• Nykär15

Utredning på gång, stötta varandra?

Ellencassandra skrev 2017-01-17 10:12:38 följande:
    Jo jag vet.. Man blir ju helt förstörd.. Unna dig något gott idag å mys å sen är det nya tag.. Själv väntar man mens. Den ska komma imorgon eller några dagar framåt.. Så snart går man väl å kollar i trosan hela tiden..
    Tack Hjärta blir bubbel och ostbricka i helgen, mysa med familjen! 
  • Nykär15

Får äntligen kolla mina äggblåsor med UL, på torsdag blir det och jag är på CD10 då, förra cykeln hade jag äl på cd10 så blir nog en bra dag, utan Letrozol har jag på cd12 så känns rimligt de mognar snabbare vid stimulering. Ser allt väl ut kommer jag få spruta för att lossa denna gången...

• Nykär15
    Pinglann skrev 2017-01-20 21:24:04 följande:

Åhh vad skönt för dig, det kommer kännas bättre efteråt med.:)!! Lycka till. Men nu blir jag förvirrad. Jag va förra cyklen på vul på dag 14 och då var äggblåsorna mogna. Nu ska jag ta letrozol och undrar när jag ska boka tid för VUL hon sa dag 12-13 beroende när det infaller. Jag har tagit en smyg test idag som va negativ :/.

Gissar du bör kolla dag 12 då. Hon sa dag 10 eftersom jag haft så tidig äl vid stimuleringen, dag 13 och nu sist 10, eller ja positivt äl-test då. Men känt mig osäker om nåt lossaroch vi ligger ju i valet o kvalet om att gå över till ivf och då vill jag ha testat allt först, så jag säkert lossar...
  • Nykär15
    Pinglann skrev 2017-01-20 21:58:33 följande:

Ja lika bra att ha testat det mesta innan ivf. Om man inte blir gravid med ovitrelle så känns det hopplöst. Jag var så säker på att jag skulle bli det med tanken att blåsorna va så stora alla 3. Det känns att detta kommer ta typ 1 år innan man får testa på något annat :/.

Precis, man vill ha testat allt. Kämpar ju med mitt TSH med som ändå måste ner innan ivf ens är möjligt.

Är rädd nu att äggen inte ska se bra ut på torsdag...
  • Nykär15
    Pinglann skrev 2017-01-22 08:54:50 följande:

Hur får man ner TSH?? Förstår att du är rädd o nervös, men det kommer bog gå bra:)!! Jag fick mens i natt vid 12 slaget. Då får jag räkna som dag 1 idag då antar jag. Ska hämta letrozol imorgon så jag kan börja ta dom på tisdag, skukle ta dom dag 3-7

Jag tar Levaxin som ska få ner värdet, men det är svårt hitta rätt dos och man får höja den långsamt. 

Låter vettigt att räkna dag ett från igår. 
    Bättre börja lite senare än för tidigt. Jag har haft spottings i en dag nu sista gångerna så den dagen räknar jag inte med, men tidsmässigt för min cykel så stämmer det att jag borde räkna med den. Men kliniken säger jag ska räkna första dagen med rikligt blod så då får jag räkna bort den. 

Upprepade missfall skrev 2017-01-22 12:02:11 följande:

Här har mensen oxå kommit, tidigt imorse :( Får hoppas på nått bra på återbesöket efter utredningen som vi har på onsdag, men i övrigt känns de rätt hopplöst och uppgivet just nu.. Allt såg ju bra ut har dom redan berättat. Nästan ett år sen senaste missfallet utan nån ny graviditet. Kan jag ens bli gravid igen? Verkar få svårare och svårare varje gång liksom. Så säker på att de är nått immunologiskt, men man tar ju knappt några såna tester i Sverige och utomlands har vi inte råd att åka för vård. 3,5 år har vi försökt nu och jag börjar ge upp hoppet.

Känner som du, hopplösheten...känns som det aldrig kommer hända igen, bara en massa nya steg på vägen som ändå inte leder fram till något. 
    Synd med proverna..har du tagit övriga prover för att se hur du ligger till?

Madeeleenee skrev 2017-01-22 16:13:21 följande:

Här går jag och väntar på BIM efter Andra kuren letrozol. BIM på torsdag/fredag. Magkänslan säger att det inte gick denna gång heller.. enda skillnaden är väl att jag har noll symptom! Brukar få lite ömma bröst, ilningar i magen och smått illamående knappa veckan innan mens... kanske är ett bra tecken...? Men vågar inte hoppas längre.

Håller tummarna!

Idag tar jag sista tabletterna och en spruta Gonal-F i min tredje omgång. Ska kolla tillväxten på ägg på torsdag, livrädd att det inte hänt ett skit...men ser det bra ut ska jag få en spruta för att ägglossa. Se om det kan hjälpa, vill ju gärna testa det mesta innan vi går vidare med IVF. Dessutom måste ju ändå TSH ner till 2 eller under för att ens få starta upp en IVF..så känns rätt meningslöst just nu, kanske inte ens KAN bli gravid innan det har gått ner.

• Nykär15
    johannajw skrev 2017-01-23 16:48:07 följande:

Idag var jag på VUL efter första omgången av letrozole. Inga tecken på att ägglossning kommer ske. Största ägget jag hade var 8 mm, och dom ska va ca 2 cm för ägglossning ska ske.. men jag hade massvis med ägg, så de var väl ändå lite skönt att höra. Läkaren tyckte att det var onödigt för mig att ta ägglossningstest, så nu ska jag ta progesteron prov cd 21-23. Och sedan en vecka efter de börja om med provera och sen ta letrozole 2 tabletter dagligen. Lite ledsen blev man, men man förstod lite att de inte skulle hända något. Håller tummarna för nästa omgång. Kram på er!

