Inlägg från: Ellencassandra |Visa alla inlägg
  • Ellencassandra

Utredning på gång, stötta varandra?

Mjbo skrev 2017-05-02 12:02:41 följande:
    Va spännande! Då hoppas jag att dom svullnat för att du är gravid, inte för att mensen är på g! Uppdatera mig gärna! :)

Jag brukar alltid få alla grav symtom man kan ha, fast vid mens.. svullna och jätte onda bröst, mensvärk, huvudvärk, å allting. Så för mig är det ingen skillnad alls på mens och gravid, lite jobbigt kanske, men ändå lika bra känner Jag, så slipper jag få upp förhoppningarna på en graviditet med massa symptom som ändå bara slutar i en mens.

Jag är ganska negativt inställd tyvärr till det här. Spännande och roligt javisst, men samtidigt så jävla jobbigt. Trodde ärligt intr att de skulle bli Så psykiskt påfrestande fören nu sista veckan innan start, jag har mått riktigt dåligt psykiskt nu tyvärr. Och de trodde jag inte att jag skulle göra, för i början va de så roligt och spännande allting. Men men. Jag vet ju att allt är värt det i slutändan om man får en liten såklart, så än är hoppet uppe :)

Hoppas din mens inte kommer nånting. Skulle ju värt underbart! Har ni varit i kontakt med ivf som ett andra steg eller hur går ni vidare om mensen dyker upp idag? Håller tummarna åt dig!
    Ja det kan man hoppas! Än så länge ingen mens men den dyker väl upp ikväll.. Har jag fått positivt äl så får jag mens exakt samma dag två veckor senare.. Så det ska vara idag. Men får se.
    Aha åh va jobbigt! Men du har varit gravid innan eller? Hade du dom symptomen då också eller?

Jag kan tänka mig det :( verkar väldigt jobbigt. Men förhoppningsvis är det ju värt det i slutändan <3 men det är ju helt okej att må dåligt. Det är inget lätt å gå igenom. Men vi är starka som kämpar på. Snart plus!!!

Har inte ringt gyn än, gör det imorgon om mensen kommer! Hon sa att jag skulle försöka några omgångar letrozol sen skulle jag ringa så skulle hon ställa oss i kö till ivf! Tack! Hör av mig vad som händer!
    Det är väldigt skönt att ha andra att dela sina tankar med som går igenom samma sak.. Alla mina vänner blir gravida hit å dit å känns inte riktigt som de förstår vad man går igenom på samma sätt..
  • Ellencassandra
    Pinglann skrev 2017-05-02 20:09:19 följande:
    Vi har försök i 2,5 år rätt så länge. Vi har ett barn på 6 år så man trodde aldrig man skulle råka ut för detta, men man ska juh inte ta något för givet heller. Hoppas du får ett plus, och stt mensen inte kommer. Jag har bim nästa helg, idag har jag haft typ mensvärk, jobbigt. Varje månad letar man efter symptom på graviditet, men i verkliga fallet så känner man typ inget när man egentligen är gravid i början. Kommer ni få ivf via landstinget??
    Samma här då! Vad härligt att ni har ett barn :) jag gjorde en abort för fem år sen i vecka 13. Hade ingen om att jag missat mensen i tre månader.. Å nu har man ju stenkoll. Men hoppas att det aka gå igen.. Var 20 år då och nu är jag 26..

Hoppas din mensvärk är ett symptom :) jag har fortfarande mensvärk å magen e svullen så man ser gravid ut men brukar se ut så innan mens också.. Suck!
    Ja det tror jag att vi får. Vi uppfyller iallafall alla krav!
  • Ellencassandra

När klockan ringde och jag vaknade så kände jag ingen mensvärk å tänkte åh nu är den ju en dag sen så ska köpa test när jag åker till jobbet. Går på toa å så kommer mensen :( känns tungt.. Dumma mens. Känns som precis när man börjar tro ja kanske gick det nu så dyker mensen upp.

• Ellencassandra
    Mjbo skrev 2017-05-03 07:30:14 följande:
    Åh nej. Jag lider med dig :( kämpa på. Snart är det din tur!
    Tack! Ringde min läkare å har fått telefontid på måndag så då ska vi prata om att ställas i kö till ivf.. Känns bra iallafall. Hoppas det funkar! Är ju oförklarligt barnlösa.
  • Ellencassandra

Hej! Vi ska bara ta blodprov å sen ställs vi i kö för ivf. Har känt mig rätt så positiv å glad på senaste å tagit det rätt lugnt med bebisverkstan men igår fick jag världens meltdown å grät.. Ska ha mens snart så är väl därför :/ men bara å vänta på ivf.. Lycka till alla.

