Utredning på gång, stötta varandra?
Nykär: vad skönt med goda nyheter! Man får hoppas man blir gravid och kan berätta för alla. Hur kommer det sig att du har typ ägglossning på dag 10? Hur lång cykel har du??
Jag har normalt ÄL på CD12 men nu när jag stimuleras så mognar ju äggen bättre och snabbare pga medicinerna, och då kan ÄL komma 1-2 dagar tidigare. Men ÄL är ju inte idag, jag var ju bara på UL idag så om jag skulle vänta in egen ÄL så hade nog äggen släppt först om ett par dagar. Men eftersom vi är osäkra på om de släpper trots att de är mogna så ska jag ju ta en spruta ikväll som gör att de släpper eftersom de var mogna i storleken för det. Och då kommer de släppa inom 36 timmar ungefär, så blir ju nästan samma utfall som om vi hade väntat in min egen ÄL. Skillnaden är ju att man kan vara mer säker på att den faktiskt sker.
Jag hade positivt ÄL-test på CD10 förra månaden med och mensen kommer i relation till det. Och så länge äggen ser bra ut så är det ingen fara att den är tidig, har ju fått både Letrozol och Gonal-F för att mogna dem. Min cykel är ca 26-28 dagar vilket är inom spannet för normalt