Usch vad trist...är det som skrämmer mig nu inför vårt UL på torsdag...att inget ska ha hänt, att det inte finns några mogna ägg. 

RipNikita skrev 2017-01-23 19:08:08 följande:
    Vad tråkigt och höra. Jag har precis slutat min kur. Men jag ska inte göra VUL det känns ju lite konstigt.

Lycka till nästa gång kram

Jag har ju inte heller fått UL, inte alla som gör det. Men nu har jag krävt det, är tredje omgången jag tagit nu, dubbelkur. Tog sista tabletterna igår samt en spruta Gonal-F och ska på UL på torsdag, CD10. Livrädd att inget ska ha hänt.

Har fått positivt på ÄL-test båda förra omgångarna, men tyvärr säger ju inte de nåt om att ägget faktiskt släpper...har inte heller fått ta nåt progesteronprov på dag 22 för att kontrollera om äl blev..så känt mig lite lämnad åt ödet och att jag kanske inte lossat som jag ska. Så blir intressant med uppföljning denna gången.

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-01-25 11:34:41 följande:

Här går det segt.. Väntar på att få tid hos min nya läkare. Hoppas att det går snabbt.. Fick i dagarna reda på att min bästa kompis nu väntar sitt andra barn. Är självklart så glad för hennes skull samtidigt känner man: varför aldrig jag? Hon ska nu få sitt andra barn å enda sen hon fick sitt första har jag velat bli gravid.. Verkligen alla runt mig blir det å fort går det också.. Känner mig stressad å det gör ju knappast saken bättre.. Men men. Bara å kämpa på trots att det e svårt..

Vet hur tufft det är....kram Hjärta
  • Nykär15
    johannajw skrev 2017-01-25 10:17:20 följande:
    Ja de sved rätt mycket när man fick höra att inget ägg var tillräckligt stor. Men man kan inte göra nåt åt saken. Man ska nog inte ha allt för höga förhoppningar tyvärr. Läste på en sida att typ 60% av dom som äter letrozol får faktiskt ägglossning, så chansen är inte 100% som man hoppas. Man får bara ta de lugnt och börja om! :) .. även fast man vill bara gräva en grop och lägga sig där typ. Haha.
    Nej att det inte är 100% chans att man ägglossar är jag helt med på..jag misstänker ju att jag inte har gjort det under mina två första omgångar, just därför är jag orolig för att se hur det ser ut i morgon. Men kan ju ta en liten tid innan man svarar bra på medicinen med så kanske ser det ändå ok ut. Vi får se!
    Madeeleenee skrev 2017-01-25 15:27:44 följande:

Hej sköningar! BIM imorgon eller fredag. Mensvärken kom idag, runt blygdbenet och livmodertrakten annars inga symptom. Gissar att mensen kommer som den (inte) ska. Men hoppas ju in i det ssta. På fredag åker vi till Uppsala och hälsar på mamma för en dagskryssning på lördag. Sambon fyller år på söndag. Skulle ju vara världens bästa present att få ge honom....

Hoppas du får ge honom den finaste gåva man kan få! Har du inte tänkt att testa något innan?
  • Nykär15
    johannajw skrev 2017-01-25 18:01:58 följande:
    Jag håller tummarna för er att de kommer se bra ut! :) Hur många omgångar letrozole har du kört nu? Har du använt ägglossningstest något också? :)

Detta var tredje omgången dubbeldos. Och ja, har använt ÄL-tester och mensen har stämt i relation till dem, men har inte fått fullt positiva enligt mig så jag har vart lite orolig om de släpper eller ej...

Men nu har jag iaf vart på UL (CD10 idag). Först kikade hon bara inuti och sa att slemhinnorna såg jättefina ut och bra sekret från livmodertappen. Sen gjorde hon VUL, mätte slemhinnan till 9 mm och visade att den är treskiktad (den bör vara 8-10 mm för att vara mottaglig för graviditet så det är ju jättebra och tyder på att mina östrogennivåer är i bra balans). Sen kollade hon äggen, på höger sida hade jag ett jättefint på 23 mm och på vänster ett på 20 mm. Så ikväll ska jag ta Ovitrelle. Nästa fredag ska jag börja med Lutinus igen.

Om det inte tar sig denna gången så kommer jag att stimuleras enbart med sprutor nästa omgång och då kommer jag få gå på 2-3 UL för att kolla tillväxten och sen även få Ovitrelle för att lossa.

Hon var nöjd med på hur kroppen svarade på medicinen iaf och hur allt såg ut. Och jag med, var så himla rädd att inget ägg skulle vara moget!
  • Nykär15
    Madeeleenee skrev 2017-01-26 10:06:56 följande:
    Vad härligt med goda nyheter! Hade ordentlig mensvärk igår och vaknade 4 inatt och trodde jag skulle kräkas. BIM imorgon och negativt test imorse. Så nu väntar jag bara in mensen.....

Ja jag behövde verkligen lite bra nyheter.. man kämpar på i det tysta månad ut och månad in. Så var skönt att få stämpel på att allt ser jättebra ut iaf och att det faktiskt finns mogna fina ägg där! 

Rädd bara att förväntningarna blir så höga denna månaden i och med att jag tar en spruta så de lossar med...att det verkligen BORDE funka då! 

Men känns bra ha en plan framåt med, vi ger det några försök till på egen hand med hjälp av detta innan vi går på IVF iaf, skönt ha bestämt det. 

Så tråkigt med negativt test..men ge inte upp förrän mensen är ett faktum! Kram Hjärta

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?