• Ellencassandra

Hej allihopa! Idag har jag å min kille lämnat in blodprov å det som behövs för att ställas i kö till ivf. Läkaren sa att det är en kö på 6 månader ungefär. Jag undrar bara, hör man inget från sjukhuset förrän det börjar närma sig eller får man nån slags bekräftelse hem att vi nu ställts i kö?

• Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-06-01 22:59:01 följande:
    Förstår hur du känner. Vi hade undvikit äl förra månaden eftersom vi måste vänta till hösten efter min koloskopi va gjord, och det har ändå känts ok med en paus. Men strax innan mens vart jag jättedeppig o ledsen, allt va åt helvete.. Nu fick ja veta idag att väntetiderna är ännu längre än dom först sa så tidigast september om jag har tur kan dom göra undersökningen. Jag har inte tålamod att vänta så länge, o ja visste att jag borde haft äl typ igår så va sur att vi måste vänta en hel månad nu när vi lika gärna kunde kört på igår. Tog ändå ett äl-test tillslut, o vart lite irriterad på mig själv att ja slösar på testerna när ja vet att äl redan vart. Vart smått förvånad när den glada gubben plötsligt ler åt mig från stickan :P Så ja börja direkt med kortison, albyl och vitaminerna igen o håller tummarna på att bim håller sig långt borta om två veckor :D

Vad skönt att ni nu står i kö, även om det förstås inte var så ni ville att det skulle bli tvunget. Har förstått att ivf är väldigt jobbigt att gå igenom med alla hormonstimuleringar och allt vad det är :/ Håller verkligen tummarna att det kommer funka för er! Tänker ni fortsätta försöka hemma till dess, och får ni isf fortsätta med den äl-stimulerande medicinen du haft?
    Ja det är jobbigt :( förstår det! Jaa det får vi hoppas!! Jag hoppas verkligen att vi ska lyckas denna månad för kommer få min mens när vi åker till Italien. Vi firar 10 år tillsammans då så hade ju varit perfekt å få ett plus då! <3 man kan alltid hoppas! Men känns ändå skönt att vi förmodligen kommer få göra ivf. Att man får hjälp. Förhoppningsvis kan man slappna av lite då.
    Ja precis. Vi ska fortsätta ändå med letrozol tills den tar slut. Å försöka som vanligt! :)
  • Ellencassandra
    Tiinuli skrev 2017-06-02 16:44:56 följande:
    Då är vi i samma skede som ni :)

Vi går via min gynmottagning och har fått tid bokat 18.8 eftersom det kommer vara sommar stängd men han sa att gör vi behandlingen via han så är det ingen väntetid! Blev så himla glad!
    Åh va skönt! :) vart är det nånstans?
    Min gyn sa att vi kunde få göra ivf i Falun å då kunde det gå riktigt fort men min kille tyckte det skulle bli jobbigt å åka dit å han vill försöka ett tag till hemma. Han tror fortfarande att vi kommer lyckas naturligt hemma.. Hoppas han har rätt xD
  • Ellencassandra
    Marrelita85 skrev 2017-06-05 20:47:16 följande:
    Har ni långt till Falun? För ibland så är det värt att åka en bit för att slippa stressen med att vänta. Vi åkte från Västerås till Uppsala trotts att jag t.om jobbar på sjukhuset i Västerås och det ur tidsmässigt perspektiv skulle varit bättre. Men sån skillnad på bemötande att gå privat än via vårt landsting. 
    Nja två och en halvtimme.. Så inte så farligt. Men nåja det blev såhär nu! Får se hur det går :)
  • Ellencassandra
    Upprepade missfall skrev 2017-06-06 11:40:51 följande:
    Jag har oxå sett att många här inne på fl varit väldigt nöjda med falun, så de kan ju helt klart va värt resan.

Om sambon inte vill åka så långt vid flera tillfällen, vilket vi såklart hoppas ni slipper, så måste man ju faktiskt inte åka båda två vid en återföring. Läst om många som åkt antingen själva eller med någon annan anhörig. Men det är såklart inte alla som känner sig bekväma med de, och han ska ju såklart oxå vara okej med det. Bara nämner att det går, om man vill göra på det sättet. Oavsett så hoppas jag ni slipper tänka på de alls för att du +ar innan resan Ellencassandra! ;) När är bim?
    Tack! Så tänkte jag inte tyvärr haha annars kanske jag valt Falun..men det blir bra säkert.
    Jag har bim den 23e juni. Det jobbiga är att vi åker till Italien då så hoppas att den inte ska dyka upp :) när har du bim?
Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?