• Nykär15

Utredning på gång, stötta varandra?

Annabola skrev 2017-02-07 12:19:54 följande:
    Vad skönt, härligt!
    Hur länge har ni försökt med letozol/hormonpreparat? Jag har inte fått ut mina preparat än.. men tänker att det kanske är sunt att sätta upp en övre gräns hur länge man ska orka försöka.. X antal cykler tills man går vidare.. är det bara att meddela sin gyn att man vill remitteras vidare?? Vi har syskonförsök så det blir remiss till privat aktör för oss, men antar att man måste få remiss ändå, och vänta även där...
    Går ni privat behövs ingen remiss, då kan du kontakta dem själv direkt bara. Men kötiden kan variera.
  • Nykär15

Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-02-13 10:20:52 följande:

Hej allihopa! Hur går det för er?
    Ska ha mens idag å det har bubblat å hållit på i magen sen igår kväll.. Går stup i kvarten å kollar i trosan helt bombsäker på att det kommit.. Men inget än så länge.. Men är 100 procent säker på att det kommer idag af..

Här var det mens i lördags, punktligt på BIM :( så igår på CD2 började jag med Bemfola-sprutor. 

Har fått tid för konsultation för start av IVF den 14/3, känns jätteskönt! Så har två ägglossningar till att testa själva innan det kan dra igång. Har dragit oss för att ta steget vidare och lämna våra egna försök, men känns lättande nu när det är gjort och man vet det blir ytterligare hjälp för att nå målet. 

Du har inte tagit något test då gissar jag?

• Nykär15
    Ellencassandra skrev 2017-02-13 11:46:55 följande:

Nu kom mensen igen :(

Åh nej....tråkigt....
  • Nykär15
    Norrlandskvinnan skrev 2017-02-16 16:43:45 följande:

HJÄLP!

Ibörjan av januari var jag på gyn och gjorde en spolning av livmoder och äggledare. Allt såg bra ut. Jag fick Letrozol utskrivet. Sedan jag fick tabletterna har jag bara gått och väntat på mensen som aldrig har kommit förrän IDAG, på CD 46!! Iallafall så är det ju så med Letrozol att man äter tabletterna dag 3-7, sen görs ett VUL dag 12. En vecka efter att sista tabletten med Letrozol är tagen skall man få ägglossning. Vet ni vad kruxet är?! Jag åker utomlands CD 16, utan min pojkvän!! Skulle ni ha tagit Letrozol ändå och hoppats på ägglossning innan CD 16 eller hade ni avvaktat till nästa cykel? 

Jag hade tagit Letrozol ändå! För då kan du korta din cykel om inte annat :)

Sexa fram till ni åker, bör räcka! Jag har fått äl på cd 10/12 med Letrozol :)
  • Nykär15
    Norrlandskvinnan skrev 2017-02-17 05:41:41 följande:
    Tack för snabbt svar! Jag tänker likadant, då kanske jag får en kortare manscykel! =) Hoppas att jag hinner få ägglossning. :))

Håller tummarna!

Jag kommer ta Letrozol nästa cykel för att den ska vara vanlig, vi är bortresta då så kommer inte kunna ha uppföljning med VUL så kör utan ÄL-spruta i mars, men kommer ju vara tillsammans vid ÄL, men verkar ju inte lossa som jag ska på egen hand. Men men, det är nästa månad. Nu är jag ju på CD7 och här molar det på ordentligt, sista sprutan Bemfola ikväll och massa ÄL-flytningar, men det beror nog mest på att den sprutan innehåller LH. På måndag ska vi kolla äggen, är livrädd för att ha mognat för många ägg,...

• Nykär15
    Marrelita85 skrev 2017-02-17 19:59:46 följande:

Funderade en sak om Letrozol då det dykt upp lite olika alternativ här på FL, varför tar man Letrozol cd3-7 eller cd5-9, vad avgör vilka dagar man tar? Har även läst att man får ÄL ca. 7 dagar efter sista tabletten, men det verkar ju inte stämma i ditt fall om du får ÄL 10/12. Lite nyfiken, jag själv får ju inte Letrozol men har läst att liksom Pergo verkar folk som har egen ÄL har fått Letrozol ändå för att förstärka slemhinnan, samt få fram ett ägg som växer sig större osv. 

Inom en vecka efter sista tabletten (alltså allt från 2-7 dgr efter) får man äl och jag som i egen cykel har äl på cd12 får lite tidigare, mina ägg var ju på 20 och 23 mm sist på CD10 vilket är en jättebra storlek.

Jag har tagit dubbeldos från CD3
  • Nykär15
    Marrelita85 skrev 2017-02-17 20:41:48 följande:

Men du har ingen aning vad det är som påverkar vilken dag i cykeln man ska ta tabletterna? Läste i någon tråd att man tog Letrozol cd 3-7 för att öka chansen till att få fler mogna äggblåsor och cd5-9 för att få de som påbörjats att utvecklas att fortsätta att utvecklas till moget ägg. 

Har för mig att jag fick ta pergo cd 5-9. Mest nyfiken på hur det fungerar för att förstå dessa läkemedel. 

Nej inte helt insatt i det tyvärr...
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-02-20 21:45:28 följande:
    Får ligga som sagt, men alla dessa stickor, digitala stickor och appar som sedan inte synkar håller på att göra mig galen!

När man får letozol, som jag hoppas få ut i veckan, rekommenderas man att använda stickor då för att hitta sin ÄL? Känns som
    att dessutom temperaturmäta bara förvirrar...?? Eller?
    Ja om du inte kommer följas upp med UL och sen får spruta för att ägglossa så ska man ha koll på när ÄL blir med stickor. Jag körde mina två första omgångar Letrozol på det sättet, men tredje gången fick jag UL och Ovitrelle för att med säkerhet veta att ÄL faktiskt blir av.
  • Nykär15
    Mila skrev 2017-02-21 08:38:46 följande:

Hej igen.

Jag var med här i höstas. Blev sedan gravid i nov/dec. Men efter massa komplikationer så blev det MA och cytotec :(

Idag ska vi iaf äntligen på första besöket till läkaren på fertilitetsenheten, efter en väntan sedan september. Jag är nu orolig för att vi kommer bli nekad utredning då vi blev gravida i juni (tidigt MF, ofostrig) och nu innan jul :(

Usch beklagar! Vilken vecka var du i? Vad var det för komplikationer och hur upptäcktes de?  Minns dig från tidigare trådar....

Det borde väl vara en extra orsak att få gjort utredning i och med både mf och MA? 

Håller tummarna för att det ska gå bra idag Hjärta

Svar på tråden Utredning på gång, stötta varandra?