte så positivt.. Däremot har jag sen förra helgen sovit oroligt varje natt drömt flera drömmar per natt å vaknar väldigt lätt.. Läst att gravida drömmer mer intensivt. Ganska långsökt men ja man hoppas ju..
Hej!
Jag har oxå läst det att gravida drömmer mer och intensivare, kanske långsökt javisst, men jag förstår om du drar i alla strån du kan, man hoppas ju ;) Du ska inte ta ett testa tidigt test då? :D
Jag väntar min mens nu runt valborg, sen ska jag dra igång med sprutor osv, korta protokollet IVF. Hoppas att den kommer i tid, och att allt går som det ska. NErvös för dehär med sprutorna hur man kommer må, men jag försöker vara positiv!
Lycka till i dagarna nu, och hoppas mensen håller dig borta åt dig! :)
Det där med drömmar är inget o lita på. Jag har drömt så många gånger att jag är gravid men har inte blivit det. Innan mens så sover jag orolig, vaknar ofta om nätterna och håller på att bli tokig.!!
Denna cyklen har kag tagit letrozol dag 3-9. Ar på vul dag 14 och hade en blåsa på 20mm, tog även ovitrelle samma dag men fick inga känningar av den så jag vet inte om den har fungerat. Läkaren sa att nästa gång blir det insemination och det är typ "sista" chansen. Känns som att jag kommer aldrig bli gravid!!
Ja de är klart att man hoppas! Annars skulle man väl inte vara i den här bubblan över huvud taget tror jag, så jag har fullt förståelse för det :)
Ja de är första gången IVF för mig.. Har ett barn sedan tidigare (var 18 år när jag blev gravid), som kom till på naturlig väg. Men efter det så har mina äggledare gett upp och nu är som sagt en bort-opererad.. Men det här med IVF är helt nytt för mig. Jag har nu börjat med första sprutorna igår. va så himla nervös innan, men de gick bra, sambon tog den på mig, och det kändes ingenting.. Nu är det bara invänta alla hormoner som kommer med detta. Man lär väl bli ett monster haha :D
Hur gick allt för dig? kom mensen?